evolution pisze:ja sie deklaruje i spisze wszystko co wiem na temat digi , tzn jak ustawiac zmieniac parametry pracy itp
Panowie wywiazuje sie:D
zaczne od parametrow zadanych........
czujniki:
temperatury plynu chłodzącego rezystancja przy temperaturze
+20...+40 stopni celcjusza 2,5.....1,3 kiloomów
+80 stopni 280...........360 omow (im wyzsza temperatura tym bardziej zwarty)
temperatury powietrza zasysanego z nastawnikiem skladu:
pin3 wspolny
pin2,3 czujnik temperatury powietrza zasysanego temperatura
+20.....+40 stopni 2,5.........1.3 kilooma
pin1,3 potencjometr skladu mieszanki wartosc od 100 omow do 2 kiloomow w zaleznosci od ustawienia.....
i tu nadmienie ze w przypadku braku tego elementu mozna go zastapic dwoma innymi tzn czyjnikiem plynu chlodzacego (niebieski) piny 2,3 oraz potencjometrem 2 kiloomy z dolutowanym opornikiem 100 omow (koszt nie wiekszy niz 5zl) dostepnym w jakimkolwiek sklepie elektronicznym
nastawnik biegu jalowego opornosc 2.........10 omow
wtryskiwacze pojedynczo 15...20 omow
dwa 7,5.....10 omow
trzy 5....6,6 omow
cztery 3,75.....5 omow
szczelnosc dwie krople na minute kazdy
dlaczego podalem wartosci opornosci 1 2 3 i 4 wtryskiwaczy??? otoz latwo sprawdzic czy wszystko jest sprawne a jezeli nie to ile wtryskiwaczy nie ma przejscia(spalony uszkodzone polaczenie...)
przelacznik cisnieniowy wybiegu pompy paliwa
rezystancja przy cisnieniu :
>1,2 bar 0 omow
<1,2 bar przerwa ( nieskonczona liczba omow)
cewka zaplonowa
uzwojenie pierwotne 0,6....0,8 omow
wtorne 6.9....8,5 kiloomow
punkt zaplonu
wartosc kontrolna 4.....8 stopni przed GMP
wartosc nastawcza 5....7 stopni przed GMP
wartosc przesuniecia 20.... 30 stopni:
warunki sprawdzania:
punkt zaplonu:
silnikzagrzany (min 80stopni) wtyczka czujnika temperatury plynu odlaczona obroty silnika 2500 rpm zmierzyc wartosc lampa stroboskopowa ewentualnie ustawic podpiac czujnik i trzykrotnie nacisnac pedal gazu do oporu, sprawdzic predkosc biegu jalowego
wartosc przesuniecia: zagrzany silnik (min 80 stopni) odpiac czujnik temperatury plynu chlodzacego podniesc obroty do 2500 rpm sprawdzic wartosc i zanotowac, po czym podpiac spowrotem czujnik i ponownie sprawdzic wartosc przy 2500 rpm. roznica tych wartosci jest przesunieciem zaplonu.... brak roznicy oznacza usterke w ukladzie czujnika temperatury plynu (czujnik polaczenia....itp)