Strona 1 z 2

[mk2]gti

: sob gru 16, 2006 18:49
autor: kamil600
Witam mam mk2 gti i chcialbym podrasowac go mocniej niechce KR 16v chcialbym miec ten silnik co mam 1,8 RD dobrze sie spisuje tylko ze chcialbym miec wiecej konikow jeszcze bo mam 107Km Prosze po pomoc z gory dzieki

: sob gru 16, 2006 22:05
autor: evolution
obrobka glowicy walek, plus wystrojenie kajeta i bedzie kilkanascie/ dziesiat koni wiecej...

: wt gru 19, 2006 14:19
autor: m3tal
evolution pisze:obrobka glowicy walek, plus wystrojenie kajeta i bedzie kilkanascie/ dziesiat koni wiecej...
do tego można by dorzucić fachowo (podkreślam fachowo) zaprojektowany i zbudowany wydech, tzn. kolektor rurowy, np. 4-2-1, odpowiednia średnica i długość i dedykowane tłumiki. to może nie będzie kilkanaście koni, najwyżej kilka, ale i tak różnica będzie wyczuwalna, jeśli nie w mocy, to w elastyce silnika. już nie będę pisał o modyfikacjach dolotu, bo to raczej nie ma zbytnio sensu...

: wt gru 19, 2006 17:05
autor: evolution
m3tal pisze:tzn. kolektor rurowy, np. 4-2-1
ten wydech to turystyczny, 4-1 sie na moc robi

: śr gru 20, 2006 16:30
autor: m3tal
evolution pisze:m3tal napisał/a:
tzn. kolektor rurowy, np. 4-2-1
ten wydech to turystyczny, 4-1 sie na moc robi
no ale 4-2-1 daje jakąś różnicę chyba, no nie?

: śr gru 20, 2006 17:05
autor: evolution
m3tal pisze:
evolution pisze:m3tal napisał/a:
tzn. kolektor rurowy, np. 4-2-1
ten wydech to turystyczny, 4-1 sie na moc robi
no ale 4-2-1 daje jakąś różnicę chyba, no nie?
tylko wynikajaca z lepszego wykonania, standardowo wiekszosc producentow robi 4-2-1 przy silnikach w wersjach dal mlodych wscieklych

: śr gru 20, 2006 18:46
autor: Leon_Wechtel
podstawowa róznica przy kolektorach 4-2-1 w stosunku do 4-1 to to ,że te pierwsze sa robione bardziej do aut na ulicę ,a 4-1 nadaja sie prawie tylko do sportu albo do wyscigów na 1/4 mili :bajer:. Koszt wykonania kolektora 4-2-1 to z reguły 1-1,5 tyś złotych ale warto :bigok:

: śr gru 20, 2006 19:26
autor: evolution
Leon_Wechtel pisze:podstawowa róznica przy kolektorach 4-2-1 w stosunku do 4-1 to to ,że te pierwsze sa robione bardziej do aut na ulicę ,a 4-1 nadaja sie prawie tylko do sportu albo do wyscigów na 1/4 mili :bajer:. Koszt wykonania kolektora 4-2-1 to z reguły 1-1,5 tyś złotych ale warto :bigok:
to jak mi wytlumaczysz auto zwane rover, na ulice ma 4-1 i to w standardzie... kolektor 4-2-1 ma za zadanie wyprostowac moment, i co za tym idzie polepszyc dol, a rownie dobrze taki sam mozna zrobic 4-1 i do tego miec zajebista gore

: śr gru 20, 2006 22:56
autor: Leon_Wechtel
evolution, spokojnie bracie,ogólnie sie tak przyjęło ,że takie kolektory (4-2-1)raczej się do aut na ulicę zakłada,ale prawda jest taka,że jak sie ma kasę i wolną wolę to mozna wszystko zrobic i założyc .Ponoc w Raichu ktos wpakował do Golfa silnik V8 z Cadillaca i też się da :bigok:

: pn gru 25, 2006 23:56
autor: m3tal
Leon_Wechtel pisze:Ponoc w Raichu ktos wpakował do Golfa silnik V8 z Cadillaca i też się da
to był silnik z cadillaca northstara. założony poprzecznie, przeniesienie napędu napędu na przód. ten golfik zresztą był tu gdzieś na forum, chyba w jakimś dziale typu ciekawostki... o ile dobrze pamiętam to z zewnątrz niczym się prawie nie wyróżniał, jakiś taki srebrno-fioletowy lakier, 5D, jakieś fajne fele i gleba i w zderzaku z przodu powycinane otwory dla lepszego chłodzenia :D

: wt gru 26, 2006 17:44
autor: sas_gti
kamil600, jedno zastrzeżenie , RD ma 107 KM ale nie był montowany GTI....był w zwyklych golfach do 87r....

Ja mam PFa u siebie z gti, ta sama moc co ty, w zasadzie to nie wiem czym one sie rożnią nawet....pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 26, 2006 16:45 ]
Leon_Wechtel pisze:nadaja sie prawie tylko do sportu albo do wyscigów na 1/4 mili
hehe super powiedziane, bo dla mnie 1/4 chwili to tez nie jest sport :bigok:

[ Dodano: Wto Gru 26, 2006 16:54 ]
evolution, w takim razie te rovery to są wyjatki, w 99% przypadków w cywilach jak zajrzysz pod maske to siedzi 4-2-1 wiec nie wiem czemu sie tak unosisz....
Wytlumacz to sobie wyjątkiem od reguły albo obniżeniem kosztów produkcji takiego kolektora, (być moze 4-1 zwieksza tez spalanie, a tego zaden producent sobie tez nie życzy)
Ilekroc czytam twoja wypowiedz EVO, to ma ona ton "ataku" albo "ja wiem lepiej"
np
evolution pisze:to jak mi wytlumaczysz auto zwane rover
Tu od razu zakladasz ze masz racje, a przeciez kolega Leon_Wechtel napisal ze "prawie tylko do sportu " a nie "tylko do sportu" co nie wyklucza przeciez isnitnienia cywila z 4-1, np wspomnianego przez Ciebie rovera
Chyba sie w tym zgadzamy....pozdrawiam

: wt gru 26, 2006 18:00
autor: evolution
sas_gti pisze:ilekroc czytam twoja wypowiedz EVO, to ma ona ton "ataku" albo "ja wiem lepiej"
i tu sie mylisz bo ja nie atakuje, a co najwyzej wyprowadzam z bledu... z tego co dalej mowisz w swoim poscie wynika ze rzeczywiscie mamy racje ze 4-2-1 sie nie nadaje do zalozen ktore sa w ptemacie od poczatku.

: wt gru 26, 2006 18:03
autor: sas_gti
evolution, no zgadza sie przeciez nie ma sensu zmieniac 4-2-1 na inny 4-2-1, wiec jak juz cos robic z kolektorem to zmienic na 4-1....Tu by sie tez trzeba bylo zastanowic natym co chcemy osiagnac, moze wcale nie warto ruszac kolektora?? koszt takiego kolektora bedize pewnie wyzszy niz motor KR, ktory wyjsciowo ma duzo wieksza moc niz nawet RD czy PF po przeróbkach .....

: wt gru 26, 2006 18:58
autor: evolution
sas_gti pisze:evolution, no zgadza sie przeciez nie ma sensu zmieniac 4-2-1 na inny 4-2-1, wiec jak juz cos robic z kolektorem to zmienic na 4-1....Tu by sie tez trzeba bylo zastanowic natym co chcemy osiagnac, moze wcale nie warto ruszac kolektora?? koszt takiego kolektora bedize pewnie wyzszy niz motor KR, ktory wyjsciowo ma duzo wieksza moc niz nawet RD czy PF po przeróbkach .....
jak mi sie zdaje kolektor bedzie w podobnej cenie jak 4-2-1, jednak jakby mialo byc inaczej zawsze mozna zrobic co ja,,, do poloneza z kr wykonalem nowy kolektor do ojca kadeta szykuje tez kolektor pod swapa na dohc 16v.. dla chcacego nic trudnego:) a co do kosztow.... nie raz napisalem ze taniej wychodzi wsadzic deohaca i miec mocna baze do dalszych modyfikacji, ale niektorzy wola miec mocne 8v