Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
-
Kontakt:
Post
autor: GRZANA » ndz paź 01, 2006 21:19
Tak jak w temacie: Co to jest ten zawor? do czego sluzy? czytalem gdzies o tym juz ale jakos nie moge przyswoic do konca

moglby ktos lopatologicznie mi wytlumaczyc? ten zawor poprawia osiagi czy tylko odciaza turbine? wplywa to jakos na zywotnosc turbiny czy silnika? Swoja droga to bardzo podoba mi sie dzwiek tego 'blow off'a'... ile takie cos kosztuje i czy idzie dostac to od seryjnego auta z turbo?
bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedzi...
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
-
olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY

- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Post
autor: olozwirski » ndz paź 01, 2006 21:47
lopatologicznie to bedzie tak- jak turbo/kompresor pompuje powietrze do silnika i przepustnica jest otwarta wtedy powietrze idzie do cylindrow itd, itd... Jak pouszczasz gazu przepustnica sie zamyka i powstaje cisnienie w ukladzie dolotowym, wtedy do gry wchodzi blowoff- ma za zadanie upuscic nadmiar powietrza, zreszta bardzo efektownie czasami...
-
gtx
- Ma gadane

- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
- Lokalizacja: 3 miasto
Post
autor: gtx » ndz paź 01, 2006 21:50
grzaneczka997 pisze:Tak jak w temacie: Co to jest ten zawor? do czego sluzy? czytalem gdzies o tym juz ale jakos nie moge przyswoic do konca

moglby ktos lopatologicznie mi wytlumaczyc? ten zawor poprawia osiagi czy tylko odciaza turbine? wplywa to jakos na zywotnosc turbiny czy silnika? Swoja droga to bardzo podoba mi sie dzwiek tego 'blow off'a'... ile takie cos kosztuje i czy idzie dostac to od seryjnego auta z turbo?
bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedzi...
Jak dobrze pamietam to juz bylo o tym na forum.O ile sie nie myle zawor ma za zadanie upuscic troche cisnienia doladowania gdy przepustnica sie zamknie, zeby do konca nie wychamowac trubiny.Ceny to sa napewno rozne od 300zl do gory.
-
GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
-
Kontakt:
Post
autor: GRZANA » ndz paź 01, 2006 21:57
czyli to przedluza zywotnosc turbiny? Wiem ze bylo na 4um ale tamtych wypowiedzi nie bardzo kapowalem

co do efektow to chcialbym takie jak w F&F

[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
-
gtx
- Ma gadane

- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
- Lokalizacja: 3 miasto
Post
autor: gtx » ndz paź 01, 2006 22:51
grzaneczka997 pisze:czyli to przedluza zywotnosc turbiny?
Napewno troche przedluzy.
-
TAZ
- V.I.P.

- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » ndz paź 01, 2006 23:08
Przy puszczeniu gazu bez zaworu b.o. turbina jest hamowana tak radykalnie jakbyś włożył kij w szprychy jadącego roweru. Z zaworem turbina nie jest hamowana i zmniejsza się turbodziura.
-
GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
-
Kontakt:
Post
autor: GRZANA » pn paź 02, 2006 07:07
No dobra a teraz koszta takiego zaworu? Ile to cudo? Nowe to wiem ze okolo 500zl bo TAZ mowil... a w jakich autach szukac takiego zaworu jezeli chcialbym uzywke? Sa jakies parametry dla niego?
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
-
TAZ
- V.I.P.

- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » pn paź 02, 2006 09:01
Szukaj w nissanach. Nowy chodzi od 300zł na allegro. Jest tam kolo co sam je robi i wiem z doświadczenia, że dają radę.
-
ygd
- Prezes vwgolf.pl

- Posty: 1831
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
-
Kontakt:
Post
autor: ygd » pn paź 02, 2006 09:22
grzaneczka997 pisze:No dobra a teraz koszta takiego zaworu? Ile to cudo? Nowe to wiem ze okolo 500zl bo TAZ mowil... a w jakich autach szukac takiego zaworu jezeli chcialbym uzywke? Sa jakies parametry dla niego?
A tak trudno w allegro wpisać BOV?
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... interval=5
btw, do jakiego silnika chcesz to montować?
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
-
TAZ
- V.I.P.

- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » pn paź 02, 2006 15:04
-
wilk
- wilk.vwgolf.pl

- Posty: 1451
- Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
- Lokalizacja: Zgorzelec
Post
autor: wilk » pn paź 02, 2006 15:17
Z tego co wiem to w dieslu zbyt efektownie nie będzie psyczeć, ale zapytam - jakby to sie miało w przypadku mojego silnika?

[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]
-
GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
-
Kontakt:
Post
autor: GRZANA » pn paź 02, 2006 15:55
ygd pisze:btw, do jakiego silnika chcesz to montować?
zrodzil sie w mojej glowie iscie szatanski projekt

TAZ wie cos na jego temat ale prace rusza dopiero po zakupie autka
P.S. TAZ tloki juz mam

[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
-
TAZ
- V.I.P.

- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » pn paź 02, 2006 21:23
wilk pisze:Z tego co wiem to w dieslu zbyt efektownie nie będzie psyczeć, ale zapytam - jakby to sie miało w przypadku mojego silnika?

Pasowało by mieć najpierw przepustnice.
-
GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
-
Kontakt:
Post
autor: GRZANA » pn paź 02, 2006 21:24
TAZ pisze:Pasowało by mieć najpierw przepustnice.
kolejny termin ktory powinienem dodac do slownika :/
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości