[mk4] ATN zamiast AXP - swap
: sob sty 30, 2021 14:49
Witajcie,
Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat, ale skutek mierny. Nie znalazłem nic.
Kupiłem synowi czwórkę z dychawicznym 1,4 16v AXP. Silnik jaki jest, każdy wie. Zrobiłem to świadomie i z premedytacją z kilku względów:
1. zajebista buda - auto nigdy nie było walone, sprawdzałem i miało tylko jakieś poprawki lakiernicze, ale nie jest otynkowane, nie ma śladów demontażu elementów blacharski, nie ma zgnilizny
2. fajne wyposażenie - grzane fotele, ESP, ABS, elektryka, spryski reflektorów, webasto, hak wypinany i takie tam
3. zajebisty środek - stan bdb+, zero przetarć, zniszczeń, plastiki like new - nie podrapane, więc 185kkm nalotu jest realne zważywszy, że książka była do 159kkm
Głupie pytanie może, ale jakie są różnice między AXP a ATN? Doszedłem do tego czytając internet, że głowice, blok, półgłowiczka z wałkami są takie same. Tylko wał inny i z uwagi na głębsze wykorbienia mamy 1,6 zamiast 1,4? Jakieś inne różnice?
Jak wygląda aplikacja tego silnika zamiast AXP? Szukam po czujnikach i wygląda, że są takie same. Wnioskuję więc, że w sumie plug&play wpada zamiast AXP.
Jakie opinie o tym silniku? Też kiszka jak AXP?
Pytam może trochę na wyrost, ale też kiedyś miałem 18 lat... pierwsze auto było zajebiste, ale po roku chciało się szybciej, brakowało koni, zaczęły się narzekania. Myślę, że jak młody ogarnie fajerę to niedługo będzie chciał mocniejsze, a szkoda takiej budy i myślę, że mądrzejszy jest swap na mocniejszy silnik. Te 30kM na pewno się odczuje in plus i powinno na jakiś czas zapewnić mi święty spokój.
Bardzo proszę o podpowiedź, bo już nie wiem gdzie szukać... A mam spore chody na stacji demontażu pojazdów - kolega prowadzi, więc po taniości bym taki swap opierdaczył, bo mechanikę znam bardzo dobrze ale niestety nie VW - całe życie mechanik w Oplu i ta marka obcykana na pamięć (zarówno stare i nowe modele). W razie czego służę pomocą przy łoplach
Pozdrawiam
Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat, ale skutek mierny. Nie znalazłem nic.
Kupiłem synowi czwórkę z dychawicznym 1,4 16v AXP. Silnik jaki jest, każdy wie. Zrobiłem to świadomie i z premedytacją z kilku względów:
1. zajebista buda - auto nigdy nie było walone, sprawdzałem i miało tylko jakieś poprawki lakiernicze, ale nie jest otynkowane, nie ma śladów demontażu elementów blacharski, nie ma zgnilizny
2. fajne wyposażenie - grzane fotele, ESP, ABS, elektryka, spryski reflektorów, webasto, hak wypinany i takie tam
3. zajebisty środek - stan bdb+, zero przetarć, zniszczeń, plastiki like new - nie podrapane, więc 185kkm nalotu jest realne zważywszy, że książka była do 159kkm
Głupie pytanie może, ale jakie są różnice między AXP a ATN? Doszedłem do tego czytając internet, że głowice, blok, półgłowiczka z wałkami są takie same. Tylko wał inny i z uwagi na głębsze wykorbienia mamy 1,6 zamiast 1,4? Jakieś inne różnice?
Jak wygląda aplikacja tego silnika zamiast AXP? Szukam po czujnikach i wygląda, że są takie same. Wnioskuję więc, że w sumie plug&play wpada zamiast AXP.
Jakie opinie o tym silniku? Też kiszka jak AXP?
Pytam może trochę na wyrost, ale też kiedyś miałem 18 lat... pierwsze auto było zajebiste, ale po roku chciało się szybciej, brakowało koni, zaczęły się narzekania. Myślę, że jak młody ogarnie fajerę to niedługo będzie chciał mocniejsze, a szkoda takiej budy i myślę, że mądrzejszy jest swap na mocniejszy silnik. Te 30kM na pewno się odczuje in plus i powinno na jakiś czas zapewnić mi święty spokój.
Bardzo proszę o podpowiedź, bo już nie wiem gdzie szukać... A mam spore chody na stacji demontażu pojazdów - kolega prowadzi, więc po taniości bym taki swap opierdaczył, bo mechanikę znam bardzo dobrze ale niestety nie VW - całe życie mechanik w Oplu i ta marka obcykana na pamięć (zarówno stare i nowe modele). W razie czego służę pomocą przy łoplach
Pozdrawiam