Strona 1 z 1

Dziwny wykres z hamowni ??? aba 2,0

: pn mar 27, 2017 21:35
autor: antekswirol
Witam posiadam Golfa mkII z silnikiem 2.0 8v ABA
Silnik po remoncie pierścienie panewki głowica itp itd...
Po tym zabiegu znacznie poprawiła się dynamika jazdy i praca silnika :hmm:
Przyszedł czas na dalsze mody wywalnie egr (kolektor od 1.6), baran przelot fi 60 końcowy gti,
Dolot stożek pipercrossa inne jakieś małe dłubania przy silniku
przyszedł czas na zhamowanie silnika okazało sie https://zapodaj.net/36ee711008012.bmp.html
Jestem załamany zdruzgotany i sam nie wiem co :( :banghead: :banghead: :banghead:
Sprawdze ustawienie zapłonu polecę do kolegi ale muszę znaleźć chwilę czasu.
Bardzo mnie martwi ta dziura na początku macie może jakieś pomysły na to (na asfalcie przyśpiesza normalnie)
co może mu dolegać liczyłem że będzie miał ok 120km albo mocną serie a tu 107 :shock: :(
gość z hamowni mówił że pierwszy raz ma taki wykres :( i nie bardzo wie o co chodzi
Proszę o pomoc

Dziwny wykres z hamowni ??? aba 2,0

: ndz kwie 02, 2017 20:44
autor: rysiektr
Bo stożek i przelot w silniku wolnossącym to zło... tak jak "tuba" zamiast skrzynki z subwooferem :jezor:
Gdzieś kiedyś na zagranicznych forach znalazłem temat jak testowali różne opcje dolotu i stożki w ABFie na hamowni.
Oczywiście co dało najlepszy efekt? Seryjna puszka z przerobionym chwytem powietrza i wkładką o zwiększonym przepływie,, żadne stożki, czy inne kombinacje nie dawały takiego efektu.
To samo tyczy się wydechu, zbytnie rozluźnienie powoduje, że jest gorzej zamiast poprawić...

Dziwny wykres z hamowni ??? aba 2,0

: sob kwie 08, 2017 08:55
autor: KoguT
antekswirol, tak jak pisze rysiektr, w tym silniku stożek to bardzo duże zło.
Testowałem go w moim ABA i o wiele słabiej ciągnął niż na ori puszce. Oryginalną puszkę (dolną część) nawierć wiertłem 12mm od strony nadkola i będzie dobry chwyt.

Co do wydechu...
60mm to już dosyć dużo jak na 8v. Nawet na ABFa to już sporo jeśli nie jest dobrze zmodzony.
U siebie posiadam kolektor rurowy z 2.0 8v z Bory, do tego resztę z kwasówki 57mm (2,25") ale mam tłumik środkowy przelotowy i końcowy ori z ABFa (do obejżenia w moim temacie).
Przy tym setupie odczuwalna jest mocniejsza góra.
60mm na przelocie to już musi drzeć japę jak pieron :kac: .

Dziurą się nie przejmuj. Mój ABA jak idzie z niskich obrotów na to też ma lekko odczuwalny dołek po natychmiastowym wciśnięciu gazu.