Strona 1 z 2
skrócony układ wydechowy
: śr lis 15, 2006 13:03
autor: qra
slyszałem ostatnio o skróconym układzie wydechowym, może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć z czym to się je ? wiem tylko tyle ze jak się ma skrócony układ wydechowy to autko nieźle ryczy.
[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 12:33 ]
na prawde nikt nie wie? zalezy mi na tej informacji.
: czw lis 16, 2006 14:31
autor: zielu
hmm.. no ciekawe by to było
moze jakichś koni by przybyło od razu
a na google nic nie ma
: czw lis 16, 2006 14:32
autor: qra
nic nie ma na google
przynajmniej nie to czego ja szukam.
: pt lis 17, 2006 13:57
autor: pablos83
Gdzieś słyszałem, że skrócenie wydechu (puszczenie go bokiem) dodaje mocy i zmienia się dźwięk. Ale podobno do jakiegoś przedziału może być krótszy, bo poniżej niego sytuacja z mocą się odwraca. Czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie gdzie czytałem artykuł o tym, bo nie zwróciłem na to szczególnej uwagi.
Jak znajdę, to dam znać.
--
Właśnie mi się przypomniało, że tak samo jest ze średnicą wydechu, też jakiś tam przedział górny i dolny jest. Dodatkowo jeszcze słyszałem o podmianie katalizatora na strumienicę - też dodaje kopa.
: pt lis 17, 2006 16:01
autor: qra
pablos83 pisze:Jak znajdę, to dam znać.
Tak więc czekam na znak.
: pn lis 20, 2006 16:45
autor: Apsik
pablos83 pisze:Dodatkowo jeszcze słyszałem o podmianie katalizatora na strumienicę - też dodaje kopa.
No tak ... słyszałes....
Ogólnie to temperatura spalin decyduje o głośności wydechu, wiec im wydech będzie krótszy, lub/i spaliny będą miały mniejszy opór, to wydech będzie głośniejszy.
Takie skracanie/udrażnianie ma oczywiście wpływ na moc i moment.
: pn lis 20, 2006 17:01
autor: zielu
Apsik, oczywiśćie pozytywny
a jak spory/mały?
: pn lis 20, 2006 17:26
autor: barteKKK03
U mnie jest taki skrócony wydech i jakiegoś wielkiego efektu to nie daje, pełni raczej rolę stylistyczną i akustyczną, może tam jakieś małe różnice są, ale naparwdę niewielkie. i jeżeli ma to być zastosowane w aucie na codzień to nie polecam, będzie głośno i poprostu męczy uszy
: pn lis 20, 2006 19:36
autor: Apsik
Quatro7 pisze:Apsik, oczywiśćie pozytywny
a jak spory/mały?
Jeżeli wydech jest dobrze zrobiony (odpowiedni dobór średnicy) to efekt jest pozytywny.
A efekt jest raczej mały bo kilka KM i Nm, ale kal to mówią: ...ziarnko do ziarnka...
@
barteKKK03 - RACJA!!!
: wt lis 21, 2006 13:09
autor: qra
troche mi pomogliscie
ale i tak zbyt wiele info nie ma ;p
: wt lis 21, 2006 14:06
autor: Apsik
qra pisze:slyszałem ostatnio o skróconym układzie wydechowym, może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć z czym to się je
qra pisze:zbyt wiele info nie ma ;p
najprościej tłumacząc to polega to na tym że końcówka wydechu nie jest za autem, a np. z boku przed tylnym kołem, jak np. ma kolega
barteKKK03 w swoim G60 - to tzw Side-Pipe
można też zrobic wersję bardziej EXTREME - takie coś widziałem tylko przy uturbionym 16v) - czyli wydech za przednim kołem, powiedzmy pod nogami pasażera, czyli jak dla mnie Extremalny Side-Pipe, bo od turbiny idzie praktycznie kawałek rury z wyprowadzeniem po prawej stronie i tyle.
PS. Wersja extreme to chyba tylko do wyścigów
: wt lis 21, 2006 17:02
autor: barteKKK03
Apsik pisze:czyli wydech za przednim kołem, powiedzmy pod nogami pasażera, czyli jak dla mnie Extremalny Side-Pipe
No to jest jest extremalny side-pipe ,prosta rura bez niczego w wyżyłowanym do granic Roverze, hałas jak przy starcie F16, stałem obok niego jak startował.... nie polecam!
: wt lis 21, 2006 22:57
autor: olozwirski
A powiedzcie mi czy robiliscie pomiary przed i po zrobieniu wydechu? Apsik i Bartek.
Skrocony wydech i powiekszona srednica daja przyrosty w turbo gdzie sprezarka jest czescia wydechu. W kompresorach trzeba liczyc uklad wydechowy bo mozna popsuc.
: śr lis 22, 2006 01:38
autor: Apsik
olozwirski pisze:A powiedzcie mi czy robiliscie pomiary przed i po zrobieniu wydechu?
Po modyfikacjach na zaniżonym ciśnieniu paliwa 2,7bar i standardowym wydechu było 214KM, po zwiększeniu ciśnienia do 3,7bar i założeniu wydechu (ale wtedy zamiast łącznika był metalowy KAT) było 234KM ... chyba jakies "drobne" efekty są ??
W sumie teraz na elastycznym łączniku nie zauważyłem jakichkolwiek spadków mocy ... wciąż pięknie szlifuje opony do 3-jki włącznie.