żywotnosc po chipie - golf IV TDI 115pd

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

żywotnosc po chipie - golf IV TDI 115pd

Post autor: BZYCZEK2 » pn lut 05, 2007 09:48

Rozmawialem juz z osoba ktora duzo mi pomogla....
ale chcialbym skonsultowac sie jeszcze z kilkoma osobami...
a wiec planuje za jakis miesiac zmienic oprogramowanie do swojego MK4 tyle ze mam silnczek 1.9TDI 115km a z tego co sie zoorientowalem to te silniczki maja jakas tam wade fabryczna...
wiec czy skroci mi sie zywotnosc??i czy ten silniczek dobrze reaguje na podkrecenie...


bo powoli tez planuje wstawic pompowtryskiwacze od 1.9TDI 130km

wielkie dzieki za pomoc..
pozdrawiam



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lut 05, 2007 10:13

forumowicz pakarod z forum passata ma AJM-a kreconego na 16x konikow. strojenie robil u Aligatora. ma wymieniona turbine na hybryde. o reszcie niech wypowiedza sie fachowcy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
!greq
Forum Master
Forum Master
Posty: 1282
Rejestracja: pn lut 14, 2005 17:03
Lokalizacja: vwśląsk.pl
Kontakt:

Post autor: !greq » pn lut 05, 2007 17:05

BZYCZEK2 pisze:wiec czy skroci mi sie zywotnosc??
gdzies czytalem ze na kazde przejechane 10tys km skraca okolo 1tys km ale takie dane byly przyjakims tescie diesla wiec mzoe cos w tym jest... :bajer:



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: żywotnosc po chipie - golf IV TDI 115pd

Post autor: kkk13 » pn lut 05, 2007 20:48

BZYCZEK2 pisze:Rozmawialem juz z osoba ktora duzo mi pomogla....
ale chcialbym skonsultowac sie jeszcze z kilkoma osobami...
a wiec planuje za jakis miesiac zmienic oprogramowanie do swojego MK4 tyle ze mam silnczek 1.9TDI 115km a z tego co sie zoorientowalem to te silniczki maja jakas tam wade fabryczna...
wiec czy skroci mi sie zywotnosc??i czy ten silniczek dobrze reaguje na podkrecenie...


bo powoli tez planuje wstawic pompowtryskiwacze od 1.9TDI 130km
Silnik jak każdy inny TDI, z tymi wadami to ostrożnie bym ferował,najwięcej krzyczą o jego wadach Ci którzy nie eksploatowali tego motorka, ja jeździłem 3 lata AJMem w MKIV, teraz śmiga od 2 lat tym autem mój kumpel i wszystko odpukać, z silnikiem okey, puki co.. Ważną sprawą olej, 505.01 musi być, najlepiej motul, jakiś valvoline, ewentualnie mobil, castrola i inne siki omijać bezwzględnie.. Co do pompek wymiany to także nie ma sensu, lepiej poszukaj sobie turbinki od ASZa i na seryjnych pompkach pod 160 osiągalne.. A żywotnośc, tu nie ma reguly, zależy w jakiej kondycji jest aktualnie Twój motorek, i jak Ty bedziesz go traktował..



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 05, 2007 21:44

dobry motor jednak ma słabszy dół niz ASZ nie mówiąć już o ARL-u

jednak skoro stare 1Z i AFNy hylają na 160km to ajm spokojnie będzie dobrze słuzył :)

wazne jednak dobre i często zmieniane oleje i umiejętna jazda...

ja osobiście nie widze minusów chiptuningu..

[ Dodano: Pon Lut 05, 2007 20:45 ]
BZYCZEK2, o widze że kolega z Zambrowa - twój ziomal aw69 ma 1z zrobionego na ponad 170km z przebiegiem około 250 tys km i jeździ więc nie ma czego się bać



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pn lut 05, 2007 23:18

cowboy, no wlasnie z nim rozmawialem na ten temat :) na dodatek on mieszka 3 domy dalej :)
a co do oleju to mam jeszcze taka sprawe.. ze jak go zakupilem na poczatku nie wiedzialem ze on jest na pompkach i do wymiany zakupilem CASTROL polsyntetyk...
w przeciagu 3 miechow olej wymienialem juz 2 razy...
czy zmienic teraz na syntetyk? zeby silniczek byl bardziej zywotny skoro za miesiac bede go podkrecal..
pozdrawiam... i wielkie dzieki za odpowiedzi

[ Dodano: 05 Lut 2007 22:21 ]
kkk13, kolego a miales go podkreconego czy tez nie?
i jak myslisz chipek osiegne 150konikow bez zbytniego obciazania silniczka?



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » śr lut 07, 2007 00:49

BZYCZEK2 pisze:cowboy, no wlasnie z nim rozmawialem na ten temat :) na dodatek on mieszka 3 domy dalej :)
a co do oleju to mam jeszcze taka sprawe.. ze jak go zakupilem na poczatku nie wiedzialem ze on jest na pompkach i do wymiany zakupilem CASTROL polsyntetyk...
w przeciagu 3 miechow olej wymienialem juz 2 razy...
czy zmienic teraz na syntetyk? zeby silniczek byl bardziej zywotny skoro za miesiac bede go podkrecal..
pozdrawiam... i wielkie dzieki za odpowiedzi

[ Dodano: 05 Lut 2007 22:21 ]
kkk13, kolego a miales go podkreconego czy tez nie?
i jak myslisz chipek osiegne 150konikow bez zbytniego obciazania silniczka?
Na pewno nie sprawiłeś mu dobrze lejąc ten badziewny olej, wałek może być już w jakimś stopniu przytarty.. Olej do pompowtrysku powinien spełniać normę 505.01, tak mawiają i każą się tego bezwzglednie trzymać. Ja lałem różne oleje, zwykle Mobila 5W50 lub Valvoline VR1 o takiej lepkosci, nie były to wprawdzie oleje spełniające norme 505.01, ale motór to przeżył :twisted:
Co do drugiej części pytania, tak, miałem modsy małe typu pompki od 130ki, turbine od Passka AWX i duży cooler od ARLa + jakiś kiepski program.. Motor przeżył po takim setupie 100tys km i nadal zipie.. Sam chip w AJM nie zrobi 150 wg mnie, załóż tylko turbine od ASZa wtedy są szanse..



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » śr lut 07, 2007 12:33

kkk13, kolego tak jak myslisz zaczac teraz lac syntetyk spelniajacy ta norme 505.01

bo nie wiem czy tak mozna teraz sobie wrocic do syntetyka skoro juz 2 razy zmienilem na polsyntetyka...
pozdrowka



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: żywotnosc po chipie - golf IV TDI 115pd

Post autor: MZiobro » śr lut 07, 2007 18:02

kkk13 pisze:
BZYCZEK2 pisze:Rozmawialem juz z osoba ktora duzo mi pomogla....
ale chcialbym skonsultowac sie jeszcze z kilkoma osobami...
a wiec planuje za jakis miesiac zmienic oprogramowanie do swojego MK4 tyle ze mam silnczek 1.9TDI 115km a z tego co sie zoorientowalem to te silniczki maja jakas tam wade fabryczna...
wiec czy skroci mi sie zywotnosc??i czy ten silniczek dobrze reaguje na podkrecenie...


bo powoli tez planuje wstawic pompowtryskiwacze od 1.9TDI 130km
Silnik jak każdy inny TDI, z tymi wadami to ostrożnie bym ferował,najwięcej krzyczą o jego wadach Ci którzy nie eksploatowali tego motorka, ja jeździłem 3 lata AJMem w MKIV, teraz śmiga od 2 lat tym autem mój kumpel i wszystko odpukać, z silnikiem okey, puki co.. Ważną sprawą olej, 505.01 musi być, najlepiej motul, jakiś valvoline, ewentualnie mobil, castrola i inne siki omijać bezwzględnie.. Co do pompek wymiany to także nie ma sensu, lepiej poszukaj sobie turbinki od ASZa i na seryjnych pompkach pod 160 osiągalne.. A żywotnośc, tu nie ma reguly, zależy w jakiej kondycji jest aktualnie Twój motorek, i jak Ty bedziesz go traktował..

hmm ciekawe...castrol to siki....a co powiesz na to ze wlasnie glownym dostawca olei do grupy vw-audi jest castrol/bp???i to wlasnie oni opracowuja oleje do silnikow z tej grupy!!!......wiec sikami mozna nazwac bardziej ten twoj motul i inne... :chytry:
a norme 505.01 spelnia Castrol SLX Longlife,Longlife II i najnowszy produkt Longtec...wszystkie sa pelnosyntetyczne.....0W/30 jak i 5W/30.... :bigok: i sa zalecane do silnikow TDI(mam wykaz z vw jak i rafinerii BP)



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » śr lut 07, 2007 20:02

ale najwazniejszy watek...
czy zmienic na syntetyk?
syntetyk ma pewnie jakas inna gestosc i wogole wiec moze cos tam wyplukac lub cos innego...
nie jestem znawca tego tematu..
dlatego prosze o pomoc....
pozdrowka



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr lut 07, 2007 20:32

BZYCZEK2 pisze:ale najwazniejszy watek...
czy zmienic na syntetyk?
syntetyk ma pewnie jakas inna gestosc i wogole wiec moze cos tam wyplukac lub cos innego...
nie jestem znawca tego tematu..
dlatego prosze o pomoc....
pozdrowka

sumujac zle zrobiles zalewajac silnik takiej generacji polsyntetykiem....ale teraz juz za pozno...wiec ile zrobiles km na polsyntetyku??jesli okolo 30 000 ja osobiscie bym przeszedl znowu na syntetyk i obserwowal,jak silnik jest ok a przypuszczam ze jest to nic sie nie stanie...(aha zmienilbym na synstyk ale pojezdzil tylko okolo 5-8tys km i zmienil raz jesce olej wraz z filtrem oczywiscie)Syntetyk jest rzadszy i ma wlasciwosci pluczace/czyszczace...
Tak jak wczesniej pisalem,kup porzadnego castrola..taki zaleca VW!!!( nie podlega to zadnej watpliwosci) no oczywiscie to bedzie droga zabawa....litr Longteca lub SLX Longlife II to okolo 80zl....(w hurtowni taniej)

[ Dodano: 07 Lut 2007 19:36 ]
aaha i tak dla jasnosci 505.01 posiada Castrol TXT 5W/40!!! :bigok:



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » śr lut 07, 2007 22:01

wiec zrobilem w sumie kolo 13tys. km
po 10tys. km wymienilem olej drugi raz...
wiec najlepiej bylo by zmienic na syntetyka?
bo planuje jeszcze go podkrecic programem wiec bedzie troche bardziej obciazony...



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr lut 07, 2007 23:06

BZYCZEK2 pisze:wiec zrobilem w sumie kolo 13tys. km
po 10tys. km wymienilem olej drugi raz...
wiec najlepiej bylo by zmienic na syntetyka?
bo planuje jeszcze go podkrecic programem wiec bedzie troche bardziej obciazony...
zmieniaj na syntetyk i przestan lac tego polsyntetyka!!!Prosze :kwiat: :grin:



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: żywotnosc po chipie - golf IV TDI 115pd

Post autor: kkk13 » śr lut 07, 2007 23:38

MZiobro pisze:hmm ciekawe...castrol to siki....a co powiesz na to ze wlasnie glownym dostawca olei do grupy vw-audi jest castrol/bp???i to wlasnie oni opracowuja oleje do silnikow z tej grupy!!!......wiec sikami mozna nazwac bardziej ten twoj motul i inne... :chytry:
a norme 505.01 spelnia Castrol SLX Longlife,Longlife II i najnowszy produkt Longtec...wszystkie sa pelnosyntetyczne.....0W/30 jak i 5W/30.... :bigok: i sa zalecane do silnikow TDI(mam wykaz z vw jak i rafinerii BP)
Kolego, zainteresuj się tematem, czy jeździłes pompowtryskiem, zrobiłeś nim conajmniej 150 tys km i lałes różne oleje?? Bo ja tak. Czy interesowałeś się opiniami innych użytkowników TDI?? Chciałbym żebyś sobie kupił kiedyś pompowtryska,zalał Castrola kupionego w Polsce, zchipował motorek, zrobił nim ze stówke tysi upalając po autobahnach i wtedy byśmy podywagowali.. Poczytaj fora tematyczne, odnosnie TDI, szczególnie o tuningu diesli, zorientuj się co się leje do pompowtrysków mocnych i nie tylko.. 'A ten mój motul' to najlepszy olej na rynku, przedewszystkim nierozlewany w Polsce!! Castrol nie ma na świecie swojej fabryki oleju, wszędzie zleca podwykonawcom wyprodukowanie oleju dla niego, pech chciał że zleca to także w Polsce, a że mamy dziki kraj, gdzie paliwa się chrzci, proszki do prania pieprzy i wiele innych rzeczy 'ulepsza' dla takich ignorantów jak Ty, olej Castrol jest jaki jest, czyli badziewny.. Bez obrazy. Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości