Strona 1 z 2

Dodatkowy intercooler czy Turbina z AFN?? pomozcie...

: czw lut 24, 2005 03:09
autor: marcinvw
No wiec jak by ktos wiedzial czy oplaca sie do Mk3 TDI 90 ps zalozyc dodatkowy intercooler,czy to wiele zmieni,albo czy da sie zalozyc turbine od silnika AFN 110ps?? :grin:

: czw lut 24, 2005 10:02
autor: TAZ
Załóż turbine z większą muszlą ssącą i większy intercooler. Nie ma sensu montować dwóch intercoolerów.

: czw lut 24, 2005 13:59
autor: marcinvw
tak ale slyszalem ze turbina od silnika AFN podejdzie mi fizycznie lecz w gruncie zeczy nie spelni swojego zadania,pozatym ona ma zmienna geometrie,i trzeba pozmieniac troche wezykow ;/

: czw lut 24, 2005 14:01
autor: marcinvw
ale nie wiem ile w tym wszytskim prawdy,w niedziele jade na gielde i biede wiedzial dokladnie co jest grane majac w reku jedna i druga,ale czy silnik wytrzyma jak zaloze mocniejsza turbine??

: czw lut 24, 2005 16:14
autor: Apsik
marcinvw pisze:..., ale czy silnik wytrzyma jak zaloze mocniejsza turbine??
Te silniki wytrzymuja znacznie wieksze modyfikacje, wiec sie niemartw :grin:

: czw lut 24, 2005 18:19
autor: marcinvw
ok dzieki :D,ale teraz niech mi ktos powie jak z ta turbiną,czy ona podejdzie bez wiekszych problemow??

: pt lut 25, 2005 17:44
autor: TAZ
Jak tylko kolektor będzie do niej pasował to będzie wszystko pasowało, ale po założeniu jedź na regulacje ciśnienia doładowania, bo w dieslu to nie są żarty. Możesz podnieść ciśnienie o jakieś 0,1 bara więcej niż ustaliła to fabryka dla twojego silnika, ale nie przesadzaj. Diesel ma większe przeciążenia.

: pt lut 25, 2005 19:47
autor: marcinvw
aha to ok,dziekowa,zobaczymy co z tego wyjdzie :D

: sob lut 26, 2005 17:16
autor: Rapix
Hmmm pytanie pierwsze masz wirusa? jesli nie to zainwestuj w wirusa i pózniej mysl o zmianie turbiny... bo tak to nie ma sensu...

: sob lut 26, 2005 18:23
autor: Krzylu
no pewnie ze niema sensu bo komp jest odp za wywalanie nadmiaru cisnienia przez zawor czyli jak bedzies zmial wieksza turbine i tak na starym kompie ci bedzie wywala zaworem nadmiar bo ma zaprogramowane takie cisnienie jakie daje fabryczna turbina

: sob lut 26, 2005 20:55
autor: marcinvw
kazdy wogule widze ze gada mi co innego juz sam nie wiem,jeden mowi ze musze ustawic cisnienie na turbawce zeby nie zaduze bylo,drugi ze komp steruje tym i i tak nie da wiekszego cisnienia,a jeszcze inny ze wogule sterowanie turbiny tzreba przerabiac cale...to wkoncu co bo jzu nie wiem???

: ndz lut 27, 2005 06:10
autor: Krzylu
mozliwe ze rowniez jest analizowane to podcisnieniowo w kolektorze jak w starych dieslach musisz sprawdzic czy do zaworu upustowego ida jakies kable
w swoim Dieslu mam przy zaworze taki cwancich wygladajacy jakby wtyczka niewiem co to jest i do czego ale moge sie domyslac ze wlasnie do tego mozna podlaczyc wskaznik doladowania ale nie jestem pewny

: ndz lut 27, 2005 15:22
autor: marcinvw
aha ok ,ale czy ktos wie dokladnie jak to przerobic wszytsko?pomozcie...

: pn lut 28, 2005 03:03
autor: Krzylu
zastanawia mnie to czy czasem turbo nie jest atkie samo jak w 1Z ale tego to ja niejestem pewny kwestia jest tylko inny komp ale ja tego tematu niezglebialem i moge sie mylic
Taz napisz cos na ten temat