Strona 1 z 1
Czy da sie do ABS-a przeszczepic wielopunkt.
: ndz lut 11, 2007 15:27
autor: Marek 81l
Jak w temacie
Czy jest technicznie mozliwe załozenie wielopunkowego wtrysku do ABS-a?
Np:z GTI 8V lub mk2 PB?
Chodzi o to czy kolektor z wielopunkta mozna wsadzic w miejsce jednopunktowego.
Wczoraj porownywalismy z kumplem oba te silniki i w zasadzie blok i glowica wyglądają tak samo,w GTI jest aluminiowa pokrywa zaworow ale mysle ze podejdzie w miejsce stalowej.
Czy ktos próbował czegos takiego?
Jakie mogą byc tego efekty i jakie dalsze przerobki?
: ndz lut 11, 2007 16:29
autor: homsky
Marek 81l pisze:Jakie mogą byc tego efekty i jakie dalsze przerobki?
Efekty żadne , przerobienie mono na wielopunkt nic w zasadzie ci nie da.
Marek 81l pisze:Czy jest technicznie mozliwe załozenie wielopunkowego wtrysku do ABS-a?
Np:z GTI 8V lub mk2 PB?
Sam kolektor bedzie pasował, ale nie załozysz wtryskiwaczy bo w głowicy ABSa nie ma podebrań w głowicy na wtryskiwacze.
Jedyne co by miało sens , to chyba założenie całej kompletnej głowicy z kolektorami i wałkiem rozrządu od PF/PB - tutaj bedzie jakaś poprawa osiągów , ale to głównie zasługa nie wtrysku a innego wałka i większych zaworów.
: ndz lut 11, 2007 19:09
autor: Marek 81l
Dzieki.
A czy głowica tylko z PB/PF podejdzie czy z mk3 GTI tez?
I jeszcze pytanko czy taki wielopunkt da sie odpalic na sterowniku mono czy nie ma szans?
: ndz lut 11, 2007 21:51
autor: toffic
Marek 81l pisze:A czy głowica tylko z PB/PF podejdzie czy z mk3 GTI tez?
I jeszcze pytanko czy taki wielopunkt da sie odpalic na sterowniku mono czy nie ma szans?
Z MkIII podejdzie, na sterowniku z mono nie ma szans!!!
: pt lut 16, 2007 08:58
autor: Piter.5
mam taki sam silnik 1.8 symbol ABS, benzyna bez gazu - jak poprawic jego osiagi,bez utraty zywotnosci ?A czy istnieje mozliwosc,zamiany silnika na 2.0 lub inny -czy to wogole ma sens,warto sie za to zabierac?
: wt lut 27, 2007 09:08
autor: mtworus
ja na silnik ABS założyłem głowicę z PFa z digifantem 2...i jeździ.... :
: wt lut 27, 2007 12:20
autor: Marcin SoYa
Jedyne co by miało sens , to chyba założenie całej kompletnej głowicy z kolektorami i wałkiem rozrządu od PF/PB - tutaj bedzie jakaś poprawa osiągów , ale to głównie zasługa nie wtrysku a innego wałka i większych zaworów.
Hmm - czyli można by wymienić sam wałek np. od 2E , albo jakiegoś EV , KR ? i różnica by była ?
Do Tego przy okazji wypolerować doloty na papier i dzień roboty stać każdego

I Może by było czuć te 10 koni
Piter.5 pisze: czy istnieje mozliwosc,zamiany silnika na 2.0 lub inny -czy to wogole ma sens,warto sie za to zabierac?
Sam kiedyś myślałem aby zmienić głowice nad taką od 2e czy EV + wtrysk mechaniczny wielopunkt - ale nielubią się z Gazem

a pozatym to już zastary sprzęt ...
Lepiej zostawić ten wtrysk - a wymienić same wałki
: wt lut 27, 2007 16:09
autor: Borys
Marcin SoYa pisze:Jedyne co by miało sens , to chyba założenie całej kompletnej głowicy z kolektorami i wałkiem rozrządu od PF/PB - tutaj bedzie jakaś poprawa osiągów , ale to głównie zasługa nie wtrysku a innego wałka i większych zaworów.
Hmm - czyli można by wymienić sam wałek np. od 2E , albo jakiegoś EV , KR ? i różnica by była ?
Do Tego przy okazji wypolerować doloty na papier i dzień roboty stać każdego

I Może by było czuć te 10 koni
Piter.5 pisze: czy istnieje mozliwosc,zamiany silnika na 2.0 lub inny -czy to wogole ma sens,warto sie za to zabierac?
Sam kiedyś myślałem aby zmienić głowice nad taką od 2e czy EV + wtrysk mechaniczny wielopunkt - ale nielubią się z Gazem

a pozatym to już zastary sprzęt ...
Lepiej zostawić ten wtrysk - a wymienić same wałki
papierem to ze mozna do usranej smierci polerować, do takiej roboty sas potrzebne radykalniejsze srodki, bo polerka to tylko błysk nadaje,
co do wałków to z KR nie pasuję
a co do glowic to tu micie sie zdecydowac czy z 2.0 czy z 1.8 bo to 2 rózne głowice i 2 rózne wtryski
: wt gru 18, 2007 23:16
autor: marcinas1983
Trochę odkopię temat, ale to lepsze niż zakładanie nowego

. Mam pytanie, czy opłaca się założyć sam wałek rozrządu z silnika PB do silnika ABS?? Bo taki silnik u mnie leży i jestem ciekaw czy coś taka modyfikacja by poprawiła w osiągach/zachowaniu silnika? Po czym można rozpoznać, że to wałek od PB, ponieważ silnik który u mnie leży wyciągnięty jest z auta co 10 lat było w Polsce i nie wiadomo czy ktoś już tam nie grzebał. Wtrysku paliwa nie opłaca mi się zakładać bo tak jeżdżę na LPG wiec jedynie korzyść miałbym z niego jeżdżąc na benzynie.
??
: czw gru 20, 2007 15:31
autor: piertn
Hm zaproponujcię coś w miarę taniego!
Sam mam ABS-a i wiem że droższe przeróbki są bez sensu bo to jest nie oszukujmy się juz stary dziadek i za ok 1500zł można juz wstawić innhy 2.0E więc przeróbki które będą kosztowały ponad 1000zł są bez sensu.
To musi być propozycja dadania od 5 do 10 kucyków w kosztach mieszczących się w 1000zł.
Przynajmniej ja tak uważam
: czw gru 20, 2007 16:01
autor: exec
Ok to koszt silnika. Jeszcze jest koszt przekladania.
: czw gru 20, 2007 17:15
autor: marcinas1983
Czyli można kupić kompletny silnik np. 2E w wiązką, ecu i przepływką za 1500zł?? Jak wygląda wtedy jego wymiana w mk3 z 1.8 ABS?? Trzeba rozpruwać całe auto czy wystarczy tylko przednią część wiązki zmienić??
: czw gru 20, 2007 19:20
autor: Golf GTi
mtworus - chlopie ja kuplem od ciebie tego golfa, 2 tygodnie prac dzien w dzien zeby twoje "naprawy" doprowadzic do stanu uzywalnosci , jeszcze bezczelnie napisales jak sprzedawales auto ze to org. PF, ty to najlepiej juz nic nie pisz. Sorki za OT.
: pt cze 20, 2008 08:56
autor: mtworus
Golf GTi pisze:mtworus - chlopie ja kuplem od ciebie tego golfa, 2 tygodnie prac dzien w dzien zeby twoje "naprawy" doprowadzic do stanu uzywalnosci , jeszcze bezczelnie napisales jak sprzedawales auto ze to org. PF, ty to najlepiej juz nic nie pisz. Sorki za OT.
pisałem że to PF...a nie "oryginalny" PF
jeśli blok silnika nie różni się prawie- bo nawet w ETCE mi ktos z forum sprawdzał temat... a nawet według oględzin i pomiarów jest taki sam... to mozna przyjąć że jest to PF... osprzętu nie rezalem...
p.s.
i teraz ja przeprosze za O.T.
jeśli znasz temat tego auta to wiesz dlaczego byłem zmuszony zmieniac blok ... po prostu kupiłem ten samochód w opłakanym stanie za parę groszy ...
luknij na temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=89155
nie wstawiłem ci lipy tylko potrzebowałem kasy...
a skoro jeździsz nim do dziś znaczy że nie był taki zły... no i cena też była proporcjonalna do stanu...inaczej przecież byś go nie wziął...
