Strona 1 z 2
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: ndz wrz 11, 2016 08:50
				autor: pittrans
				Witam czy z silnika 2,0 benzyna można coś jeszcze więcej wyciągnąć, chodzi o moc. Jeśli tak to w jaki sposób. Z góry dzięki za podpowiedz.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: ndz wrz 11, 2016 11:13
				autor: jan1966
				Można o 10 km i 15 Nm -nie opłaca sie i wzrasta spalanie
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: ndz wrz 18, 2016 18:25
				autor: wojtek646
				spalanie nie wzrasta i opłaca się jeśli i tak remontujesz głowicę
nie wiem dokładnie o ile bo nie byłem na hamowni po modach ale napewno jest szybszy niż seryjny 2.0 115KM, mówię o 2e - planujesz głowicę 1mm, powiększasz kanały dolotowe i wydechowe, można rozwiercić przepustnicę z tego garbu który w niej jest, do tego regulowane koło rozrządu bo przy 1mm w dół nie ustawić idealnie, lekko wyprzedzony zapłon (max 10st) i sportowa wkładka filtra powietrza
mając narzędzia to koszt jest żaden, no może poza kółkiem rozrządu ale są ludzie którzy je robią sami a efekt jest wyczuwalny, ok 8,5 do setki, może na lepszych oponach niżej
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: wt wrz 20, 2016 06:25
				autor: pittrans
				Czli głowica , wydech , a spalanie mnie nie interesuje i tak jazda po mieście.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: czw wrz 22, 2016 19:55
				autor: KoguT
				Odczuwalne jest nawet bez programu. W zimie robiłem takie rzeczy w moim ABA: porting głowicy (własnoręcznie), obróbka przepustnicy, do tego kolektor wydechowy z Bory/MK4 rurowy, dolot z aluminium polerowany w środku. Do tego dwa miesiące temu doszedł wydech 2,25" z kwasa (jeden przelotowy tłumik i końcowy z ABFa). Różnicę czuć ale dobrze by było do tego zrobić program.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: sob wrz 24, 2016 06:53
				autor: pittrans
				Kolektor wydechowy  z bory rozumien 2,0 a stara reszta wydechu pasuje?
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: ndz wrz 25, 2016 08:31
				autor: KoguT
				Pasuje.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: śr paź 12, 2016 16:21
				autor: fiszpanek
				Witam podepne sie troche pod temat. Moze zamiast rozwiertu przepustnicy mozna by bylo wsadzic przepustnice np od 2.3 (do silnika ADY) wygladaja podobnie co o tym myslicie? Przeszedl by ten patent?
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: czw paź 13, 2016 19:59
				autor: rysiektr
				Jeśli da się przykręcić to możesz sprawdzić, natomiast samą przepustnicą wiele nie zwojujesz.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: pt paź 14, 2016 16:55
				autor: KoguT
				I jeśli się nie mylę to większa szansa na stukowe bo dostarczysz więcej powietrza niż na ori.
Przy przepustnicy warto już mapę zrobić. Ale zakładaj i podziel się odczuciami.
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: wt paź 18, 2016 06:50
				autor: pittrans
				http://sklepswiatek.pl/audiseatvolkswag ... -2130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sklepswiatek.pl/volkswagen-18-20-8v-p-2752.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierwsza lepsza firma znaleziona na google
witam, a czy ktoś próbował tego czy to jest mit czy prawda i czy jest to duża różnica warta takiej kasy.
 
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: wt paź 18, 2016 11:32
				autor: muody
				Jeżeli nie zamierzasz robić ITB, to moim zdaniem lepiej wydaj te pieniądze na coś innego lub dozbieraj na 1.8T. 
Bo bez wystrojenia na seryjnym osprzęcie nic ci to nie da - jedynie pogorszysz charakterystykę silnika (stracisz dolną partię obrotów, spalanie wzrośnie, bo będzie miał nieproporcjonalnie ustawioną mieszankę i zacznie go zalewać).  

 
			 
			
					
				Silnik 2,0 8V 115
				: wt paź 18, 2016 15:01
				autor: pittrans
				Ok tylko niewiem co to jest ITB może jakaś podpowiedz a drugia rzecz jaka jest możliwość u-turbiena tego silnika co należało by szukać i od czego i z jakimi kosztami trzeba się liczyć.
			 
			
					
				Re: Silnik 2,0 8V 115
				: wt paź 18, 2016 17:03
				autor: rysiektr
				muody pisze:Bo bez wystrojenia na seryjnym osprzęcie nic ci to nie da - jedynie pogorszysz charakterystykę silnika (stracisz dolną partię obrotów, spalanie wzrośnie, bo będzie miał nieproporcjonalnie ustawioną mieszankę i zacznie go zalewać). 

 
Nie przesadzaj, po samej zmianie wałka?  
 
Każdy modzi ten silnik, jak tylko się da, ludzie jeżdżą bez strojenia i mają po 130 koni, sterownik ma też pewien zakres samoadaptacji, poza tym porting głowicy czy zeszlifowanie garba w przepustnicy wpływa w każdym wypadku na przyrost mocy i momentu i nie powoduje zalewania silnika. 
Po montażu innego wałka to i owszem zmieni się zakres obrotów użytecznych ale chyba jeśli ktoś chce "tuningować" silnik to chyba po to aby wykrzesać z niego tą sportową charakterystykę pracy a nie jeździć jak emeryt. Poza tym, to jest silnik wolnossący o po ZI więc aby jechał i "ciągnął" to trzeba go zakręcić, tym bardziej po modach  
 
Individual Throttle Body
Foto z czeluści internatu
Co do uturbienia, metod jest wiele, wszystko było opisywane w necie i tu na forum, więcej (między innymi o kosztach) przeczytasz tu 
viewtopic.php?f=15&t=526543" onclick="window.open(this.href);return false;