Strona 1 z 1

Co doda kopa mojemu silnikowi??? 1,6 i AEK golf III 1995r

: pn wrz 04, 2006 08:32
autor: kamil.wilk
Witam .
jestem posiadaczem golfa z takim silnikiem .Fabrycznie silnik posiada 100Ps.Interesuje mnie przyrost mocy w okolicach 20%.
Nie będe pisał że ma nie spalać więcej bo przecież moc nie bierze się z samego powietrza lecz paliwa też :jezor:
Codzi też o to by go nie wysilać na maksa i bym mógł tym autem pojeździć około 2 lata przynajmniej.
Bardzo prosze o porady i może jakieś adresy najlepiej w Krakowie lub okolicach.

Pozdrawiam serdecznie
Kamil Wilk

: pn wrz 18, 2006 18:37
autor: Rumian
Hmmm wstepnie proponowałbym modyfikacje głowicy tzn. wyskrobanie ile sie da z komory zaworów dolotowej i wylotowej oraz wypolerowanie .Splanowanie bloku jak i glowicy co poprawi spręzanie :bajer: . Spawany kolektor ,wolny wydech ze strumienica specjalna pod ten silnik, ostry walek, doby dolot ala stozek (tylko nie badziewie za 50 zl) i już coś sie powinno dziać pod butem :bigok: Ewentualnie mozesz jeszcze wymienić wtryski na większe .Pozdro :helm:

: pn wrz 18, 2006 18:42
autor: Tuning_Boy_2005
powiedz mi po co chcesz dodawac wiekszej mocy , jak on oryginalnie ma tyle co powinien miec wiec dluzej wytrzymie

: pn wrz 18, 2006 19:51
autor: kamil.wilk
Tuning_Boy_2005 pisze:powiedz mi po co chcesz dodawac wiekszej mocy , jak on oryginalnie ma tyle co powinien miec wiec dluzej wytrzymie
Wiesz człowiek ma to do siebie że bardzo szyko przyzwyczaja się do tego co ma pod butem :)
A sam wiesz że teraz byle jaki koreańczyk ma 100 i jak tu odejść sprawnie spod świateł?? :jezor:

: pn wrz 18, 2006 21:32
autor: Mrozio
AEK >> AFT,AKS >> AKL, BFQ mniej wiecej tak wyglada ewolucja Twojego silnika.
Kiedys uzytkownik Ucho pisal o swoich przerobkach (AKL) i calkiem ladnie mu to wyszlo ok 130KM wiec warto poszukac.
Ja mam AFT i caly czas w nim dlubie z roznymi efektami. Niestety AEK'a nie ma zadnych kruczkow typu stozek+power rura i +10KM. Trzeba niezle sie napocic,aby cos z niego wydobyc. Wszystko jest napisane na tym forum wystarczy poszukac.
Wydaje mi sie ze warto pomajstrowac z koletorem dolotowym. Jakos patent Vw do mnie nie przemawia. Najlepiej stworzyc nowy o pojemnosci dobranej po walek i wielkosc zawor(gniazd)."Ulepic" tzn powerboxa ktory np.w oplach sporo daje. Zamienia sie kolektor dol. ze zmiennymi dl. kanalow na (nie wiem jak to nazwac) zbiorczy. Dla Opla robi cos takiego Lexmaul, Mantzel (jesli zle napisalem to poprawcie) a dla Vw HKK Motorsports. Tak czy siak sporo kasy na to wszytsko wydasz :bajer:

: wt wrz 19, 2006 07:29
autor: kamil.wilk
Powróce jeszcze z moim pytaniem. A jak wygląda sprawa żywotności po ewentualnych przeróbkach?

: wt wrz 19, 2006 10:47
autor: Mrozio
Z zywotnoscia jest wszedzie tak samo.
Jesli przerobki sa wykonane fachowo i z materialo lepszych niz seria to i zywotnosc wydluzy sie wzgledem fabrycznej konfiguracji... bedziesz mial tuning na zywotosc haha
Zakladajac oczywiscie,ze on normalnie uzytkowany (czyli wszystkie przeglady robione na czas ;) )