Strona 1 z 1

Czas na remont , czas na mody [ABF]

: śr sty 10, 2007 08:57
autor: tramall
W związku z nieciekawą opcją remontu mam kilka pytań odnośnie delikatnych modów
Silnik Abf:

- czy istnieje możliwość kupienia jednego wałka - ssący 262 ew 268 (schrick , catcams itp. świątek odpada) , czy trzeba kupić komplet
- czy musze mieć regulowane kółko czy seria wystarczy ?
-sprężyny zaworowe - zostawić serie czy szukać coś twardszego , silnik zostaje z odcinką 6800 ew 7000-7100 jeżeli zajdzie potrzeba
-Wynikiem remontu będzie delikatne planowanie głowicy . Czy zwiekszać stopień sprężania (w N/A to coś ponoć daje) . Jaką uszczelkę zastosować : ori stalową czy wystarczy zamiennik ?
-dłubać głowicę ? narazie jest na nie.
-chip - wiadomo od kogoś z forum - wolałbym konkretny pod moje auto z hamownią przed i po (TTC chyba też coś robiło ?)
-raczej nowe sprzęgło - zostawić serię (mogę mieć tanio) czy szukać coś "performance" ?
Moc którą chcę osiągnąć to jakieś 170KM . Wydech i dolot zostaje (ewentualnie podziurawie puszkę) . Gdybym dostał jakiś wałek to po cichu liczę na 180KM

Jeszcze inna sprawa . Myślę nad odelżeniem wału . Robi to ktoś w miarę fachowo (okolice krakowa lub rzeszowa) , bo ostatnio była o to wojna. Chciałbym to potem wyważyć dynamicznie z kołem (oczywiście odciążonym tak z 30%)
Ogólnie silnik raczej będzie out i jak ktoś może coś zasugerować to proszę o info

Re: Czas na remont , czas na mody [ABF]

: śr sty 10, 2007 11:12
autor: GTO
W związku z nieciekawą opcją remontu mam kilka pytań odnośnie delikatnych modów
Silnik Abf:

- czy istnieje możliwość kupienia jednego wałka - ssący 262 ew 268 (schrick , catcams itp. świątek odpada) , czy trzeba kupić komplet

mozna kupic jeden

- czy musze mieć regulowane kółko czy seria wystarczy ?

kolo reguloweane pomoze dokladnie ustawic wałki


-sprężyny zaworowe - zostawić serie czy szukać coś twardszego , silnik zostaje z odcinką 6800 ew 7000-7100 jeżeli zajdzie potrzeba


na takie obroty seryjne wystarczają

-Wynikiem remontu będzie delikatne planowanie głowicy . Czy zwiekszać stopień sprężania (w N/A to coś ponoć daje) . Jaką uszczelkę zastosować : ori stalową czy wystarczy zamiennik ?


ori stalową i nie planowac głowicy tylko delikatnie wygładzić

-dłubać głowicę ? narazie jest na nie.

dłubać


-chip - wiadomo od kogoś z forum - wolałbym konkretny pod moje auto z hamownią przed i po (TTC chyba też coś robiło ?)

zrobie konkretnie pod fure

-raczej nowe sprzęgło - zostawić serię (mogę mieć tanio) czy szukać coś "performance" ?
Moc którą chcę osiągnąć to jakieś 170KM . Wydech i dolot zostaje (ewentualnie podziurawie puszkę) . Gdybym dostał jakiś wałek to po cichu liczę na 180KM

Jeszcze inna sprawa . Myślę nad odelżeniem wału . Robi to ktoś w miarę fachowo (okolice krakowa lub rzeszowa) , bo ostatnio była o to wojna. Chciałbym to potem wyważyć dynamicznie z kołem (oczywiście odciążonym tak z 30%)
Ogólnie silnik raczej będzie out i jak ktoś może coś zasugerować to proszę o info[/quote]

wał i zamah w ABFie to podstawa, robia chłopaki, wiec no problem

: pt sty 12, 2007 10:26
autor: voj2s
odciazanie walu i jego wazenie oraz odciazanie kola i wazenie w zestawie to zaden problem .... a glowice jak napisal GTO .....ROBIC ...czyzby dalej panowal tu mit ze 16V nie warto ?? poszukaj ludzi ktorzy maja doswiadczenie przed portink\giem i po 16V niech napisza ile to daje ...mowie o dobrym portingu a nie delikatnej polece w garazu w jedno popoludnie
odnosnie walu i glowicy jak cos PW

pozdrawiam