Strona 1 z 1

Układ paliwowy

: ndz gru 10, 2006 12:41
autor: luckash
Ile wynosi ciśnienie paliwa w RP?
Czy można zwiększyć jego wartość przez wpięcie regulatora ciśnienia paliwa?
Chce zwiększyć nieco dawkę paliwa..... chyba że są inne sposoby?
Może mi ktoś pomóc? :food:

pozdrawiam :D

: pn gru 11, 2006 00:23
autor: x27
CO I DA ZWIEKSZENIE PALIWA. TYLKO ZALEJE SIE MOTOR I KUPA.

: pn gru 11, 2006 09:45
autor: Cosar 33GT
A masz w tym RP elektryczną pompe czy mechaniczną?

jak elektrycznąto nic niekombinyj... a jak mechaniczną to załóż elektryczną - wtedy paliwo bedzie lepiej podawane bo niebedzie uzaleznione od obrotów silnika...

..regulatory ciesnienia? - aniby co to jest? takie małe gówienko z allegro?

: pn gru 11, 2006 14:39
autor: Borys
Cosar 33GT pisze:A masz w tym RP elektryczną pompe czy mechaniczną?

jak elektrycznąto nic niekombinyj... a jak mechaniczną to załóż elektryczną - wtedy paliwo bedzie lepiej podawane bo niebedzie uzaleznione od obrotów silnika...

..regulatory ciesnienia? - aniby co to jest? takie małe gówienko z allegro?
w RP jest elektronicznna pompa a nawet 2. regulator paliwa jest zintegrowany z wtryskiem razem i pracuje w zakresie 0.8 - 1.2 bar

: pn gru 11, 2006 17:12
autor: homsky
luckash pisze:Chce zwiększyć nieco dawkę paliwa..... chyba że są inne sposoby?
A po co , nie tędy droga do osiągów kolego, zaczynasz od złej strony , w ten sposób to tylko zwiększysz zuzycie paliwa i nic więcej. Daj sobie spokój z tym pomysłem.

: pn gru 11, 2006 18:33
autor: luckash
Borys pisze: w RP jest elektronicznna pompa a nawet 2. regulator paliwa jest zintegrowany z wtryskiem razem i pracuje w zakresie 0.8 - 1.2 bar
dzięki
homsky pisze:A po co , nie tędy droga do osiągów kolego, zaczynasz od złej strony , w ten sposób to tylko zwiększysz zuzycie paliwa i nic więcej. Daj sobie spokój z tym pomysłem.
ja wiem :) że są inne rozwiązania podnoszenia mocy w tym silniku
ale pytałem z ciekawości i czy sie da :wink:

: pn gru 11, 2006 18:43
autor: homsky
luckash pisze:ale pytałem z ciekawości i czy sie da
Samo zwiekszenie cisnienia niewiele da , bo w stanie ustalonych warunków pracy silnika za własciwy skład odpowiada sonda która na bierzaco koryguje czas wtrysku, po podniesieniu cisnnienia zasilania dawka paliwa sie zwiększy , ale jednoczesnie na to zareaguje sonda która zmniejszy czas wtrysku aby zachowac własciwy skład spalin , także taka ingerencja zakłuci własciwa prace silnika niedogrzanego i zimnego ( zalewanie) kiedy jeszcze sonda nie pracuje i w sumie nie wiele dobrego tez przyniesie na rozgrzanym silniku gdy dawke koryguje juz sonda.
Sonda stara sie utrzymywac skład spalin na poziomie lambda=1,00 , najwyższa moc silnik osiaga przy lambda około 0,90 , ale żeby takie składy mieszanki uzyskiwac trzeba by było przeprogramować ECU.
Lepsze efekty daje zmiana faz rozrzadu , poprawa napełniania cylindrów oraz podniesienie stopnia sprężania, zwiekszanie dawki paliwa to kropka nad "i" do przeróbek mechanicznych.