Strona 1 z 3

Za i przeciw. Chiptuning.

: ndz lut 18, 2007 01:45
autor: verus
Zamierzam się na coś takiego z moim motorem 1.9 TDI 130KM ( AVF )
Silnik ma za sobą 110.000KM i jest w dobrej kondycji.
Ponoć bezpiecznie można go zrobić na 160/170KM i 390Nm.

Jako wieczny sceptyk nie chcę wierzyć, że chiptunig będzie miał same plusy w postaci większej mocy, momentu obr. i jeszcze nieco niższego spalania jak mówią.

Nie ma tak w życiu, że będzie tylko idealnie. Mówią , że nie zawsze to jest takie piękne jak wygląda. Że może kopcić, że się coś posypie itp. itd.. Cudów też nie ma, ŻADNE urządzenie mechaniczne nie lubi przeciążeń więc i tutaj to musi być regułą.

Jeśli to jest takie dobre i genialne to dlaczego nie wpadli na to panowie z VAG ?
A może wpadli ale celowo nie dali tych 160KM co by zostawić pare koni na przyszły rok ?

Nie chciałbym popaść w kłopoty, dlatego wciąż drążę temat a im bardziej to robię to mam coraz więcej wątpliwości..

Robić czy nie ?

: ndz lut 18, 2007 01:58
autor: SeBiDiN_GTI
jak masz dobrego fachowca (ktorych nie brak na tym forum) to nic nie stoi na przeszkodzie naprawde. Pogadaj z paroma osobami na forum co robily juz takie cos i sie przekonasz. pozdr

: ndz lut 18, 2007 02:15
autor: verus
Z fachowcami nie ma problemu - Masters Tuning, Compsport, TTC, Chiptech, VTech i wielu innych.
Pytanie ma się do czegoś innego.

: ndz lut 18, 2007 08:14
autor: djtom
co ty baba jesteś? :| albo robisz albo nie robisz programu, bo widzę ze podchodzisz do tematu jak panienka z kijkiem do psiej kupy. Przy profesjonalnym chiptuningu żywotność silnika nie powinna się skrócić, wszystko zależy od tego jak bedzie traktowane i serwisowane auto po programie.

: ndz lut 18, 2007 12:35
autor: verus
co ty baba jesteś? albo robisz albo nie robisz programu, bo widzę ze podchodzisz do tematu jak panienka z kijkiem do psiej kupy
daruj sobie takie wycieczki, nie tylko ty potrafisz

: ndz lut 18, 2007 12:43
autor: cowboy
absolutnie musisz zrobić chiptunning !

jest to bezpieczne pod warunkiem ze się przestrzega wymian oleju - co 10 kkm. delikatnie jeździ przed rozgrzanie oleju i wystudza silnik po ostrej jeździe przed zgaszeniem..

silnik 110 kkm to jest dopiero dobrze dotarty i nalezy mu się tchnąć trochę życia :)

moim zdaniem koniecznie musisz zainstalowac czujnik cisnienia doładowania !

skoro jestes z Krakowa to wal do Comsportu (Bielsko Biała) albo do Masters Tuning Katowice - Aligator

Po chipie juz NIGDY nie przesiądziesz się na seryjnego :)

jeżeli bedziesz umiejętnie jeździł, spokojnie jeszcze przelatasz 200 albo wiecej kkm :)

a jak ktos pałuje auto to i serię można zarżnać

: ndz lut 18, 2007 12:48
autor: zaprzal
a jak ktos pałuje auto to i serię można zarżnać
aj tam, dobrze rozgrzany dieselek lubi jak mu sie daje w palnik ;)

: ndz lut 18, 2007 13:19
autor: cowboy
zaprzal pisze:dobrze rozgrzany dieselek lubi jak mu sie daje w palnik
dobrze rzgrzany lubi :) ale ja miałem na myśli zawodnika który na zimnym pałuje motorownie, olej zmienia co 30 kkm, filtry raz na 5 lat itd

wole zadbane auto po wirusie z uswiadomionym kierownikiem niż zarżnietego seryjnego przez nieumiejętną eksploatacje

: ndz lut 18, 2007 15:16
autor: voj2s
verus pisze:Z fachowcami nie ma problemu - Masters Tuning, Compsport, TTC, Chiptech, VTech i wielu innych.
Pytanie ma się do czegoś innego.
no i widzisz juz w tej liscie sa bledy.... jesli zaczynamy od ustalenia czy bezpieczne czy nie to pasuje zadac pytanie w ktorej firmie jest bezpiecznie?? .... osobiscie takowych w krakowie nie znam .....WSZYSTKIE MYDLA OCZY.... a o wpadkach jakos wszedzie jest cicho i wychodzi to po tygodniach, miesiacach ...

KRAKOW STANOWCZO ODRADZAM

: ndz lut 18, 2007 17:26
autor: evolution
voj2s pisze:
verus pisze:Z fachowcami nie ma problemu - Masters Tuning, Compsport, TTC, Chiptech, VTech i wielu innych.
Pytanie ma się do czegoś innego.
no i widzisz juz w tej liscie sa bledy.... jesli zaczynamy od ustalenia czy bezpieczne czy nie to pasuje zadac pytanie w ktorej firmie jest bezpiecznie?? .... osobiscie takowych w krakowie nie znam .....WSZYSTKIE MYDLA OCZY.... a o wpadkach jakos wszedzie jest cicho i wychodzi to po tygodniach, miesiacach ...

KRAKOW STANOWCZO ODRADZAM
Ja zawsze jestem tym zlym, wiec tym razem mozna odpowiedziec smialo ze wojti ma racje, bo poki co moja nazwijmy to przygoda z Vtech byla sama zla, nie mowiac o nie jezdzacym aucie z wtryskami mogacymi obsluzyc gora 270 koni z ryzykiem dla silnika z wykresem na 317 koni, to jeszce akcja !!!!!!!! auto zgaslo nie dalo sie odpalic, bark iskry brak wtrsykow, brak check'a... po wlozeniu serii softu odpalilo:).... i wlielkie halo ze sie odpalilo auto a nie zadzwonilo i przywiozlo auta :D

: ndz lut 18, 2007 17:32
autor: djtom
Ja zawsze jestem tym zlym
:rotfl: Jacek nie przesadzaj ;)

: ndz lut 18, 2007 17:40
autor: verus
dzięki za rzeczowe słowa co poniektórych
zatem gdzie/u kogo najlepiej ?
Masters Tuning Katowice ?

: ndz lut 18, 2007 17:43
autor: djtom
przede wszystkim ten człowiek: http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=1371

: ndz lut 18, 2007 17:49
autor: verus
Mieszkam w Krakowie, w grę wchodzi Kraków i Śląsk. No chyba, że warto aż do Łodzi ..