Strona 1 z 1

[G60] Intercooler

: pn lis 20, 2006 19:54
autor: Polgi
Panowie wsadziłem do MK II silnik PG G60 był IC niestety uszkodzony mechanicznie...mam drugi taki sam a Corrado G60 ale niewiem czy będzie on spełnial swoja role jezli umieszcze go w tym miejscu co w corrado? Czy może lepiej zainwestowac w cos wiekszego bardziej wydajnego ale tez nie wymagajacego wielu przeróbek, jeszcze nie znam moich zamiarów co do tego silnika napewno podniesenie mocy wchodzi tu w grę ale napewno nie będzie ono wielkie jednak sprawe Intercoolera wole miec uregulowana...Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

: pn lis 20, 2006 20:05
autor: Apsik
Zakładaj IC od Merca Sprintera - najłatwiej go wkomponować przed chłodnicę, jedyna przeróbka to obrócenie akumulatora i węże [IC->przepustnica] (mocowania samego IC musisz oczywiście dospawać), ale przeróbek jest naprawdę niewiele.
Sam tak kiedyś miałem więc wiem co piszę.

Pozdro.

: pn lis 20, 2006 21:05
autor: Polgi
Apsik pisze:Zakładaj IC od Merca Sprintera - najłatwiej go wkomponować przed chłodnicę, jedyna przeróbka to obrócenie akumulatora i węże [IC->przepustnica] (mocowania samego IC musisz oczywiście dospawać), ale przeróbek jest naprawdę niewiele.
Sam tak kiedyś miałem więc wiem co piszę.
Powiedz mi jeszcze jak to jest z wężami jak je dospawac jakies specjalne rury jakas specjalna metoda czy może gientarka? A jeszcze jedno ja mam puche plastikową taka jak idzie w corrado a nie kolanko tak jak w Golfie zaraz za kompresorem a nowe węze miały by wychodzic bezposrednio z G ? pierwszy raz do takiej operacji bym sie zabierał wiec chciałbym znac wszelkie niespodzianki
dzieki za odp

: wt lis 21, 2006 04:23
autor: Apsik
Polgero VsV pisze:Powiedz mi jeszcze jak to jest z wężami jak je dospawac jakies specjalne rury jakas specjalna metoda czy może gientarka? A jeszcze jedno ja mam puche plastikową taka jak idzie w corrado a nie kolanko tak jak w Golfie zaraz za kompresorem a nowe węze miały by wychodzic bezposrednio z G ? pierwszy raz do takiej operacji bym sie zabierał wiec chciałbym znac wszelkie niespodzianki
dzieki za odp
Hmm ... odpowiedź jest dość trudna i niejednoznaczna, ale ... :

- zakładajac że zamontowałeś IC od Sprintera, to front wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
wlot do IC jest w miejscu gdzie MK2 G60 ma go oryginalnie, więc jeżeli miałbyś to kolanko 180* + oryginalny wąż to nie byłoby żadnego problemu, ale skoro tego nie masz to jest opcja taka żebyś poszukał to kolanko w PL lub w D (ebay.de) i tego węża; ta opcja jest dość droga bo niektórzy wiedzą że to kolanko jest w cenie ... co do węża to nie koniecznie musi być oryginalny bo firma http://www.tsimagnet.pl robi takie silikonowe (ta firma to odpowiednik SAMCO - dobra jakość za rozsądną cenę); alternatywne rozwiązanie to zrobienie króćca, czyli takiej końcówki na wylot do Ladra, zamiast puszki która umożliwia bezpośredni montaż węża (ten króciec można kupić w D, ale ja go zrobiłem wg. własnego projektu i wyszło 4x taniej - obecnie mój króciec ma Zaless w swoim Corrado G60) dobra mając już ten króciec zamontowany na Laderze potrzebowałbyś takiego węża wygiętego w literę S w 2 płaszczyznach i tutaj wspomniana już firma http://www.tsimagnet.pl może Ci takiego węża zrobić bo robią węże na zamówienie, a mają odpowiednie materiały, np węże "SIL Turbo" lub te "Vena SIL 700" dodatkowo zbrojone spirala ze stali nierdzewnej!!! [tu już musisz z nimi gadać jak i co potrzebujesz]

-znowu zakładam że ten IC od Sprintera już siedzi przed chłodnicą i teraz czas zająć się połączeniem IC z przepustnicą ... tutaj najłatwiejsza opcja to zrobienie tego co na obrazku, czyli:
Obrazek
akumulator montujesz skośnie jak na foto, bo Sprinterowski IC ma wylot na górze i inaczej się nie da; za IC dajesz kawałek węża około 7cm (ale teraz ważne: wąż z jednej strony musi mieć średnicę 65, a z drugiej 60) bo 60-tki nie naciągniesz na wylot z IC (ja dodatkowo obciąłem wylot z IC o 4mm przez co pozbyłem się tego kołnierza który ma zapobiegać ześlizgiwaniu się węży (bo węże w Sprinteże mają większą średnicę niż te w G60), a wygląda to tak:
Obrazek
gdy strona 65mm siedzi na IC, to w drugi koniec, czyli 60mm wpinasz takie małe kolanko (30*) z 2,5" nierdzewki (na fotce widać dosłownie kawałeczek - zaraz przy aku) reszta to około 60cm gumowego węża (możesz też dać silikonowy - wspomniana wyżej firma robi takie 60tki), no i to plastykowe kolanko S-kę (Corrado/Golf) musisz obciąć tak by mieć na tym kawałku wejście na sensor O2, dalej już seryjny wąż aż do przepustnicy (możesz też dać silikonowego, bo wspomniana firma robi takie do G60) [alternatywnie możesz to kolanko 30* przedłużyć w stronę przepustnicy i połączyć kawałkiem (6-8cm) węża 60tki z tym elementem z sensorem O2, lub też jeszcze bardziej wydłużyć i połączyć już bezpośrednio z wężem przed przepustnicą, ale nie możesz zapomnieć, że taka przedłużona rura musi mieć miejsce na montaż sensora O2] Na poniższej fotce możesz zobaczyć jak powinno wyglądać takie wejście na sensor O2 na 2,5" rurce z nierdzewki:
Obrazek

Teraz moje 2 sugestie:
- opcja tańsza: czyli na Lader montujesz króciec (samoróbka) a pod króciec zamawiasz silikonowego węża aż do IC o średnicy takiej jak na wlocie do IC czyli ~68mm (króciec też z taka średnicą); na wylot ten kawałek węża redukującego 65/60mm potem to kolanko 30* wydłużone aż do tego plastykowego kawałka z sensorem O2, 8cm wąż, "kawałek z sensorem" i wąż do przepustnicy.
- opcja lepiej prezentująca się: od Ladera do IC połączenie takie jak wyżej z króćcem i wężem silikonowym (niekoniecznie zbrojonym drutem); od IC do przepustnicy: kawałek węża redukującego (najlepiej zamówić taki silikonowy), kolanko 30* z polerowanej nierdzewki przedłużone do samego węża od przepustnicy, wąż silikonowy do przepustnicy ("przedłużenie" kolanka 30* oczywiście z wejściem na sensor O2)

Mam nadzieję że zrozumiesz opis - w razie czego pisz...
Jest trochę kombinowania, ale mogę Cię pocieszyć, bo mam jeszcze te małe kolanko 30* i ten wąż redukujący 65/60mm oraz ten kawałek plastyku z wejściem na sensor O2 więc jeżeli będziesz robił te przeróbkę (wersja tania) to możemy pohandlować ;)


Pozdro

: wt lis 21, 2006 14:24
autor: Polgi
Dzieki za wyczrpujaca odpowiedz mniej wiecej kumam...i raczej sie podejmę tego zadania w razie czegos będe pytał :)
Apsik pisze:Jest trochę kombinowania, ale mogę Cię pocieszyć, bo mam jeszcze te małe kolanko 30* i ten wąż redukujący 65/60mm oraz ten kawałek plastyku z wejściem na sensor O2 więc jeżeli będziesz robił te przeróbkę (wersja tania) to możemy pohandlować
napewno sie odezwe w tej sprawie w niedługim czasie

pozdro

: wt mar 17, 2009 01:04
autor: teczka
Małe odkopanie tematu ale zbieram wszystkie fanty do całej przeróbki IC małego czyli wersji z klimą na wersje bez klimy czyli kolanko 180stopni, węże i IC od Merc. Sprintera i tu pytanie od jakiego modelu wybrać IC aby weszło miedzy grila a chłodnice?
Mam już całe orurowanie z kwasówki od kolektora do IC, kolanko180 i oryginalny wąż z kolanka do IC brakuje mi jedynie IC wiec jaki polecacie aby nie było dużo przeróbek? Wiem że temat już przerabiany przez niektórych wiec wszelkie informacje przydatne :okej: .
Jeszcze jedno czy chłodnica wody w wersji z klimą rózniła sie od tej bez klimy bo niewiem czy wiatrak nie bedzie przeszkadzał dojścia do IC gdyż mam go bliżej od strony aku.