Strona 1 z 1

skrzynia a Vmax

: pt lut 25, 2005 15:01
autor: zielu
jak dokonamy przeróbek silnika, to zeby prędkosć maxymalna wzrosła proporcionalnie do mocy to trzeba też wymienić skrzynie czy moze byc oryginalna np w 16V :?:

Re: skrzynia a Vmax

: pt lut 25, 2005 15:59
autor: Borys
Quatro7 pisze:jak dokonamy przeróbek silnika, to zeby prędkosć maxymalna wzrosła proporcionalnie do mocy to trzeba też wymienić skrzynie czy moze byc oryginalna np w 16V :?:
predkosc max zalezy od mocy max i jej przebiegu, im wyzej moc max w obrotach tym wyzsza v max
moc mozesz podniesc ale jak bedzie nisko to szybko nie pojedziesz

najlepiej wysoko moc i 5 ty bieg 0,75 z 4t/4s skrzyni biegów i wtedy szybko pojedziesz bardzo szybko tylko długo sie bedziesz rozpędzał, w sumie moze nie tak długo jak auto bedzie mocne

: pt lut 25, 2005 17:39
autor: TAZ
Wiem co to znaczy, zmieniłem chwilowo silnik na stary mój 1,8 90KM i zamontowałem mu skrzynie 4S, porażka w rozpędzaniu do dużych prędkości. Tak do 140km/h idzie super, lae później to już nędza.

: pt lut 25, 2005 19:23
autor: Krzylu
zalezy chyba tez duzo na co stawiasz??
czy na przyspieszenie czy na vmax
ale ta druga opcja w polskim klimacie chyba jest zla opcja
a co sadzicie o skrzyni od diesla bo co dostaje w łapy jakas gazete ze szwabow to widze diesel getribe a silnik to 1.8 16v daj przyklad wiec musi cos w tym byc ze do 16V wkladaja dieslowskie skrzynki z tego co sie orientuje to skrzynia od diesla szybciej sie wkreca bo diesle nie ma takich obrotow wiec musi czyms nadrobic do tych 100km/h

: pt lut 25, 2005 19:25
autor: Lucius Snow
taz pisze:Wiem co to znaczy, zmieniłem chwilowo silnik na stary mój 1,8 90KM i zamontowałem mu skrzynie 4S, porażka w rozpędzaniu do dużych prędkości. Tak do 140km/h idzie super, lae później to już nędza.
Proponuję zapodać skrzynię "czwórkę" od diesla CK z mk1. Fajowo krótka :chytry:

: pt lut 25, 2005 19:36
autor: Borys
Krzylu pisze:zalezy chyba tez duzo na co stawiasz??
czy na przyspieszenie czy na vmax
ale ta druga opcja w polskim klimacie chyba jest zla opcja
a co sadzicie o skrzyni od diesla bo co dostaje w łapy jakas gazete ze szwabow to widze diesel getribe a silnik to 1.8 16v daj przyklad wiec musi cos w tym byc ze do 16V wkladaja dieslowskie skrzynki z tego co sie orientuje to skrzynia od diesla szybciej sie wkreca bo diesle nie ma takich obrotow wiec musi czyms nadrobic do tych 100km/h
skrzynia od diesla jest dłuzsza dłuzsze zestopniwanie biegów iw szybciej na niej pojedziesz
seryjnie w 16V jest krotka skrzynia biegów bardzo krotka, niektorym to odpowiada niektorym nie.

a v max zalezy o 5 tego biegu

: sob lut 26, 2005 01:17
autor: zielu
mozna jakos "przestawić" to czy trzeba skrzynie wymianiać :?:

: sob lut 26, 2005 01:31
autor: Borys
Quatro7 pisze:mozna jakos "przestawić" to czy trzeba skrzynie wymianiać :?:
mozna, zmieniajac przełozenia 5 tego biegu, to jesli chodzi o vmax

a jeli chodzi o przyspieszenie to trzeba szukac wyokiego przełozenia głównego takiego od 3.94 (ttakie jest w skrzynni 4s) seria w 8v to 3.67
lub od syncro tam juz jest ponad 4 przelozenie głónwe i biegi strasznei krotkei

: ndz lut 27, 2005 16:46
autor: zielu
a trudno sie zmienia to przełozenie 5. :?:

: ndz lut 27, 2005 22:20
autor: Borys
Quatro7 pisze:a trudno sie zmienia to przełozenie 5. :?:
troche roboty jest
trzeba opuscic skrzynie odkrecic łape, zdjac dekiel no i porozkrecac bieg 5 ty zdjac koła zamontowac nowe ustawic i poskładac

: ndz lut 27, 2005 22:29
autor: zielu
aha... :) sporo roboty i samemu trudno raczej :(