Strona 1 z 3
kompressor
: śr lut 02, 2005 14:33
autor: zielu
szukam jakichś info o kompressorach
ile dodaje koni, jak trzeba silnik rpzygotować, czy to sie opłaca i takie tam
Re: kompressor
: śr lut 02, 2005 14:45
autor: gtx
Quatro7 pisze:szukam jakichś info o kompressorach
ile dodaje koni, jak trzeba silnik rpzygotować, czy to sie opłaca i takie tam
Zalezy jakie kompresor ma cisnienie doladowania.Pod kompresor silnik prawie tak samo sie przygotowuje jak pod turbo.
: śr lut 02, 2005 15:02
autor: zielu
a mogbym prosić jaieś szczegułowsze dane
i czym sie rożni rpzygotowanie pod turbo i kompressor
ile sielnik wiecej pali z kompresorem i ile mniej wiecej koni to daje
: śr lut 02, 2005 16:17
autor: Ralfii_VR
to i to spreża powietrze dajac wiecej tlenu, tak wiec przygotowania silnika, sa praktycznie takie same, kompresory sa zawyczaj drozsze od turbin, a z turbiny da sie wiecej wycisnać barów, jednak charakterystyka rozkładu momentu obrotowego w kompresorze rozkłada sie lepiej od dolnych zakresów silnika
: śr lut 02, 2005 16:37
autor: zielu
a co z eksploatacja tego
trzeba tot eż regenerować jak turbine w g60
i ile kucy daje
: śr lut 02, 2005 17:06
autor: Rapix
w G60 jest własnie kompresor a nie zadne turbo... regenerowac co jakis czas trzeba i turbo i kompresor wiadomo to sie zurzywa... a wszystko zalerzy tylko od własciciela jak z tego korzysta!!!
: śr lut 02, 2005 17:43
autor: gtx
: śr lut 02, 2005 18:12
autor: zielu
a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....
ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60
takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować
: śr lut 02, 2005 22:43
autor: Ralfii_VR
Quatro7 pisze:a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....
ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60
takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować
na twoim miejscu zakladałbym turbo, napewno taniej, co do regeneracji, to zalezy od uzytkowania, musiasz zachowac zelazne zasady uzytkowania, nie gazowac na zimnym silniku, a przed wylaczeniem, odczekac kilka, to podstawa
: śr lut 02, 2005 22:44
autor: Michael G60
Założenie kompressora to prawie drugie tyle co turbosprężarki (cenowo) !
: śr lut 02, 2005 22:49
autor: Ralfii_VR
Michael G60 pisze:Założenie kompressora to prawie drugie tyle co turbosprężarki (cenowo) !
dlatego nie ma co przeplacac, lepiej roznice dolozyc do wydajnieszych hamulcow, rasowych alus, czy co tam uwazasz
: czw lut 03, 2005 01:26
autor: 44FG
Quatro7 pisze:a przygotowywaniu silnika pod turbo to wiem....
ale taki kompressor jest tańszy w eksploatacji niz taki z g60
takie pytanie troche z innej bajki.. jak mamy turbo w samochodzie (takie prawdziwe turbo) to nie trzeba go takc zesto regenerować
Jezuś, człowieku... coś ty się tak tych turbin i kompresorów uczepił ?
Chyba nie chcesz zakładać tego do swojego 1.6
Kup sobie lepiej auto z turbo jeśli ci tak bardzo potrzebne a na pewno taniej wyjdzie. A jeśli nie stać cię na coroczne przeglądy (w przypadku kompresora) lub wymianę turbiny co kilka lat to lepiej już zostań przy 1.6, bo zamiast przyjemności to tylko kłopotu sobie narobisz...
: czw lut 03, 2005 02:09
autor: zielu
spoko
do 1,6 ładować nie mam zamairu
mam ochote to mconego golfai stąd te wszystkie pytania..zbieram info co jak z czego można zrobić i takie tam
: czw lut 03, 2005 10:08
autor: TAZ
Sprężarke G60 regeneruje sie za 1500zł-3000zł, a turbine za 600zł-800zł w dobrym zakładzie. Koszty same mówią za siebie. Mam turbine z audi, była padnięta (zapłaciłem za nią 20zł), koszt regeneracji we Wrocławiu wyszedł mnie 800zł razem z przesyłką. Założone części są tej samej firmy co turbina, także nie żadne podróby.