Strona 1 z 1

Chip do Golfa II 1.8 RP

: śr sty 17, 2007 20:22
autor: Dystans6
Ludzie mam golfa II 1.8 Rp oznaczenie 90koni i jestem swiezym posiadaczem tej maszyny chcialem sie dowiedziec co sadzicie o czyms takim jak chip do tego modelu czy to jakies kupa za pare złotych czymoze cos to pomaga??Piszcie http://moto.allegro.pl/item156847688_au ... _99zl.html

: czw sty 18, 2007 14:48
autor: (==vw==)
tez jestem ciekawy prosze o opinie specjalustów takich jak taz czy evolutio a takze innych :bigok:

: czw sty 18, 2007 17:14
autor: sebal
Dystans6 pisze:swiezym posiadaczem tej maszyny chcialem sie dowiedziec co sadzicie o czyms takim jak chip do tego modelu czy to jakies kupa
raczej tak o tym że nasz Rpek jest mało podatnym silnikiem na tuning było już dużo na forum poszukajcie

: pt sty 19, 2007 17:20
autor: m3tal
RP to strasznie nierozwojowy silnik - to po pierwsze.
Po drugie - chip z allegro = kupa. zawsze. bez wyjątku.

: sob sty 20, 2007 14:10
autor: Berni
wiele chipow z allegro dziala na zasadzie przerzucamy odcinke na 7 tys i jest fajnie...

wkladasz takie chipa pierwsza jazda i wydaje Ci sie ze lepiej ciagnie (psychologiczny efekt)
kreci sie wysoko itd.

owszem pewnie sie zdarzaja chipy ktore ktos zrobil i faktycznie cos daja ale takie rzeczy trzeba sprawdzic...

: sob sty 20, 2007 14:22
autor: homsky
Pomyślcie logicznie co taki chip w RPku może zmienić, tak naprawde niewiele, tak jak pisze Berni podniesiona odcinka o 500-1000obr tylko po co , RPka i tak nie ma sensu kręcic wyżej niż do 6k bo wyżej drastycznie moment juz leci na łeb, druga rzecz te chipy jedynie co mogą robić to zwiekszać dawkowanie paliwa i tutaj jakis minimalny przyrost mocy może i da sie uzyskac , ale akupione jest to sporym wzrostem zuzycia paliwa , trzecia rzecz w RP zapłon starowany jest mechanicznie (podcisnieniowo) także i na to chip tez nie ma wpływu. Także zastosowanie tylko samego chipa ( o ile jeszcze jest on z głową zaprogramowany) mija sie troche z celem w seryjnym RP.
Mozna go zastosować w silniku który już przeszedł dośc poważne mody mechaniczne, rozrząd, głowica , dolot , wydech i należy go traktowac jako dodatek w wycisnieciu jeszcze 2-3PS nie licząc się ze zużyciem paliwa.

Nie wierze w przyrosty mocy rzędu 10PS tylko na samym chipie w wolnossącym benzynowym silniku.

: sob sty 20, 2007 16:50
autor: Berni
dokladnie!

wiesz to jest taki dodatek zrobisz mody i powiedzmy zdarza sie ze moc masz bardzo wysoko trzeba motor dalej krecic walisz chipa (odcinka dalej podwarunkiem ze ktos nie chcial zrobic dodatkowcyh 15 KM i czegos nie zwalil w mapie:) ) i wtedy wszystko gra.

sam testowalem juz jakies 3 chipy w seicento... 1 byl rorally wloski,2 allegro,3 cos nie wiadomo co ktos z polibudy probowal zrobic chipa...

wiadomo co najlepiej wyszlo ten wloski.. a allegro dawal odcinke w seju na 7850:)
znow ten co ktos cos probowal rzezbic to byl taki ze zalewalo motor do 2500 osbrotow nie byl az tak tragiczny bo raczej robiony pod inne przepustnice i jakies wieksze mody do seryjnego motoru sie nie nadawal od 4 tys auto zaczynalo jechac nawet

: sob sty 20, 2007 19:56
autor: Dystans6
Berni pisze:dokladnie!

wiesz to jest taki dodatek zrobisz mody i powiedzmy zdarza sie ze moc masz bardzo wysoko trzeba motor dalej krecic walisz chipa (odcinka dalej podwarunkiem ze ktos nie chcial zrobic dodatkowcyh 15 KM i czegos nie zwalil w mapie:) ) i wtedy wszystko gra.

sam testowalem juz jakies 3 chipy w seicento... 1 byl rorally wloski,2 allegro,3 cos nie wiadomo co ktos z polibudy probowal zrobic chipa...

wiadomo co najlepiej wyszlo ten wloski.. a allegro dawal odcinke w seju na 7850:)
znow ten co ktos cos probowal rzezbic to byl taki ze zalewalo motor do 2500 osbrotow nie byl az tak tragiczny bo raczej robiony pod inne przepustnice i jakies wieksze mody do seryjnego motoru sie nie nadawal od 4 tys auto zaczynalo jechac nawet
To podpowiedzcie chociaż co można zrobic w tym RPku zeby lepiej szedl .W sumie to i tak nie tak zle idzie ja tam na 2-ce jade nim 110 ogolnie to nawet go jeszcze nie sprawdzalem jak idze maksymalnie lecialem ostatnio po Siekierkowskim moscie 180 na 4-ce i wrzucilem 5 -tke ale juz mi sie konczyla trasa wlasciwie a najszybciej lecialem nim 190 Ile taki Rpk idzie u was ?Dodam ze ja zadnych modyfikacji nie mam tylko koleszka od ktorego kupilem swego mk2 wyrzucil mu katalizator i wstawil zwykla rure

: ndz sty 21, 2007 14:41
autor: Berni
popierwsze ze jechales nim 110km.h na II biegu to nic nieznaczy.. poprostu masz dluga bardzo skrzynie co do przyspieszen nie jest zaleta.

Przy takiej skrzyni mozliwe jest ze jak wrzucisz V bieg to duzo nie przyspieszysz bo moze byc tzw nadbiegiem.

jesli chodzi o modyfikacje to jak wyrzuciles kata moim skromnym zdaniem to blad... ale ja sie nie znam:)
modyfikacje szczegolnie zrobione profi niestety ciagnal za soba koszty
modyfikacje to porponuje: zrzucic glowice.. kanaly dolotowe wylotowe,wysokosc glowicy,zawory.
znalesc do tego motor walek zrobic dobry wydech oraz zalozyc stozek z dobrym dolotem.

wydaje mi sie ze KM i Nm moze troche dojsc auto bedzie ladnie ciagnelo.

w wieksze mody nie ma co sie wdawac.

: pn sty 29, 2007 11:50
autor: ppoll27
tak apropo trwałości silnika przy takim kręceniu to z tego co pamiętam to fabryczne sprężyny do zaworów wyrabiają się do ok 6300 - 6500 ....