Strona 1 z 2

Uturbianie auta

: ndz wrz 17, 2006 01:43
autor: marepako
witam.chcialbym jak najwiecej info odnosnie uturbiania. najbardziej interesuje mnie sprawa kolektora-jak robic zeby bylo dobrze i jaka turbine zapodac.

: ndz wrz 17, 2006 03:08
autor: rabbit1

: ndz wrz 17, 2006 17:29
autor: marepako
takie rzeczy zbedne mi sa :P potrzebuje raczej porad jak to zrobic zeby nie robic kilka razy :) silnik 8:1 pojemnosc 1272 d

: pn wrz 18, 2006 08:08
autor: evolution
kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa, co do reszty chyba uturbiasz g40 wiec wtryski dadza rade ale program napisac nowy trzeba. to tak w skrocie

: pn wrz 18, 2006 16:53
autor: GRZANA
evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?

: pn wrz 18, 2006 18:40
autor: Tuning_Boy_2005
moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika

: pn wrz 18, 2006 19:46
autor: Borys
Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
na szczescie to tylko twoje zdanie, nie wszyscy podchodza tak do tematu i całe szczescie

: pn wrz 18, 2006 20:33
autor: TAZ
grzaneczka997 pisze:
evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?
Do polo nie ma kolektorów pod turbo. Wszystko należy wyrzeźbić od podstaw. Jak wiadomo kolektory stalowe lubią pękać, a żeliwo jest dużo wytrzymalsze.

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 7:34 pm ]
Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
G40 nie turbina ale za to sprężarka. Czy mówi ci to coś ??

: pn wrz 18, 2006 21:01
autor: marepako
TAZ pisze:
grzaneczka997 pisze:
evolution pisze:kolektor wydechowy mozna wyspawac z rurek, lub odlac z zeliwa
a po co go spawac? daje to cos? czy chodzi tylko o spasowanie?
Do polo nie ma kolektorów pod turbo. Wszystko należy wyrzeźbić od podstaw. Jak wiadomo kolektory stalowe lubią pękać, a żeliwo jest dużo wytrzymalsze.

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 7:34 pm ]
Tuning_Boy_2005 pisze:moim zdaniem jak nie am oryginalnie turbiny to po co dawac to tylko zmniejszy zywotnosc silnika
G40 nie turbina ale za to sprężarka. Czy mówi ci to coś ??

ciesze sie z w koncu temat ruszyl. EVOLUTION mozesz cos wiecej napisac? ogolnie interesuje mnie jaka turbina w ktorym miejscu probowac robic podstawe pod turbo. mam zamiar zmienic regulator cisnienia paliwa i wsadzic zielone strzykawki od G60. kompresor moze i jest ok. ale wlasnie sie wysypal a jesli tuning silnika ma sie ograniczac na mozliwosciach konstrukcyjnych kompresora a nie silnika to z calym powazaniem do G ale wole jednak zalozyc T. mysle ze turbo daje wieksze mozliwosci co do modyfikacji. co do kolektorow turbo to do polo sa takie, ba sa nawet cale zestawy turbo pod G40 ale mysle ze to sie mija z celem z dwoch powodow:
1. pieniazki
2. wole zrobic niz kupic i tlumaczyc co to ja za tuning zrobilem w aucie (kupujac gotowy zestaw)

ponizej foty kolektora pod kkk k03 rothe-motorsport a takze zestaw z R-M

: pn wrz 18, 2006 22:04
autor: evolution
kolektory odlewam do kazdego auta wyspawac tez moge ale pekaja.. wiec lepiej odlac
turbo do 1,3... jaka moc chcesz miec??:>

: wt wrz 19, 2006 00:14
autor: marepako
evolution pisze:kolektory odlewam do kazdego auta wyspawac tez moge ale pekaja.. wiec lepiej odlac
turbo do 1,3... jaka moc chcesz miec??:>

chciec to mozna ;) ...na tym zestawie powyzej bez zmian ECU niby ma byc 132PS i 197Nm. nastepny KIT RM : turbo Rothe TAL0100100 (cokolwiek sie pod tym kryje) zmianie walka (niestety nie wiadomo na jaki) i zmianie oprogramowania ma byc niby 203PS i 273Nm :) ---->na tym samym zestawie zmiana oprogramowania (ale jak to RM podkresla jest to tylko do 1/4 mili 250 PS 392Nm :okej: ) ale byl jeszcze lepszy kit : 313 PS tylko nie wiem czemu juz go nie grzebia (rozwiert do 1.4 byl). w temacie turbo jestem zielony i nie wiem od czego zaczac nawet.map sensor z tego co sie orientuje 1bar.

: pt wrz 22, 2006 09:43
autor: okoG60
a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM

: pt wrz 22, 2006 14:33
autor: marepako
okoG60 pisze:a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM
na dobra sprawe to i z G40 mozna wyciagnac 200KM ale naprawde kompresor "znudzil" mi sie :) taka prawda ze to element w tym aucie na ktory trzeba zwracac szczegolna uwage i w ktoryms momencie koncza sie mozliwosci G. same przeglady G a T sa baaardzo zroznicowane czasowo (nie wspominajac juz gdy mamy kolko mniejsze). jak kto lubi tak i robi ;) wystarczy ze jeszcze korka G60 robie- i tu NARAZIE zostanie kompresor (jesli wszystko w polo -mam nadzieje uturbionym- spodoba mi sie to tez pewnie wyciacham G z korka :P )

: pt wrz 22, 2006 15:23
autor: Borys
marepako pisze:
okoG60 pisze:a nie prościej wsadzić sprężarke G60? z G60 da się z tego silnika wyciągnąć jakieś 200KM
na dobra sprawe to i z G40 mozna wyciagnac 200KM ale naprawde kompresor "znudzil" mi sie :) taka prawda ze to element w tym aucie na ktory trzeba zwracac szczegolna uwage i w ktoryms momencie koncza sie mozliwosci G. same przeglady G a T sa baaardzo zroznicowane czasowo (nie wspominajac juz gdy mamy kolko mniejsze). jak kto lubi tak i robi ;) wystarczy ze jeszcze korka G60 robie- i tu NARAZIE zostanie kompresor (jesli wszystko w polo -mam nadzieje uturbionym- spodoba mi sie to tez pewnie wyciacham G z korka :P )
:okej: :okej: :okej: :bigok: :bigok:
no chłopie, porządnie gadasz :kufel: