Strona 1 z 6

Swap mk3 1.4 na 1.8 projekt rozpoczety

: pn sie 21, 2006 13:54
autor: maro
Witam. Po bardzo dlugim poszukiwaniu silnika 1.8 abs w koncu sie udalo. Pewnie nie ktorzy pamietaja jak opisywalem moj problem zwiazany z zakupem silnika 1.8 aam, jakies 3 miesiace temu bo trafilem na nieuczciwego sprzedawce, naszczescie wszystko skonczylo sie dobrze, goscia troche postraszylem i kase mi oddal. Po tym jak dostalem kase bylem juz bardzo ostrozny i wybredny moze dlatego tak dlugo szukalem, ale oplacalo sie. Kupilem silnik z 95 roku z wszystkim co mi jest potrzebne oprocz wzmocnienia przedniego za 1950 zł, jedyna wada to jego przebieg jakies 190 000 km, ale dzieki waszym poradom co do przebiegu to sie zdecydowalem, zreszta i tak nic lepszego w tej cenie i w tym wieku nie znajde. W tym temacie bede opisywac wszystkie dokonane zmiany ze zdjeciami (moze komus sie to przyda kiedys). Narazie mam pytanie do was co nalezaloby wymienic z uszczelniaczy i uszczelek w takim silniku i skrzyni biegow zeby potem go nie wyciagac i jakie mniej wiec sa ceny takich zabiegow.

Pierwsze fotki, silnik juz rozebrany z osprzetu, jutro czeka mnie mycie karcherem
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A wszystko bedzie siedzialo w tym mk3
Obrazek

Re: Swap mk3 1.4 na 1.8 projekt rozpoczety

: pn sie 21, 2006 14:12
autor: Borys
To ja przenosze wątek do NASZE AUTA i tam wklejaj foty i opisuj dalej

: wt sie 29, 2006 21:52
autor: maro
Kolejny etap prac zakonczony.

Silnik 1.4 zostal wyciagniety, komore silnika wyczyscilem, nowa wiazka pod silnik zalozona

Obrazek

Obrazek

1.8 i skrzynia zostaly umyte, wymienilem wszystkie mozliwe uszczelniacze i uszczelki

Obrazek

: wt sie 29, 2006 22:58
autor: Kubus20
Pięknie. Opisuj wszystko dokładnie. Napewno się przyda. Najbardziej skup się na problemach i zaskakujących sytuacjach przy wkładaniu silnika.

Życzę szybkiego końca prac.
Pozdro :pub:

: śr sie 30, 2006 01:03
autor: SToRM
Borys!
Miejsce tego watku w VW-Speed - gdyz chlopak robi zmiany mechaniczne, a nie chwali sie zdjatkami auta!

: śr sie 30, 2006 08:54
autor: zdolo
silniczek to dopieściłeś :D gratuluje

: śr sie 30, 2006 11:55
autor: homsky
maro, moje gratulacje , silniczek i skrzynie wypieściłeś do granic mozliwości , czekam na dalszy przebieg swap'a.

P.S. zdolo, nie wiesz jaki masz silnik??? RP/RH???
jesli masz RP to masz niemal identyczny monowtrysk jak na fotkach wyżej w silniku MARO, a jesli masz RH to masz gaźnik

: śr sie 30, 2006 15:59
autor: zdolo
homsky pisze:
P.S. zdolo, nie wiesz jaki masz silnik??? RP/RH???
jesli masz RP to masz niemal identyczny monowtrysk jak na fotkach wyżej w silniku MARO, a jesli masz RH to masz gaźnik
wg oznaczeń slinika mam RP ale mam założony gażnik, auto było tak sprowadzone z niemiec więc dokońca nie jestem pewnien co to za silnik, zwlaszca ze numery silnika sa niezbyt czytelne :chytry:

: pn wrz 04, 2006 18:43
autor: maro
Długo mnie nie bylo bo stala sie tragedia, zamontowany silnik nie mial kompresji na 2 tłokach i strasznie cos trzaskalo, ale jak zdjalem glowice to myslalem ze mnie #$#@#$ tloki mialy dziury jakby sie w nie metalowe kulki wbijalo a gniazda w glowicy byly tez ostro poobijane, nie bylo kompresji bo pierscienie na tlokach zostaly zgniecione i nie mialy luzu, zdjecia zrobie jutro zebyscie zobaczyli bo czegos takiego nigdy w zyciu nie widzialem

: pn wrz 04, 2006 21:19
autor: TAZ
Chyba spalanie stukowe i jazda w stylu F&F wykończyły ten silnik.

: ndz wrz 10, 2006 09:21
autor: fuldi
przykra sprawa :/ i co teraz ?

: ndz wrz 10, 2006 13:07
autor: x27
tez mialem taki problem. ze mi tlokki wypalilo ;d
ale powodow bylo wiele:

rozrzad o 1 zomb krzywo ustawiony
zaplon na oko
zbyt ubga/bogata miesznka
brak podlaczonego podcisniana do ECU sterowania zalonem
ciagle przrgrzsnia (duze wycieki )

zawsze wsyztkim krecilem tak by rano odpalil i odjechal do celu :D
wiedzialem ze to sie zle skonczy.....

ale tera dostal kapitalke nowe: cylinndry[tuleje] , tloki, panwewki pierscienie itp itp itp.

: śr wrz 13, 2006 21:56
autor: Przemo440
maro pisze:Kolejny etap prac zakonczony.

Silnik 1.4 zostal wyciagniety, komore silnika wyczyscilem, nowa wiazka pod silnik zalozona

[url=http://img50.imageshack.us/img50/3761/0 ... qt0.th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img50.imageshack.us/img50/8374/0 ... ns9.th.jpg]Obrazek[/URL]

1.8 i skrzynia zostaly umyte, wymienilem wszystkie mozliwe uszczelniacze i uszczelki

[url=http://img50.imageshack.us/img50/6753/0 ... zg5.th.jpg]Obrazek[/URL]
a jak tynia łapa od strony rozrzadu zminiałes ja czy całe sanie wstawiłes o d 1.8 tez jestem w trakcie podobnej przeróbki tylko z ABU i zauwazyłem inne mocowanie tej łapy silnik komp.i wiązke juz mam czekam na skrzynie , jaki typ skrzyni wstawiłeś?

: pt wrz 15, 2006 23:10
autor: maro
Z mocowaniem silnika nie ma problemu, tylko musisz miec lapy z 1.8, to znaczy prawa tylnia i przednia, poduszki sa te same, przednia belka ta sama, skrzynie mam z abs o symbolu 020 z zielonym deklem co oznacza wersje GT (podobno jakas lepsza), ja juz jestem w trakcie testow musze uaktualnic temat bo mialem male problemy z kompem i dopiero dzisiaj mi sie udalo go uruchomic.

Ale zaczne od momentu co zrobilem z tym walnietym abs, po sciagnieciu glowicy jak wyzej pisalem byly wgnioty w tlokach i w glowicy jak po metalowej kulce, a jak wyciagalem glowice to nic z cylindrow nie wylecialo, wiec tego kompletnie nie rozumiem, jak macie jakies pomysly co sie moglo stac to piszcie (zdjecia tlokow beda w poniedzialek juz na pewno), wiec zawiozlem gosciowi co od niego kupowalem glowice zeby sobie zobaczyl co mi sprzedal i tu musze pochwalic sprzedawce naprawde zachowal sie wporzadku oddajac mi czesc kwoty na remont. W najblizszy weekend udalem sie na gielde w poszukiwaniu czesci i tutaj mialem kilka opcji 1. Kupic wszystkie nowe tloki, zrobic szlif, zregenerowac glowice 2. Kupic uzywane tloki bez szlifu z regeneracja glowicy 3 Kupic nowy silnik. Na gieldzie znalazem kolesia co zgodzil sie na wymiane silnikow tzn ja mu daje swoj 1.4 + skrzynie a on daje mi 1.8 Co pozniej sie okazalo ze nowy 1.8 znowu przynosi niespodzianki. Po dokonaniu wymiany i sprawdzeniu silnika u goscia (obracanie walem itp) zaczalem silniczek odnawiac aby przypominal ten 1.8 z pierwszych zdjec, przez glupote przy odkrecaniu kola zamachowego pokrecilem nim i okazalo sie ze cos je blokuje, pomyslalem drugi raz to samo znowu walniete tloki, wiec sciaglem glowice a na tlokach byl ok 5 mm syf, w gniazdach na glowicy to samo, wyczyscilem wszystko poskladalem zamontowalem w aucie i przy pierwszym odpaleniu auto dalo oznaki zycia ale na wolnych obrotach falowal, wiec szybko rozebralem silnik krokowy okazalo sie ze kolo z zebatkami sie zatarlo, przeczyscilem poskladalem i auto chodzi jak zegarek, ale bylo jeszcze pare ladnych niespodzianek, zeby was nie meczyc w poniedzialek kolejny opis ze zdjeciami. Narazie macie zdjecia porownawcze 1.4 i 1.8

Obrazek

Obrazek

Przed montazem 1.8

Obrazek

Zamontowany 1.8 ten walniety (wtedy jeszcze nie wiedzialem :grrr: )

Obrazek

Obrazek