Strona 1 z 1
[MK2]Swap ciagle mnie trapi;/
: ndz paź 01, 2006 10:50
autor: wojtek_sari
Czesc, czytam sporo w tym dziale i wszedzie praktycznie jest mowa o swapach sam gleboko zastanawiam sie nad swapem jakiejs jeden-osemki grubo powyzej 100 KM ale cholera nie potrafie pojac jak to mozna tak szybko zrobic:| Mam 1.3i wiem ze bede musial zmienic elektryke, skrzynie, cal;y wydech i oczywiscie silnik
jak juz uda mi sie to skompletowac to czy kazdy mechanior do ktorego pojade bedzie wiedzial o co mi loce czy nie beda sie bali
a przede wszsytkim ile gosc moze sobie zazyczyc za takie cos? fajnie jak byscie mi rozwiali wszsytki watpliwosci:] pozdro
: ndz paź 01, 2006 11:31
autor: maro
Poczytaj moj temat w tym dziale swap z 1.4 na 1.8, tam masz wszystko opisane co musisz miec itp, a co do tego ile moga wziasc za to to zalezy od warsztatu na poczatku chcialem zeby ktos mi to zrobil i pytalem to max co uslyszalem 1000 zł za przekladke a min 600 zł, ale ten najtanszy warsztat nie wygladal najciekawiej, dlatego zrobilem to sam gdyby nie pewne klopoty ktore mialem z silnikiem to w 7 dniach bym sie spokojnie zmiescil a tak trwalo to jakies 3
: ndz paź 01, 2006 12:38
autor: TAZ
Ja się zmieściłem w dwóch dniach ze wszystkim, bo trzeba było podpiąć elektronikę. Gdyby nie ona to w tym samym dniu by auto jeździło. Silnik i skrzynia to nie problem, nawet znaleźć biegi to też pestka. Najgorzej jest podpiąć wtrysk. A to dlatego, że trzeba robić rzeźbę z instalacją.
: ndz paź 01, 2006 14:37
autor: maro
Ja mialem orginalna instalacje pod dany silnik 1.8 wiec nie musialem nic przerabiac wszystko pasowalo idealnie, a tak dlugo to trwalo bo mialem klopoty z silnikiem i wszystko czyscilem i malowalem na co stracilem najwiecej czasu, sam silnik wstawic to nie problem i zajmuje najmniej czasu
: ndz paź 01, 2006 14:41
autor: wojtek_sari
ale nikt nie dopowiada na moje pyt najwazniejsze
czy mechanicy nie beda sie tego bali np mowili ze jak jest 1,3 to tak ma byc a nie potwora robic;)tzn czy robia to pasjonaci np mechanicy z tekich forow czy kazdy mechanik moze to zrobic?
: ndz paź 01, 2006 14:50
autor: homsky
wojtek_sari pisze:ale nikt nie dopowiada na moje pyt najwazniejsze czy mechanicy nie beda sie tego bali np mowili ze jak jest 1,3 to tak ma byc a nie potwora robic;)tzn czy robia to pasjonaci np mechanicy z tekich forow czy kazdy mechanik moze to zrobic?
Każdy mechanik może zrobic swapa o ile tylko bedzie chciał , przekładka silnika z układem napędowym to nie jest duzy kłopot jeżeli ma sie juz skompletowane wszystkie klamoty , problemem może natomiast być tak jak pisał
TAZ zaadaptowanie instalacji elektrycznej pod nowy silnik , tutaj nieraz trzeba sie narzeźbić i to robota bardziej dla elektryka z głową.
: ndz paź 01, 2006 14:53
autor: wojtek_sari
o wlasneie bravo homsky, czyli rozumiem ze swapa jak robic to musza byc dwie osoby mechanior i elektryk i juz jestem blizej swapa:)
: ndz paź 01, 2006 14:54
autor: To_mas
A czmu by sie mieli bać :PPP Ale wiesz ja na twoim miejscu jak juz palnujesz włozyć cos grubo ponad 100PS to proponuje tez zrobić cos byś sie potem mogł zatrzymać :PPPPPP heh np tarcze na tył :PPP bo wiesz jak sie tak rozpędzisz to ciezko Ci bedzie :PP
: ndz paź 01, 2006 15:03
autor: wojtek_sari
tez mysl:] ale to wiesz dopiero pozniej narazie mysle o swapie najwyzej bede jezdzil ostroznie;)
: ndz paź 01, 2006 15:18
autor: ygd
No to źle myślisz... jeśli chcesz coś konkretnego wrzucić do golfa, nie ma co na bezpieczeństwie oszczędzać. Poza tym trzeba wziąć poprawkę na setkę innych rzeczy, które wyjdą przy swapie... weź pod uwagę fakt, że auto ma 16-20lat.. jeśli było kiedyś bite, być może trzeba będzie coś poprawić, zabezpieczyć, może były już jakieś patenty z mocowaniem silnika robione, wspawywane ćwiarki itp...
IMO, zrób najpierw hamulce, potem zawieszenie... kup kompletny silnik ze skrzynią, ecu, wiązką i wszystkim inne co będzie potrzebne do swapu (do tego od razu rozrząd, oleje i płyny, wszystkie nowe paski itp...) i dopiero swapuj...ale z zapasem gotówki na nieprzewidziane wydatki.
Wstawienie 1.8 czy 2.8 zamiast 1.3 nie różni się od innych swapów, tyle, że musisz mieć wszystkie łapy do silnika o ile sie nie mylę.
Aha, licz się też z tym, że motor, który kupisz może się nadawać do remontu...
No chyba, że kupujesz jakieś 1.8T, czy 2.0T hehe
: ndz paź 01, 2006 15:31
autor: wojtek_sari
ygd, w sumie masz racje i mam na to cala zime wiem ze sa nieprzewidziane wydatki i bede na to przygotowany:) Liczmy ze mam hamulce tyl, zwieche przystosowana do GTi i pozostaje mi silnik, skrzynka i elektryka. Wyjmuje 1,3 wszystko ok nic nie bylo spawane
polosie spasuja czy sa inne? wydech tez jest inny dwururka tez kurde chyba nie bedzie mie sie oplacalo. Lepiej juz walnac normalne 1,8?? cya wyjdzie taniej?
: pn paź 02, 2006 09:31
autor: ygd
Półosie nie wiem czy nie ciensze są...na pewno inne są przeguby (w 1.3 są 92 czy 94 mm.. w 1.6/1.8 100mm). Cały układ wydechowy też należy zmienić, ten z 1.3 ma za małą średnicę rur, no i tłumiki także mało wydajne
Ale nadal nie odpowiedziałeś na proste pytanie -> jaki silnik cię interesuje?
Jeśli coś prostego z MK2 (RP/PF)...można zawsze jakiegoś dawcę kupić...
: pn paź 02, 2006 16:35
autor: olozwirski
wojtek_sari pisze:Lepiej juz walnac normalne 1,8?? cya wyjdzie taniej?
Najtaniej wyjdzie sprzedac to co masz, dolozyc pare zl i kupic jakiegos GTI, a jak zbraknie mocy zapodac cos z potecjalem np. 1.8T albo mocne TDI. Ja swapowalem dwa razy silnik GX na PL i pozniej ABF i patrzac na to z dystansu wiem ze sie nie oplaca isc malymi krokami.