Strona 1 z 1

Jaka skrzynie do 2E ?? Pomocy

: czw gru 28, 2006 17:49
autor: BLACK
Witam przeszczepilem z passata silnik 2E do MK II .Sprzeglo poszlo z paska 288mm .teraz chce zapakowac skrzynie i mam dylemat jaka ? Napewno bede potrzebowal na linki i na grubym walku ale tez potrzebuje z jak najkrotszymi przelozenbiami. Myslalem o 2Y z MK II jest najkrotsza, na linki i na grubym ale niema .Co radzicie z czego taka skrzynia bedzie najlepsza ??

Re: Jaka skrzynie do 2E ?? Pomocy

: czw gru 28, 2006 23:27
autor: Borys
BLACK pisze:Witam przeszczepilem z passata silnik 2E do MK II .Sprzeglo poszlo z paska 288mm .teraz chce zapakowac skrzynie i mam dylemat jaka ? Napewno bede potrzebowal na linki i na grubym walku ale tez potrzebuje z jak najkrotszymi przelozenbiami. Myslalem o 2Y z MK II jest najkrotsza, na linki i na grubym ale niema .Co radzicie z czego taka skrzynia bedzie najlepsza ??
najkrotsza to bedzie z syncro, tyle ze trzeba troche w srodku tuningowac by spasowało

: pt gru 29, 2006 10:07
autor: Krokulec
Mam MK III GTi z motorem 2E i u mnie była skrzynia wymieniana na tą o krótszych przełożeniach, mam skrzynie o symbolu AUG, pochodzi z golfa II i pasuje do tego silnika na 100%. Jednak sam jej nie montowałem była już włożona jak kupiłem auto więc Ci nie powiem czy sprzęgło jest seryjne czy też od GII.
Poza tym auto w porównaniu z GIII z seryjną skrzynią stało się bardziej elastyczne i dużo lepiej przyśpiesza. W każdym bądź razie z GIII 2.0 16V nie mam większych problemów przy sprincie na 400m.

: pt gru 29, 2006 11:44
autor: Borys
Krokulec pisze:Mam MK III GTi z motorem 2E i u mnie była skrzynia wymieniana na tą o krótszych przełożeniach, mam skrzynie o symbolu AUG, pochodzi z golfa II i pasuje do tego silnika na 100%. Jednak sam jej nie montowałem była już włożona jak kupiłem auto więc Ci nie powiem czy sprzęgło jest seryjne czy też od GII.
Poza tym auto w porównaniu z GIII z seryjną skrzynią stało się bardziej elastyczne i dużo lepiej przyśpiesza. W każdym bądź razie z GIII 2.0 16V nie mam większych problemów przy sprincie na 400m.
wszystko było by ok gdyby nie to ze silnik który zostal wsadzony pochodzi z passata a w passacie juz inne były skrzyni inne koła zamachowe sprzegła dosciski sterowanie biegami sprzegłem, mozna to zamienic na linke i wodziki ale to dodatkowe koszta.

tak czy siak, albo kolega musi szukac skrzyni na linke albo kompletowac zestaw pod linki i wodziki i wtedy moze zastoosowac 2Y i innne skrzynie 020

: ndz gru 31, 2006 03:53
autor: kkk13
Borys pisze:wszystko było by ok gdyby nie to ze silnik który zostal wsadzony pochodzi z passata a w passacie juz inne były skrzyni inne koła zamachowe sprzegła dosciski sterowanie biegami sprzegłem, mozna to zamienic na linke i wodziki ale to dodatkowe koszta.

tak czy siak, albo kolega musi szukac skrzyni na linke albo kompletowac zestaw pod linki i wodziki i wtedy moze zastoosowac 2Y i innne skrzynie 020
Witam, nie chce otwierac nowego watku, bo moje lamerskie pytanie na to nie zasługuje, zatem przyłączam się do pytania - mianowicie, mam ABFa w MKIII, chce przejść na skrzynie 020 i stalowe cięgna i odejść od standartowych linek, w zasadzie mam już taką skrzynke jakiej szukałem (020 na grubym wałku), będe miał do tego koło zamachowe od KRa, sprzęgło z KR (chyba 210mm),nie wiem czy półosie będą bez kłopotu pasowały, ale mam nadzieje że tak, pytanie co z mechanizmem wybierania biegów, co dokładniej potrzebuje, a w zasadzie od czego 'kompletować ten zestaw pod linki i wodziki'?? Chcę maxymalnie uprościć sobie zadanie. Domyślam się że najłatwiej pójdzie mi z mechanizmem od mkIII także, tyle że od słabszej benzyny gdzie seryjnie występowała 020, czyli np od 1.6 lub 1.8 lub nawet 2.0 do 94 z motorem 2E .. Czy sie mylę w jakimś podpunkcie?? Jeśli tak, proszę o wyprowadzenie z błędu.. Dzięki. pozdrawiam.

: ndz gru 31, 2006 10:56
autor: Borys
kkk13 pisze:
Borys pisze:wszystko było by ok gdyby nie to ze silnik który zostal wsadzony pochodzi z passata a w passacie juz inne były skrzyni inne koła zamachowe sprzegła dosciski sterowanie biegami sprzegłem, mozna to zamienic na linke i wodziki ale to dodatkowe koszta.

tak czy siak, albo kolega musi szukac skrzyni na linke albo kompletowac zestaw pod linki i wodziki i wtedy moze zastoosowac 2Y i innne skrzynie 020
Witam, nie chce otwierac nowego watku, bo moje lamerskie pytanie na to nie zasługuje, zatem przyłączam się do pytania - mianowicie, mam ABFa w MKIII, chce przejść na skrzynie 020 i stalowe cięgna i odejść od standartowych linek, w zasadzie mam już taką skrzynke jakiej szukałem (020 na grubym wałku), będe miał do tego koło zamachowe od KRa, sprzęgło z KR (chyba 210mm),nie wiem czy półosie będą bez kłopotu pasowały, ale mam nadzieje że tak, pytanie co z mechanizmem wybierania biegów, co dokładniej potrzebuje, a w zasadzie od czego 'kompletować ten zestaw pod linki i wodziki'?? Chcę maxymalnie uprościć sobie zadanie. Domyślam się że najłatwiej pójdzie mi z mechanizmem od mkIII także, tyle że od słabszej benzyny gdzie seryjnie występowała 020, czyli np od 1.6 lub 1.8 lub nawet 2.0 do 94 z motorem 2E .. Czy sie mylę w jakimś podpunkcie?? Jeśli tak, proszę o wyprowadzenie z błędu.. Dzięki. pozdrawiam.

no nie mylisz sie dobrze rozymijesz temat,
polecam dorwac jakies MKIII z 2E na pokładzie i wyrwac z niego całośc, mechanizm zmiany biegów pedały, linke sprzegła

: wt sty 02, 2007 06:51
autor: BLACK
BORYS a skrzynia z oznaczeniem 2Y niejest na linki ?

: wt sty 02, 2007 08:55
autor: Borys
BLACK pisze:BORYS a skrzynia z oznaczeniem 2Y niejest na linki ?
nie, 2Y jest na wodziki, sprzeglo na linke

: śr sty 03, 2007 14:01
autor: BLACK
A co BORYS powiesz jezeli nieznajde narazie innej skrzyni i do tego silnika 2E ktory wsadzam zapakowac orginalna skrzynie ktora mam teraz w RP czyli o oznaczeniu ATH ona na waskim jest walku pewnie ? Musialbym wtedy dac sprzeglo tylko z RP swoje i czy to dlugo wytrzyma taka kombinacja w 115 konnym 2E

: pt sty 19, 2007 01:11
autor: browar19
ja posiadam w MkII 2E i skrzynie 4s na mały wąlek oraz na wodziki super przyspiesza oczywiście zmiejszył sie v-max