Strona 1 z 1

Obrotomierz zamiast zegara.Podłaczenie.

: czw lut 24, 2005 00:38
autor: Marek 81l
Czy ktos sie moze orientuje czy jesli w mk2 jest w desce zegarek to cy jest tam takze doprowadzony prąd do obrotomierza??Mam taki wynalazek typu obrotomierz z audi 80 z wbudowanym ciekłokrystalicznym zegarkem.Sądze ze po niedurzych modyfikacjach zasiądzie tam zamiast tego wskazowkowego orginału.Chodzi mi tylko o to czy musze pociagnąc nowe przewody czy cos juz jest tam pod obrotomierz przygotowane.Wzrokowo widac ze jest ok 5 przewodów w kostce niewykorzystanych.Prosze o szybka odpowiedz bo chciałbym sie rychło z rana do tego zabrac.

: czw lut 24, 2005 19:56
autor: AEM
W większoći przypadków jest kpl. okablowanie do obrotomierza. Tego typu pytania w przyszłości zadajesz na forum Techniczne a nie tutaj.

: pt lut 25, 2005 00:24
autor: marcinvw
tak tyle ze jak nie mialers obrotomierza to muszisz zmienic alternator, ta taki z wyjsciem pod obrotomierz,a z tymi kablami to nie wiem,ale mi sie wydaje ze nie ma...,a tak na marginesie to deska z obrotomierzem od MK2 jest w wiele ladniejsza niz od audi,ale to jest tylko moje zdanie oczywiscie...pozdrawiam...

: pt lut 25, 2005 01:04
autor: melon
kabel z obortomierz ten ktory dostej impulsy podłancza sie pod kable idace do aparatu zapłonowego.Na aparacie zapłonowym masz wtyczke na 3 kable +0- podłanczasz sie pod 0 czyli impulsy (zielono-biały kabel)...a Dieslu podłancza sie pod alternator......

: pt lut 25, 2005 10:22
autor: AEM
marcinvw pisze:tak tyle ze jak nie mialers obrotomierza to muszisz zmienic alternator, ta taki z wyjsciem pod obrotomierz,a z tymi kablami to nie wiem,ale mi sie wydaje ze nie ma...,a tak na marginesie to deska z obrotomierzem od MK2 jest w wiele ladniejsza niz od audi,ale to jest tylko moje zdanie oczywiscie...pozdrawiam...
No patrz ja fabrycznie nie miałem obrotki a po przełożeniu chyba krasnale mi podmieniły instalkę i altaka bo zadziałało wszystko od reki. Myślisz że w dobie unifikacji będą robić kilka typów altka czy wiązki przewodów? Możliwe że ktoś wymieniał w dieslu altka wcześniej i założył od benzyny to wyjścia nie będzie lub jest to wersja np. na jakiś konkretny rynek. Ale to jest 1% aut które nie są gotowe i trzeba rzeźbić pod machą. to samo dotyczy instalki kierunków bocznych czy kabli do czujki poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku. Kable i wtyki są tyle że za zbiorniczkiem do płynu.

: pt lut 25, 2005 19:54
autor: marcinvw
no ok nie wiedzialem to mowie to co o tym wiem,nie jezdzij pomnie tak dobra??!! w MK2 1,6 GTD silnik JR i w passacie B3 1,9 D tak jest na 100%

: pt lut 25, 2005 20:12
autor: AEM
:pub: Spokojnie! też tak będziesz! :chytry: Każdy kiedyś przez to przechodzi! A wracając do tematu w większości przypadków jest okablowanie tyle że pochowane w wiązkach, np. za zbiorniczkiem wyrównawczym w mk2 znajdziesz złączki do prawego i lewego kierunku bocznego. Wystarczy tylko przedłużyc kable i założyc klosze z żarówkami zamiast zaślepek i masz boczne.

: pt lut 25, 2005 23:25
autor: marcinvw
wiem ze tak jest bo w mojej III naprzyklad terz mam cale okablowanie do climatronika i innych pierdul,wejscia na przekazniki itd...

: sob lut 26, 2005 00:12
autor: igor002
znacie jakieś jeszcze ukryte wiazki poza tym ok kieruhków i od halogenów przednich przeciwmgłowych?

: sob lut 26, 2005 09:53
autor: AEM
przewody z kostką do lampy oświetlenia bagażnika, (choc u siebie nie widziałem i pociągnąłem oddzielnie). Jeśli nie masz to są kable do czujnika niskiego poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy. Ponoć jest instalka do podświetlania schowka przed pasażerem i ewentualnie a to łatwo stwierdzić okablowanie do dodatkowych głośników.Wg. książki ta instalka w zależności od wyposażenia miała 2-6 głośników.