Strona 1 z 3

kompressor

: śr lut 02, 2005 14:33
autor: zielu
szukam jakichś info o kompressorach :)
ile dodaje koni, jak trzeba silnik rpzygotować, czy to sie opłaca i takie tam :)

Re: kompressor

: śr lut 02, 2005 14:45
autor: gtx
Quatro7 pisze:szukam jakichś info o kompressorach :)
ile dodaje koni, jak trzeba silnik rpzygotować, czy to sie opłaca i takie tam :)
Zalezy jakie kompresor ma cisnienie doladowania.Pod kompresor silnik prawie tak samo sie przygotowuje jak pod turbo.

: śr lut 02, 2005 15:02
autor: zielu
a mogbym prosić jaieś szczegułowsze dane :?: i czym sie rożni rpzygotowanie pod turbo i kompressor :?:
ile sielnik wiecej pali z kompresorem i ile mniej wiecej koni to daje :?:

: śr lut 02, 2005 16:17
autor: Ralfii_VR
to i to spreża powietrze dajac wiecej tlenu, tak wiec przygotowania silnika, sa praktycznie takie same, kompresory sa zawyczaj drozsze od turbin, a z turbiny da sie wiecej wycisnać barów, jednak charakterystyka rozkładu momentu obrotowego w kompresorze rozkłada sie lepiej od dolnych zakresów silnika

: śr lut 02, 2005 16:37
autor: zielu
a co z eksploatacja tego :?:
trzeba tot eż regenerować jak turbine w g60 :?:
i ile kucy daje :?:

: śr lut 02, 2005 17:06
autor: Rapix
w G60 jest własnie kompresor a nie zadne turbo... regenerowac co jakis czas trzeba i turbo i kompresor wiadomo to sie zurzywa... a wszystko zalerzy tylko od własciciela jak z tego korzysta!!!

: śr lut 02, 2005 17:43
autor: gtx
A jak silnik przygotowac pod turbo?

http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=1019

: śr lut 02, 2005 18:12
autor: zielu
a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....


ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60 :?:

takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować :?:

: śr lut 02, 2005 22:43
autor: Ralfii_VR
Quatro7 pisze:a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....


ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60 :?:

takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować :?:
na twoim miejscu zakladałbym turbo, napewno taniej, co do regeneracji, to zalezy od uzytkowania, musiasz zachowac zelazne zasady uzytkowania, nie gazowac na zimnym silniku, a przed wylaczeniem, odczekac kilka, to podstawa :hmm: :chytry:

: śr lut 02, 2005 22:44
autor: Michael G60
Założenie kompressora to prawie drugie tyle co turbosprężarki (cenowo) !

: śr lut 02, 2005 22:49
autor: Ralfii_VR
Michael G60 pisze:Założenie kompressora to prawie drugie tyle co turbosprężarki (cenowo) !
dlatego nie ma co przeplacac, lepiej roznice dolozyc do wydajnieszych hamulcow, rasowych alus, czy co tam uwazasz :hmm:

: czw lut 03, 2005 01:26
autor: 44FG
Quatro7 pisze:a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....


ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60 :?:

takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować :?:
Jezuś, człowieku... coś ty się tak tych turbin i kompresorów uczepił ? :bajer: Chyba nie chcesz zakładać tego do swojego 1.6 :crazy: Kup sobie lepiej auto z turbo jeśli ci tak bardzo potrzebne a na pewno taniej wyjdzie. A jeśli nie stać cię na coroczne przeglądy (w przypadku kompresora) lub wymianę turbiny co kilka lat to lepiej już zostań przy 1.6, bo zamiast przyjemności to tylko kłopotu sobie narobisz...

: czw lut 03, 2005 02:09
autor: zielu
spoko
do 1,6 ładować nie mam zamairu ;)
mam ochote to mconego golfai stąd te wszystkie pytania..zbieram info co jak z czego można zrobić i takie tam :)

: czw lut 03, 2005 10:08
autor: TAZ
Sprężarke G60 regeneruje sie za 1500zł-3000zł, a turbine za 600zł-800zł w dobrym zakładzie. Koszty same mówią za siebie. Mam turbine z audi, była padnięta (zapłaciłem za nią 20zł), koszt regeneracji we Wrocławiu wyszedł mnie 800zł razem z przesyłką. Założone części są tej samej firmy co turbina, także nie żadne podróby.