Strona 1 z 1
MkII ABF, co tu jeszcze poprawic? wykres
: wt gru 19, 2006 19:53
autor: olozwirski
Pomierzylem mojego golfika i oto co wyszlo

jestem bardzo zadowolony. Silnik przelatal u mnie 30tkm, z tego co wiem nie bylo w nim nic grzebane, mam filtr stozkowy Simota. Pomiar robilem bo zamierzam zmienic kolektor wydechowy na supersprinta, moze jakis chip i lekko go doprezyc- tu pytanie do fachowcow o ile podciac glowice i czy to mi cos da?

: wt gru 19, 2006 21:41
autor: Gobo90
no ładnie ładnie ale moment obrotowy mam większy

: wt gru 19, 2006 22:03
autor: evolution
seria ladna, a wirus plus reszta opisana przez ciebie pare niutkow i pare koni da:D
: wt gru 19, 2006 23:44
autor: olozwirski
O ile splanowac glowice? Myslalem o 0.3-0.5
: śr gru 20, 2006 00:27
autor: pduren
ja splanowałem o (chyba) 0,7 nie pamiętam dokładnie, 0,5 na pewno, 175 PS, 199Nm
: śr gru 20, 2006 08:18
autor: GTO
głowy nie ruszaj - chodzi o samo planowanie to chyba bez sensu , jedynie porting
wałki+chips
wykres jest z obciazeniówki pomiarem na obciązeniu czy z inercji ?
bo jak bez obciązenia to wartosci prawdziwej mocy na obciazeniu są troche inne z uwagi na czytanie przez ecu innych map podczas pełnego obciazenia silnika, przy niepełnych obciazeniach wartosci wyjda wyzsze dlatego ze mapy na pełne obciązenie są jakby bezpieczniejsze.
masz tam chipsa ?
seryjny ABF kreci sie do 7000RPM lub ( 6800rpm niektore stery ) a tu widze 7200 wiec ECU jest pochipowane lub pomiar predkosci silnika byl brany z przelozen i rolki - moze byc tez zle skalibrowana przez co moga wyjsc wyniki odbiegajace od rzeczywistosci.
Wiec Olo silnik kreci 7200rpm ??? jesli tak to masz chipsa
pozdro
: śr gru 20, 2006 08:54
autor: Borys
GTO pisze:głowy nie ruszaj - chodzi o samo planowanie to chyba bez sensu , jedynie porting
wałki+chips
wykres jest z obciazeniówki pomiarem na obciązeniu czy z inercji ?
bo jak bez obciązenia to wartosci prawdziwej mocy na obciazeniu są troche inne z uwagi na czytanie przez ecu innych map podczas pełnego obciazenia silnika, przy niepełnych obciazeniach wartosci wyjda wyzsze dlatego ze mapy na pełne obciązenie są jakby bezpieczniejsze.
masz tam chipsa ?
seryjny ABF kreci sie do 7000RPM lub ( 6800rpm niektore stery ) a tu widze 7200 wiec ECU jest pochipowane lub pomiar predkosci silnika byl brany z przelozen i rolki - moze byc tez zle skalibrowana przez co moga wyjsc wyniki odbiegajace od rzeczywistosci.
Wiec Olo silnik kreci 7200rpm ??? jesli tak to masz chipsa
pozdro
z tego co ja widze to jes to macha LPS3000, oczywiscie obciązeniówka,
do czytania obrotów z beznyny ja zazwyczaj uzywam czujnika zakładanego na przewody WN, w ABF jest dobry dostep do przewodów wiec pewnie nikomu nie chciało sie ustalac obrotow silnika z rolek.
co do kalibracji to LPS3000 sa w miare nowymi hamowaniami duzo jeszcze ma gwarancje wiec są pokalibrowane,
: śr gru 20, 2006 20:15
autor: olozwirski
GTO pisze:głowy nie ruszaj - chodzi o samo planowanie to chyba bez sensu , jedynie porting
wałki+chips
No nie tylko planowanie, chcialem troszke doprezyc silnik
GTO pisze:
masz tam chipsa ?
seryjny ABF kreci sie do 7000RPM lub ( 6800rpm niektore stery ) a tu widze 7200 wiec ECU jest pochipowane lub pomiar predkosci silnika byl brany z przelozen i rolki - moze byc tez zle skalibrowana przez co moga wyjsc wyniki odbiegajace od rzeczywistosci.
Wiec Olo silnik kreci 7200rpm ??? jesli tak to masz chipsa

pozdro
Gto ten silnik jest od ciebie i wychodzi ze mam chipa bo kreci sie do ponad 7000
Borys pisze:z tego co ja widze to jes to macha LPS3000, oczywiscie obciązeniówka,
do czytania obrotów z beznyny ja zazwyczaj uzywam czujnika zakładanego na przewody WN, w ABF jest dobry dostep do przewodów wiec pewnie nikomu nie chciało sie ustalac obrotow silnika z rolek.
co do kalibracji to LPS3000 sa w miare nowymi hamowaniami duzo jeszcze ma gwarancje wiec są pokalibrowane,
Dokladnie to ta hamownia Masters Tunning, licze na to ze wszystko z wykresem jest oki.
Co do podciagniecia tego silnika to chcial bym zrobic wszystko co mozliwe ale wolal bym uniknac wymiany walkow ze wzgledu na bardzo ladna charakterystyke. Jak macie jeszcze jakies pomysly to chetnie poslucham.
: śr gru 20, 2006 22:30
autor: GTO
Borys chodzilo mi o kalibracje odczytu RPM bo niektore biorą z mikrofonu lub recznie wpisuje sie przelozenia
Olo jesli nie chcesz zmieniać wałków to pozostaje sam porting głowicy i kolektor wydechowy.
chipsa moze mieć, już nie pamiętam czy tam przypadkiem nie zakładałem czegoś

: śr gru 20, 2006 22:42
autor: Mata
GTO abf sie kreci do 7000tys czy do 7080tys??? a ten wykres tego abf nie pochodzi czasem z hamowni w eko car w jastrzebiu??
: śr gru 20, 2006 23:10
autor: GTO
sa 3 limitery
tzw soft i hard limiter:
1) 6799.64
2) 6899.72
3) 7002.80
wykres od mastersa jest kolego
pozdro600
: śr gru 20, 2006 23:35
autor: Borys
GTO pisze:Borys chodzilo mi o kalibracje odczytu RPM bo niektore biorą z mikrofonu lub recznie wpisuje sie przelozenia
w LPS 3000 3 moziwosci odczytu rpm, albo z rolek sie ustala (głównie diesle) przez OBD jak sie ma przystawke do LPSa no i z przewodu WN, prełozen w tym modelu hamowni sie nie wpisuje, przynajmniej nie widziałem by obsługa i serwis z WSOPu to robił
: czw gru 21, 2006 07:50
autor: GTO
to pewnie tylko te z v-techu mają wpisywanie przelozen

: czw gru 21, 2006 22:30
autor: Mata
Przy okazji GTO chcialem zapytac ile by kosztowalo zwirusowanie mojego abfa???