[G60] Intercooler
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[G60] Intercooler
Panowie wsadziłem do MK II silnik PG G60 był IC niestety uszkodzony mechanicznie...mam drugi taki sam a Corrado G60 ale niewiem czy będzie on spełnial swoja role jezli umieszcze go w tym miejscu co w corrado? Czy może lepiej zainwestowac w cos wiekszego bardziej wydajnego ale tez nie wymagajacego wielu przeróbek, jeszcze nie znam moich zamiarów co do tego silnika napewno podniesenie mocy wchodzi tu w grę ale napewno nie będzie ono wielkie jednak sprawe Intercoolera wole miec uregulowana...Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Zakładaj IC od Merca Sprintera - najłatwiej go wkomponować przed chłodnicę, jedyna przeróbka to obrócenie akumulatora i węże [IC->przepustnica] (mocowania samego IC musisz oczywiście dospawać), ale przeróbek jest naprawdę niewiele.
Sam tak kiedyś miałem więc wiem co piszę.
Pozdro.
Sam tak kiedyś miałem więc wiem co piszę.
Pozdro.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Powiedz mi jeszcze jak to jest z wężami jak je dospawac jakies specjalne rury jakas specjalna metoda czy może gientarka? A jeszcze jedno ja mam puche plastikową taka jak idzie w corrado a nie kolanko tak jak w Golfie zaraz za kompresorem a nowe węze miały by wychodzic bezposrednio z G ? pierwszy raz do takiej operacji bym sie zabierał wiec chciałbym znac wszelkie niespodziankiApsik pisze:Zakładaj IC od Merca Sprintera - najłatwiej go wkomponować przed chłodnicę, jedyna przeróbka to obrócenie akumulatora i węże [IC->przepustnica] (mocowania samego IC musisz oczywiście dospawać), ale przeróbek jest naprawdę niewiele.
Sam tak kiedyś miałem więc wiem co piszę.
dzieki za odp
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Hmm ... odpowiedź jest dość trudna i niejednoznaczna, ale ... :Polgero VsV pisze:Powiedz mi jeszcze jak to jest z wężami jak je dospawac jakies specjalne rury jakas specjalna metoda czy może gientarka? A jeszcze jedno ja mam puche plastikową taka jak idzie w corrado a nie kolanko tak jak w Golfie zaraz za kompresorem a nowe węze miały by wychodzic bezposrednio z G ? pierwszy raz do takiej operacji bym sie zabierał wiec chciałbym znac wszelkie niespodzianki
dzieki za odp
- zakładajac że zamontowałeś IC od Sprintera, to front wygląda mniej więcej tak:
wlot do IC jest w miejscu gdzie MK2 G60 ma go oryginalnie, więc jeżeli miałbyś to kolanko 180* + oryginalny wąż to nie byłoby żadnego problemu, ale skoro tego nie masz to jest opcja taka żebyś poszukał to kolanko w PL lub w D (ebay.de) i tego węża; ta opcja jest dość droga bo niektórzy wiedzą że to kolanko jest w cenie ... co do węża to nie koniecznie musi być oryginalny bo firma http://www.tsimagnet.pl robi takie silikonowe (ta firma to odpowiednik SAMCO - dobra jakość za rozsądną cenę); alternatywne rozwiązanie to zrobienie króćca, czyli takiej końcówki na wylot do Ladra, zamiast puszki która umożliwia bezpośredni montaż węża (ten króciec można kupić w D, ale ja go zrobiłem wg. własnego projektu i wyszło 4x taniej - obecnie mój króciec ma Zaless w swoim Corrado G60) dobra mając już ten króciec zamontowany na Laderze potrzebowałbyś takiego węża wygiętego w literę S w 2 płaszczyznach i tutaj wspomniana już firma http://www.tsimagnet.pl może Ci takiego węża zrobić bo robią węże na zamówienie, a mają odpowiednie materiały, np węże "SIL Turbo" lub te "Vena SIL 700" dodatkowo zbrojone spirala ze stali nierdzewnej!!! [tu już musisz z nimi gadać jak i co potrzebujesz]
-znowu zakładam że ten IC od Sprintera już siedzi przed chłodnicą i teraz czas zająć się połączeniem IC z przepustnicą ... tutaj najłatwiejsza opcja to zrobienie tego co na obrazku, czyli:
akumulator montujesz skośnie jak na foto, bo Sprinterowski IC ma wylot na górze i inaczej się nie da; za IC dajesz kawałek węża około 7cm (ale teraz ważne: wąż z jednej strony musi mieć średnicę 65, a z drugiej 60) bo 60-tki nie naciągniesz na wylot z IC (ja dodatkowo obciąłem wylot z IC o 4mm przez co pozbyłem się tego kołnierza który ma zapobiegać ześlizgiwaniu się węży (bo węże w Sprinteże mają większą średnicę niż te w G60), a wygląda to tak:
gdy strona 65mm siedzi na IC, to w drugi koniec, czyli 60mm wpinasz takie małe kolanko (30*) z 2,5" nierdzewki (na fotce widać dosłownie kawałeczek - zaraz przy aku) reszta to około 60cm gumowego węża (możesz też dać silikonowy - wspomniana wyżej firma robi takie 60tki), no i to plastykowe kolanko S-kę (Corrado/Golf) musisz obciąć tak by mieć na tym kawałku wejście na sensor O2, dalej już seryjny wąż aż do przepustnicy (możesz też dać silikonowego, bo wspomniana firma robi takie do G60) [alternatywnie możesz to kolanko 30* przedłużyć w stronę przepustnicy i połączyć kawałkiem (6-8cm) węża 60tki z tym elementem z sensorem O2, lub też jeszcze bardziej wydłużyć i połączyć już bezpośrednio z wężem przed przepustnicą, ale nie możesz zapomnieć, że taka przedłużona rura musi mieć miejsce na montaż sensora O2] Na poniższej fotce możesz zobaczyć jak powinno wyglądać takie wejście na sensor O2 na 2,5" rurce z nierdzewki:
Teraz moje 2 sugestie:
- opcja tańsza: czyli na Lader montujesz króciec (samoróbka) a pod króciec zamawiasz silikonowego węża aż do IC o średnicy takiej jak na wlocie do IC czyli ~68mm (króciec też z taka średnicą); na wylot ten kawałek węża redukującego 65/60mm potem to kolanko 30* wydłużone aż do tego plastykowego kawałka z sensorem O2, 8cm wąż, "kawałek z sensorem" i wąż do przepustnicy.
- opcja lepiej prezentująca się: od Ladera do IC połączenie takie jak wyżej z króćcem i wężem silikonowym (niekoniecznie zbrojonym drutem); od IC do przepustnicy: kawałek węża redukującego (najlepiej zamówić taki silikonowy), kolanko 30* z polerowanej nierdzewki przedłużone do samego węża od przepustnicy, wąż silikonowy do przepustnicy ("przedłużenie" kolanka 30* oczywiście z wejściem na sensor O2)
Mam nadzieję że zrozumiesz opis - w razie czego pisz...
Jest trochę kombinowania, ale mogę Cię pocieszyć, bo mam jeszcze te małe kolanko 30* i ten wąż redukujący 65/60mm oraz ten kawałek plastyku z wejściem na sensor O2 więc jeżeli będziesz robił te przeróbkę (wersja tania) to możemy pohandlować
Pozdro
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Dzieki za wyczrpujaca odpowiedz mniej wiecej kumam...i raczej sie podejmę tego zadania w razie czegos będe pytał
pozdro
napewno sie odezwe w tej sprawie w niedługim czasieApsik pisze:Jest trochę kombinowania, ale mogę Cię pocieszyć, bo mam jeszcze te małe kolanko 30* i ten wąż redukujący 65/60mm oraz ten kawałek plastyku z wejściem na sensor O2 więc jeżeli będziesz robił te przeróbkę (wersja tania) to możemy pohandlować
pozdro
Małe odkopanie tematu ale zbieram wszystkie fanty do całej przeróbki IC małego czyli wersji z klimą na wersje bez klimy czyli kolanko 180stopni, węże i IC od Merc. Sprintera i tu pytanie od jakiego modelu wybrać IC aby weszło miedzy grila a chłodnice?
Mam już całe orurowanie z kwasówki od kolektora do IC, kolanko180 i oryginalny wąż z kolanka do IC brakuje mi jedynie IC wiec jaki polecacie aby nie było dużo przeróbek? Wiem że temat już przerabiany przez niektórych wiec wszelkie informacje przydatne .
Jeszcze jedno czy chłodnica wody w wersji z klimą rózniła sie od tej bez klimy bo niewiem czy wiatrak nie bedzie przeszkadzał dojścia do IC gdyż mam go bliżej od strony aku.
Mam już całe orurowanie z kwasówki od kolektora do IC, kolanko180 i oryginalny wąż z kolanka do IC brakuje mi jedynie IC wiec jaki polecacie aby nie było dużo przeróbek? Wiem że temat już przerabiany przez niektórych wiec wszelkie informacje przydatne .
Jeszcze jedno czy chłodnica wody w wersji z klimą rózniła sie od tej bez klimy bo niewiem czy wiatrak nie bedzie przeszkadzał dojścia do IC gdyż mam go bliżej od strony aku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości