Strona 1 z 2

Tdi w syncro/rallye?

: ndz wrz 03, 2006 18:53
autor: olozwirski
Co trzeba by bylo zrobic ze skrzynia syncro zeby dalo sie jezdzic z silnikiem tdi? Jak rozumiem diesel na skrzyni od benzyny nie bedzie za dobrze jezdzil (Vmax). I teraz pytanko- czy da sie przelozyc sam srodek od oski np. 4T , zostawic przekladnie katowa i reszte napedu? Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?

: ndz wrz 03, 2006 19:48
autor: Lukassso
olozwirski pisze:Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?
Z tego co mi wiadomo i co mówi mi madra oryginalna książka od Jetty MK2 to były takowe wersje.

: ndz wrz 03, 2006 20:28
autor: GTO
OLO a nie lepiej skrzynie z mk4 TDI 4motion odrazu wstawić ?

: ndz wrz 03, 2006 21:08
autor: olozwirski
Lukas90b pisze:
olozwirski pisze:Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?
Z tego co mi wiadomo i co mówi mi madra oryginalna książka od Jetty MK2 to były takowe wersje.
Jakie oznaczenia ma ta skrzynia?
OLO a nie lepiej skrzynie z mk4 TDI 4motion odrazu wstawić ?
O ile pasuje, ciekawe jak ten mariaz sie bedzie mial do wisco i czy jest jakas roznica w przelozeniach. Zeby nie wyszlo ze sie spina caly czas.
Jest jeszcze opcja skrzynia z mkIII syncro tdi, tylko znowu niewiadomo co z wisco, pewnie by sie spinalo.

: ndz wrz 03, 2006 22:18
autor: zaprzal
olozwirski pisze:Jest jeszcze opcja skrzynia z mkIII syncro tdi, tylko znowu niewiadomo co z wisco, pewnie by sie spinalo
kolega ventil poodbno teraz pracuje nad takim projektem, poszukaj w dziale diesel

Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )

: ndz wrz 03, 2006 23:29
autor: olozwirski
zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie

: pn wrz 04, 2006 06:44
autor: GTO
bedzie wszystko ok, chlopaki z CS mają w mk1 2.0TDI 4x4 i zapierda....

: pn wrz 04, 2006 08:53
autor: Borys
olozwirski pisze:
zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie
Da sie cos takiego zrbic, musis miec 2 skrzynie, z kłądam ze robił byto na podstawe skrzyni z rallye, to z niej zostawiasz obudowy i różnicówkę (demontujesz koło zebate oryginalne)
przekładasz wszystkie graty ze skrzyni długiej oprocz różnicówki. zdejmujesz koło zebate i zakąłdasz na róznicówke od rallye. to tak po krotce .
i masz skrzynie syncro dłuuuuga

[ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 8:54 am ]
olozwirski pisze:
zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie
Da sie cos takiego zrbic, musis miec 2 skrzynie, z kłądam ze robił byto na podstawe skrzyni z rallye, to z niej zostawiasz obudowy i różnicówkę (demontujesz koło zebate oryginalne)
przekładasz wszystkie graty ze skrzyni długiej oprocz różnicówki. zdejmujesz koło zebate i zakąłdasz na róznicówke od rallye. to tak po krotce .
i masz skrzynie syncro dłuuuuga

: pn wrz 04, 2006 10:02
autor: Trochim
tylko skrzynia dawca powinna być tego samego typu 02A lub 02C. 4T się nie nadaje obudowa 020

: pn wrz 04, 2006 10:31
autor: Borys
Trochim pisze:tylko skrzynia dawca powinna być tego samego typu 02A lub 02C. 4T się nie nadaje obudowa 020
tak, ma byc taki samo typ,
jesli wodziki to na widziki druga jesli na linkach to na linkach

: pn wrz 04, 2006 12:35
autor: Lukassso
olozwirski pisze: Jakie oznaczenia ma ta skrzynia?
Niestety nie mam takowej informacji. A poza tym to jest książka belgijska i nie umiem jej rozczytać :(

: pn wrz 04, 2006 18:13
autor: olozwirski
Czyli reasumujac albo 4motion, albo skrzynia rallye + srodek z diesla typ 02A/02C.
Gdzie wystepowaly skrzynie typu 02A, lub 02C? Diesel oczywiscie

: pn wrz 04, 2006 21:35
autor: cowboy
02A to skrzynie 5 w TDI w mk3, np CYP w AFN-ie

możesz sprawdzić na http://www.doppel-wobber.de/

przeliczyłem kiedyś prędkości max dla mojego AFN-a i jeśli nie pomyliłem się w przełożeniu głównym to wygląda to tak

Silnik 1Z, AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ 02A

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
5 0,744 3000 80 128,7

1 mila
1,609344

tylko nie jestem pewien czy przełożenie główne w CYP to 61/18 czy 60/19 ?

chyba najprościej wziąć organy z TDI synchro..

[ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 21:35 ]
przeliczenia dla kół 195/50/15

: pn wrz 04, 2006 21:55
autor: olozwirski
cowboy pisze:chyba najprościej wziąć organy z TDI synchro..
Zdecydowanie tak, tylko skad je wziac i ile bedzie to kosztowac. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi, stanelo na tym ze trzeba zakupic skrzynie od mkIII typ 02A o oznaczeniu ASD/CTN/CYP i pozenic ja ze skrzynka z rallye.
Tylko co ze sprzeglem...