Strona 1 z 1

[MK2] 1,3NZ swap na 1,8 gti 16V Czesci ma teraz troche teori

: sob lis 25, 2006 22:29
autor: wojtek_sari
Witam po poszukiwaniach i funduszy i furaka wkoncu sie udalo:) zakupilem MK2 GTi 16V KR. Bedzie wsadzony do 1,3 NZ. Moje pytanie brzmi czego mam sie spodziewac, jakich niespodzianek przy montarzu zarowno silnika, skrzyni, chlodzenia, wydechu i elektryki? Na co sie przygotowac pozdraiwam i czekam na odpowiedzi

: sob lis 25, 2006 23:36
autor: tirsone
...heh dobre pytanie... w sumie to ne wiem jak jest z mocowaniami silnika 1,3 ale chyba są inne..z resztą było już kiedyś na forum o tym... skrzynie masz od KR więć no problemo...

Chłodzenie to wiadomo trzeba dać większą chłodnicę tzn. od KR-ki tylko zwróć uwagę czy nie jest jakaś dziurawa zanim ją na dobre przykręcisz i podłączysz rury... Niestety moja była i jest dziurawa (choć miała być cała) a była kupiona od koleżki z tego forum.... no ale tak to bywa... aha niestety może Cię spotkać niespodzianka w postaci nieszczelnych przewodów od wody..na łączeniach z silnikiem i chłodnicą ..tzn. myślę tu o oryginalnych zaciskach VW (te samo zaciskajace) u mnie one w ogóle przestały trzymać i musiałem spuszczać płyn i dać narmalne opaski... więc może oszczędź sobie roboty i daj od razu opaski...

Wydech u siebie dałem w postaci dwóch ostatnich tłumików..bez kata..strumiennic itp itd... Zwróć uwagę jaką masz średnicę rury (min 50mm)... aha jeśli byś planował taki wydech jak ja to uważaj na ewentualną elastyczną złaczkę jaką połączysz portki z rurą... jak będzie za długa to (tak jak u mnie) cały wydech Ci się wygnie w dół i będziesz musiał go jakoś dodatkowo podwiązać gdzieś w okolicy takowej złączki...

A elektryka to nie wiem bo ja mam PL-kę i mam kłopoty jak chollercia... tzn.. kupiłem z braku innej opcji wybrakowaną wiązkę i musiałem rzeźbić... ale i tak w sumie utknąłem bo nie działa mi rozdzielacz paliwa...(nawet temat o tym założyłem) i mnie czeka mechanik..... a to wiadomo kasa i sporo zachodu z zaholowaniem nie jeżdżącego auta...

Plusem jak już pisałem jest ogromna wiedza jaką wyniesz robiąc samemu takie swapa... no może nie ogromna ale spora...

Pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 00:19
autor: evolution
tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D

: ndz lis 26, 2006 10:07
autor: wojtek_sari
tirsone, dzieki za odp :bigok: tlumik pojdzie caly bo w 1,3 jest chyba 30mm wiazke mam kompletna wiec elektrykarz powinien se dac rade:) A czy taki swapik naprwde mozna zrobic w domowych warunkach? mam troche wiedzy i duuuzo narzedzi, wyciagrke, i garaz a chetni do pomocy juz sa oplaca sie za to brac?

: ndz lis 26, 2006 10:12
autor: Patryyyk
Jak masz na to ochotę TO TAK
czekamy na efekt i dokładną foto relację :P

: ndz lis 26, 2006 14:58
autor: tirsone
Patryyyk pisze:Jak masz na to ochotę TO TAK
Dokładnie.... podstawa to czas i chęci....jednyne co to pomyśl jak wyciągniesz silnik i wrzucisz nowy...tzn jak masz hak i taki mały podwieszany dźwig to będzie łatwiej... chyba..
ale najlepiej to wymontuj cały pas przedni to sobie go wyciągniesz w "poziomie" ...:)

[ Dodano: 26 Lis 2006 14:00 ]
evolution pisze:tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D
Porobię.... ale z fot to i tak gucio widać będzie bo to chyba bardziej machaniczny problem albo elektryczny...ale na dniach zrobię foty i Ci podeślę... btw.. dzięki za zainteresowanie

: ndz lis 26, 2006 22:00
autor: robson_wrc
Witam
Też jestem w trakcie swapu z 1.3 NZ na 1.8 16v tylko że PL wszystko da sie zrobić samemu tylko potrzebny jest czas i chęci :helm: Aco do elektryki też byś dał rade sam tylko że jak nie jesteś orłem z elektryki to najlepiej by było jak ktoś by do ciebie podjechał z takim samym silnikiem żebyś mógł sobie pare rzeczy podpatrzeć... Ja też tak musze zrobić bo też mam troche wybrakowaną instalacje np: ucięte kable od sondy lambdy i od wtryskiwacza rozruchowego i jeszcze pare rzeczy więc bez podpatrzenia co i jak albo jakiegoś schematu też nie dam rady... Życze udanego swpu :jezor: Pozdro

: ndz lis 26, 2006 23:35
autor: wojtek_sari
robson_wrc, a kanal bzl ci potrzebny bo ja niestety zasypalem bo strasznie wody duzo bylo zly drenaz:(

: pn lis 27, 2006 11:57
autor: phary
ja po przełożeniu wszystkiego a robiłem podobny swap to miałem problem z odpaleniem,poprostu zapalał i zaraz gasł powód był taki że pod sam.przy baku jest jedna pompa paliwa a w baku jest druga i one razem muszą wytworzyc odpowiednie ciśnienie żeby paliwko dobrze leciało,najlepiej jak przełożysz z całym przednim zawieszeniem to wtedy jest bajka,robiłem to na podwórku bez garażu i kanału-powodzenia

: pn lis 27, 2006 12:26
autor: wojtek_sari
phary, heheh 1,3 bylo baza?? czy cos wiekszego?? i ile Ci to zajelo?? caly przedni zawias bedzie przelozony i tyl tez bo jakos top trzeba zatrzymac:)