fuldi pisze:Apsik, ile cali masz rury i czy spawałeś je czy wyginałeś?
Ten układ wydechowy robiony jest akurat pod silnik 1.9TD i rury maja 2" (popularne 48,3mm), końcówka to rura 2,5" (tzw. 60-tka).
W G60 mam układ wydechowy o średnicy 2,5".
Rury oczywiście
nacinam i potem są spawane - to rozwiązanie moim zdaniem ma bardzo dużo zalet, a mianowicie: jeżeli ktoś ma wprawę w nacinaniu, to łatwiej dopasowuje całe elementy do siebie, bo elementy są w jednym kawałku, a zagięcia są na tyle sztywne, że można nimi manipulować; wydech można zrobić całkowicie poza samochodem nawet bez wstępnej przymiarki, a potem pospawać; oszczędność materiału, bo kolanka zawsze trzeba ciąć by je dopasować; cena -> kolanka są droższe. Minus jest chyba tylko jeden - potrzebna jest osoba która zna się na
nacinaniu i widzi efekt cięcia jeszcze przed włączeniem szlifierki.
Amatorskie nacięcia mogą zaowocować zmniejszoną przepustowością rury!!!
Nie uważam się za guru w tym temacie, ale już robiłem nie jedno nacięcie i póki co nie było tragedii, chociaż początki były bardzo ciężkie
