Strona 1 z 2

[mk2] Swap 1.3 na 18 16v KR

: śr lis 01, 2006 19:41
autor: dm414
Witam mam pytanie posiadam golfa 2 poj. 1.3 i chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość zamiany na silnik 1.8 16v Kr i jaka była by cena za wykonanie tego i ile by to czasu zajmowało i co jest mi potrzene do tego oprócz samego silnika ???

: śr lis 01, 2006 22:42
autor: CHUDY
Oprócz samego silnika potrzebna bedzie skrzynia wraz z półosiami,łapy do tego silnika bo w 2 powyżej 1.3 jest inaczej silnik pochylony,ukł.wydechowy,chłodnica i najlepiej węże do układu chłodzenia,pewnie inaczej jest skrzynia sterowana.Niech sie wypowiedzą Ci co robili już cos takiego.

: wt lis 07, 2006 23:53
autor: pduren
robilem cos takiego i powiem ci , ze najlepiej miec drugiego na czesci rozbitego lub cokolwiek bo potrzebnych czesci uzbiera sie duuuuzo wiecej niz wydaje sie to na poczatku zaczynajac od zbiornika paliwa, przewodów paliwowych, kompletny uklad sterowania biegami przynajmniej 1/2 jak nie 3/4 instalacji elektrycznej, lapy silnika, poduszki, chlodnica, osprzet silnika bo jest inny jak w 1.3, ukl. wydechowy i moze nawet plyta bezpiecznikow. jak to juz skompletujesz mozesz brac sie do roboty, reszta wyjdzie w trakcie. jesli chodzi o czas to ja robilem to tydzien oczywiscie nie od rana do nocy, jesli dasz to jakiemus mechanikowi ktory zajmie sie tylko tym to moze szybciej ale mysle ze tydzien to i tak dobry czas pod warunkiem ze niczego grubego nie zabraknie.
mam nadzieje ze sie przeraziles, nie poddawaj sie po tygodniu prac powiesz, ze bylo warto
pozdro

: śr lis 08, 2006 01:58
autor: chochoł
proponuje sprzedać 1.3 i kupic KR spokojniej będziesz spał

a jeśli sie upierasz przy swoim to mam taki silnik i wszystkie graty potrzebne do przekładki , za opłatą moge to przełożyć

jeśli zainteresowany to zapraszam na pw podam nr komfona i sie dogadamy

: śr lis 08, 2006 09:01
autor: sebal
chochoł, ile za KRa ? i ile za przekładke liczysz daj info na priv

: śr lis 08, 2006 17:59
autor: chochoł
Sebal napewno bedziesz na Frakcji możemy pogadać co i jak :hmm:

: śr lis 08, 2006 19:15
autor: tirsone
pduren pisze:robilem cos takiego i powiem ci , ze najlepiej miec drugiego na czesci rozbitego lub cokolwiek bo potrzebnych czesci uzbiera sie duuuuzo wiecej niz wydaje sie to na poczatku
dokładnie ... święte słowa... ja polecam kupić całe auto...mniej stresu i nerwów...

: śr lis 08, 2006 22:27
autor: sebal
chochoł pisze:Sebal napewno bedziesz na Frakcji możemy pogadać co i jak :hmm:
chciałem sie tylko zoriętować ile ten silniczek chodzi bo na swapa teraz nie mam kasy a gdybym nawet miał to swapik robił bym na wiosne jak bedzie ciepło

: czw lis 09, 2006 16:04
autor: chochoł
zawsze można sie dogadać :hmm:

[ Dodano: Czw Lis 09, 2006 3:05 pm ]
wiosna tuż tuż wbrew wszystkim znakom na niebie i ziemi :)))

: wt lis 14, 2006 01:21
autor: pduren
znajomy ma do sprzedania KR a za 1300zl, koszt przekladki zalezy od tego jaki motor masz w tej chwili.
A co do kupna oryginalnego Kr a to ja mam inne zdanie i uwazam, ze inaczej traktuje sie samochod ktory w pewnym sensie zbudowalismy sami i nie poprzez zrobienie paneli pod glosniki ale wlasnie wszczepienie nowego serca moim zdaniem jest w tym cos co budzi wiekszy szacunek do auta.
powodzenia dla wszystkich "budowniczych"
pozdro

: czw lis 30, 2006 13:29
autor: wojtek_sari
robilem cos takiego i powiem ci , ze najlepiej miec drugiego na czesci rozbitego lub cokolwiek bo potrzebnych czesci uzbiera sie duuuuzo wiecej niz wydaje sie to na poczatku zaczynajac od zbiornika paliwa, przewodów paliwowych, kompletny uklad sterowania biegami przynajmniej 1/2 jak nie 3/4 instalacji elektrycznej, lapy silnika, poduszki, chlodnica, osprzet silnika bo jest inny jak w 1.3, ukl. wydechowy i moze nawet plyta bezpiecznikow. jak to juz skompletujesz mozesz brac sie do roboty, reszta wyjdzie w trakcie. jesli chodzi o czas to ja robilem to tydzien oczywiscie nie od rana do nocy, jesli dasz to jakiemus mechanikowi ktory zajmie sie tylko tym to moze szybciej ale mysle ze tydzien to i tak dobry czas pod warunkiem ze niczego grubego nie zabraknie.
mam nadzieje ze sie przeraziles, nie poddawaj sie po tygodniu prac powiesz, ze bylo warto
pozdro
Tez bede na wiosne swapal KR do 1,3NZ i z tego co narazie sie zorientowalem to lapy pasuja bez przerobek, zbiornik i przewody moga zostac, elektryka tez, polosie sa takie same, wydech tez trzeba miec kompletny z gti bo w NZ kolektor jest z przodu a w reszcie z tylu:(. Mowimy oczywiscie o 1,3 i 1,8 po 89 bo wtedy podobno wypinasz pare wtyczek z NZ wstawiasz KR wpinasz te wtyczki odpalasz i wsio ryba. Zaznaczam ze tak wyczytalem i uslyszalem, ale teraz przyszlo mi na mysl co z kompem zrobic przeciez tez gdzie musi byc :-k

: czw lis 30, 2006 17:41
autor: tirsone
wojtek_sari pisze:polosie sa takie same
no to akurat to raczej mało prawdopodobne....

: czw lis 30, 2006 17:52
autor: wojtek_sari
tirsone, Ja twierdze ze sa takie same bo niby czym mialy by sie roznic, GTi mialy wieksze wentylowane tarcze i troche nizsze zawieszenie chyba 15mm, ale lepiej jak ktos sie wypowie kto to robil chodzi oczywiscie o silnik z II do II po 89 nie inaczej

: czw lis 30, 2006 23:16
autor: k3fir
wojtek_sari, normalne np w RF 1.6 maja 90mm a gti maja 100 polosie