Strona 1 z 1

zwiekszenie koni z 75 na 90

: wt paź 03, 2006 13:49
autor: jedaj
pomozcie mam pytanie dlaczego w dwoch takich samych silnikach vw 1,8i jeden ma bodajrze 75 km a drugi 90 czym jest spowodowana ta roznica? mam jette z silnikiem 1,8i i kazdy mi mowi ze mam 75 kucy w dowodzie mam 55kw a kumpel w mk2 ma ten sam silnik, i ma 90 kucy. co zrobic z moim? zmiana komputera? czy to cos innego?

: wt paź 03, 2006 14:01
autor: Pinhead
To nie jest ten sam silnik. Różnic jest sporo np. inny ukł. wydechowy, inny wałek rozrządu, inne tłoki. Modyfikować tego się nie opłaca bo koszt znacznie większy od wymiany całego silnika na 1.8 90KM.

ps. kW to kilowaty, 55kw=75KM.

: wt paź 03, 2006 14:12
autor: jedaj
czyli to nie mjest wina komputera tylko tak jak piszesz to calkiem co innego

: wt paź 03, 2006 14:19
autor: Pinhead
Tak jak pisze. To są różne silniki.

: wt paź 03, 2006 14:25
autor: jedaj
ok dzieki za pomoc

: wt paź 03, 2006 14:31
autor: Pinhead
Nie żebym coś sugerował ale tam poniżej jest taki przycisk "pomógł" :crazy:

: wt paź 03, 2006 14:37
autor: Kaczor
nie do końca nie takie same - różnica w wydechu (wraz z kolektorem wydechowym) - fi 50 po całości a nie 45 mm, inny wałek rozrządu , sterownik , co do reszty to różnica w tłokach taka że różnią się kształtem wybrania w denku

: wt paź 03, 2006 14:37
autor: jedaj
sorki ale jak widzisz jestem nowicjuszem na forum

: wt paź 03, 2006 14:50
autor: Pinhead
syncro2, Albo coś jest takie same albo nie :-) AAM i ABS to nie są takie same silniki bo różnią się tak jak to w/w zostało opisane. Nie sa to różnice kosmetyczne bo koszt przerobienia tego wszystkiego na ABS'a jest znacznie większy od swapa.

: wt paź 03, 2006 15:00
autor: jedaj
panowie mam jeszcze jedno pytanko chcialbym zalozyc do jetty mk2 cala deske rozdzielcza do srodka od golfa mk3. duzo z tym jest roboty i przerabiania? i czy jest taka sama szerokoscia. z tego co widzialem to jest to wykonalne

: wt paź 03, 2006 15:27
autor: Kaczor
Pinhead pisze:syncro2, Albo coś jest takie same albo nie :-) AAM i ABS to nie są takie same silniki bo różnią się tak jak to w/w zostało opisane. Nie sa to różnice kosmetyczne bo koszt przerobienia tego wszystkiego na ABS'a jest znacznie większy od swapa.
koszty może nie są wielkie bo zajechanego kompletnego ABSa z 200-300 zl wyrwiesz , tylko pytanie po diabła , bo jeździ to całkiem podobnie ;)

Lepiej załadować góre z PF/PB z całym wtryskiem i efekty są wymierne - miałem takie cudo raz - jeździło pięknieeee

: wt paź 03, 2006 17:29
autor: Pinhead
Porównywałem w praktyce na 1/4 mili RP w mkII z AAM w mkIII i różnica jest duża. A RP ma 143Nm/3000rpm. Zajechanego kupić to bez sensu kompletnie bo koszt remontu będzie dobijający. A najdroższa w tym będzie robocizna bo nie każdy jest mechanikiem dysponującym garażem.

: wt paź 03, 2006 18:19
autor: jedaj
akurat ja garazem dysponuje i to calkiem niezlym. robilem juz przekladke w jedaju mk1 z 1.6 na 1.8 na gazniku bylo tam troszke modyfikacji ze strony mojego kumpla co do gaznika i jakis pierul ale w koncu sie udalo. a propo pelnej szprycy to duzo to roboty i jaki gdzies kosz aby przerobic jednopunkt na pelny wtrysk. i pytanie czy tez na pelnym wtrysku moj 75 konny silnik bedzie mial 115 badz 113

[ Dodano: 03 Paź 2006 18:23 ]
i jak jest z gorami w 16-stce czy to jest awaryjne (jak to jezdzi to sobie wyobrazam :) chcialbym cos zmienic bo niestety 1.8 75 kucy na jednopunkcie w jettce mk2 to troszke za malo. mam tez mk1 i to juz lepiej wymiata.

: wt paź 03, 2006 21:01
autor: TAZ
Takich tematów jest na forum kilka. Poszukaj, a nie zaśmiecaj. Temat zamykam.