Strona 1 z 1

Odprezanie silnika uszczelka

: sob wrz 23, 2006 18:43
autor: olozwirski
Wpadlem na taki szatanski pomysl :chytry: jak by tu odprezyc konkretnie silnik. A jak by tak zastosowac pewnego rodzaju podkladke w miejsce uszczelki pod glowice? Np. dorobic/dociac z jakiegos wytrzymalego metalu? Albo idac jeszcze dalej uciac kawalek z takiego samego bloku silnika grubosci 1 czy 2 cm (oczywiscie wszystko rowniutko) i dac to pomiedzy dwie uszczelki pod glowice? To taki domororosly pomysl, nie mam pojecia czy to ma sens. Co o tym sadzice? Co z innymi elementami silnika, np paskiem rozrzadu?

: sob wrz 23, 2006 19:22
autor: evolution
pomysl dobry
tylko grubosc 2 cm bylaby z lekka za duza:D a reszta... katalogi:P

Re: Odprezanie silnika uszczelka

: ndz wrz 24, 2006 09:42
autor: GTO
olozwirski pisze:Wpadlem na taki szatanski pomysl :chytry: jak by tu odprezyc konkretnie silnik. A jak by tak zastosowac pewnego rodzaju podkladke w miejsce uszczelki pod glowice? Np. dorobic/dociac z jakiegos wytrzymalego metalu? Albo idac jeszcze dalej uciac kawalek z takiego samego bloku silnika grubosci 1 czy 2 cm (oczywiscie wszystko rowniutko) i dac to pomiedzy dwie uszczelki pod glowice? To taki domororosly pomysl, nie mam pojecia czy to ma sens. Co o tym sadzice? Co z innymi elementami silnika, np paskiem rozrzadu?
OLO jaki silnik chcesz odprężyć ?
są gotowe przekładki do tego , a i można troche inaczej ale to zależy od silnika.

: ndz wrz 24, 2006 10:01
autor: TAZ
Skoro są gotowe przekładki to może jakieś adresy lub strony ??

: ndz wrz 24, 2006 10:30
autor: GTO
ebay.de

: ndz wrz 24, 2006 10:34
autor: olozwirski
GTO pisze:OLO jaki silnik chcesz odprężyć ?
są gotowe przekładki do tego , a i można troche inaczej ale to zależy od silnika.
Nie chodzi o jakis konkretny silnik tylko generalnie czy to jest technicznie wykonalne i o ile dobrze zrobione/spasowane bedzie jezdzic. Bo chyba sie zgodzisz ze to napewno tansze rozwiazanie niz kombinacje z tlokami, korbami i Bog wie czym. No i nie chodzi o jakies hardkorowe doladowanie potem...

: ndz wrz 24, 2006 10:36
autor: GTO
bedzie chodzić, ale jak chcesz to zrobic lepiej to troche inaczej bym proponował, ale to zalezy juz od silnika w jakim ma byc przeprowadzony ten zabieg.

: wt wrz 26, 2006 11:34
autor: szymonrs
evolution pisze:pomysl dobry
tylko grubosc 2 cm bylaby z lekka za duza:D a reszta... katalogi:P
wystarczy 2mm przekładki + plus druga uszczelka i jest git. napisz o jaki silnik Ci chodzi jaki ma CR fabrycznie i średnica i wymiar tłoka, wtedy będzie może oszacować o ile trzeba podnieść głowice aby osiągnąć zadany stopień kompresji

Katalog MFT idz do strony 35

: wt wrz 26, 2006 18:03
autor: wojti
podkładka ma być miedziana miedzy uszczelkami i zdaje egzamin jest w jednym aucie mojego kolegi z dużą mocą

: śr wrz 27, 2006 09:56
autor: szymonrs
wojti pisze:podkładka ma być miedziana miedzy uszczelkami i zdaje egzamin jest w jednym aucie mojego kolegi z dużą mocą
miedz może być zbyt miekką, u naszych zachodnich sąsiadów przekładkę robią ze stali kwasoodponej, też jest w miare elastyczna i odporna nawysokie temoperatury.
BTW jaką grubość ma zastosowaną??