Strona 1 z 2

1.8 16v gażniki czy cóś innego

: wt gru 12, 2006 19:59
autor: gulba
Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach

Re: 1.8 16v gażniki czy cóś innego

: wt gru 12, 2006 21:06
autor: evolution
gulba pisze:Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach
najlepiej dzialaja dwa wydechy, co do zasilania, zdania jestem ze kjetronic jest lepszy od gaznikow, tylko jest problem z wykonaniem malego pojemnosciowo dolotu.... po tym mozna krecic silnik wysoko majac dosc duzo mocy z uwaga ze skrzynia powina byc krociotka najlepiej 4,8 glowne....

: wt gru 12, 2006 21:41
autor: m3tal
już kiedyś coś na ten temat było tutaj, tyle tylko, że to dotyczyło KR-a zasilanego z czterech gaźników. i wyszło na to, że moc może całkiem spora z tego wyjść, ale paliłoby to jak smok. ja osobiście popieram evolutiona - k-jetronic, ew. digifant byłby lepszy.

: śr gru 13, 2006 20:19
autor: gulba
no właśnie spalanie ma też duże znaczenie, z drugiej strony niezawodność układu kjetronic czy digifant jest napewno dużo lepsza niż gażników.
Okej to zaczynam być bardziej skłony pozostać przy mechanicznym wtrysku lub elektornicznym, teraz podajecie prosze jakie są koszty przerobienia na KJETRONIC I DIGIFANT ?????????????
ACHA mam silnik z oznaczeniem "PL" !!!!!!!!!!!!!

: czw gru 14, 2006 21:25
autor: m3tal
PL Golf/Jetta 16V - KE-Jetronic
PL GLI/GTI/Scirocco (USA) - K-Jetronic
PL Passat (USA) - K-Jetronic
PL Scirocco 16V - KE-Jetronic
PL Toledo 16V - KE-Jetronic

wynika z tego, że jak masz PL-a, to już masz wtrysk... najprawdopodobniej KE-Jetronic, czyli to chyba wtrysk mechaniczny.

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:30 ]
a jesli chcesz to przerobić na Digifanta, to przede wszystkim musisz miec sam układ wtryskowy, komputer do tego i wiązkę. finansowo może Cię to trochę wynieść. ale ogólnie mogę nie mieć racji, bo nie jestem zbyt obeznany w tym temacie...

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:38 ]
tzn nie jestem nawet pewien, czy to sie w ogóle da zrobić. zagadaj do Borysa, GTO, evolutiona albo ygd, oni wiedzą na ten temat co nieco, a na pewno więcej niż ja.

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 21:32 ]
o, znalazłem coś na ten temat konkretnego:
http://vw2.info/vwforum/digi.html

: pt gru 15, 2006 09:56
autor: gulba
przeglądałem forum i jakoś bardziej pasuje mi przerobienie mi mojej PL czyli KE-JETRONIC, na KR czyli KJETRONIC. Ale to jeszcze zobaczymy. Doradzie prosze co będzie lepsze ??????

: pt gru 15, 2006 13:17
autor: GTO
do seryjnego 16v digi, itb i gazniki sa dobre w parze z hardcorowymi walkami.

mam testy 16v na seryjnym kolektorze 50mm i na ITB na ori wałkach i wiele roznicy nie ma , ITB wypada gorzej od dołu.

: pt gru 15, 2006 15:56
autor: m3tal
gulba pisze:bardziej pasuje mi przerobienie mi mojej PL czyli KE-JETRONIC, na KR czyli KJETRONIC
PL i KR różnią się nie tylko wtryskiem. jeszcze dochodzi układ wydechowy (KR kolektor wydechowy ma większą średnicę, no i chyba nie ma katalizatora, albo jest jakiś inny) - no i inny jest któryś z wałków, chyba wydechowy, ssące są takie same.... (albo na odwrót... :D). Ja bym PL-kę przerobił na KR-a z Digifizem. GTO, jakie by to mogło mieć parametry?

: pt gru 15, 2006 19:35
autor: gulba
no własnie wałeczki by się przydały, już znalazłem od gościa wałki z golf silnika ABF, ponoć jakieś sportowe, powiedzie jak rozpoznać sportowy wałek od seryjnego ????
kolektor wydechowy ma już rurowy SUPERSPRINTA, także tu problem odpada.

: pt gru 15, 2006 22:13
autor: TAZ
Wałek sportowy ma grube krzywki i wysokie, a seryjny ma cienkie i ostre.

: pt gru 15, 2006 22:54
autor: m3tal
z ABF-a podejdą wałki do KR-a?

: sob gru 16, 2006 00:26
autor: gulba
byłem u gościa, normalnie kretyn i nic więcej, ręce mi opadły, dureń bo tylko tak można powiedzieć, ABF to on nawet niewie jak wygląda, pokazał mi silnik 1800 na jednym wałku i twierdził że ma dwa :bigok: a do tego był święcie przekonany że są sportowe bo " GOLF szedł jak burza !!!!!!!! ".Dobrze że ta wycieczka zabrała mi tylko 30 km. Ide spać

[ Dodano: Wto Gru 19, 2006 08:42 ]
Ponownie powraca temat mojej przeróbki. Wałek który miałem od KR poszedł w śmietnik, niepytajcie czemu :bigok:.
Szukam teraz gratów do przeróbki zasilania z PL na KR, co może zostać z PL ???. rozdzielacz może pozostać ? wtryski. Kompy to raczej napewno niebedą potrzebne.
Acha a czy głowica w KR jest inna ????

: wt gru 19, 2006 14:14
autor: m3tal
głowica w KR jest taka sama jak w PL. tylko jeden z wałków jest inny (najprawdopodobniej wydechowy, jak już pisałem, ale nie mam 100% pewności...). a zawory itp. też są te same.

: wt gru 19, 2006 17:03
autor: evolution
m3tal pisze: a zawory itp. też są te same.
akurat sa inne..