Strona 1 z 4
[mk 2] charkterystyka silnika KR
: pn sie 21, 2006 13:26
autor: tortuga
czy ma ktoś wykres charakterystyki działającego poprawnie silnika 1.8 GTI 16V - KR?
ewentualnie podzieliłby się ze mną informacjami - czy ten silnik pracuje żwawo tylko na wyższych obrotach? bo ja w swoim zauważam kopnięcie mocy w okolicach 4 tys. obrotów - wgniata w fotel. na niższych obrotach jest dość ślamazarny.
Re: [mk 2] charkterystyka silnika KR
: pn sie 21, 2006 13:32
autor: Borys
tortuga pisze:czy ma ktoś wykres charakterystyki działającego poprawnie silnika 1.8 GTI 16V - KR?
ewentualnie podzieliłby się ze mną informacjami - czy ten silnik pracuje żwawo tylko na wyższych obrotach? bo ja w swoim zauważam kopnięcie mocy w okolicach 4 tys. obrotów - wgniata w fotel. na niższych obrotach jest dość ślamazarny.
16V tak ma, u mnie tez w 9A jazda od 4 tys sie zaczyna, nizej zmuła
: pn sie 21, 2006 13:36
autor: cezarsa
chyba wszystkie 16v tak maja ,to nie vw ale moj rover od 4 tys zaczyna normalnie gadac
: pn sie 21, 2006 16:03
autor: homsky
No niestety to jest cecha silników które z niewielkich pojemności uzyskują duże moce, jak to w zyciu bywa coś za coś - aby uzyskac dużą moc fazy rozrządu sa tak dobierane aby maksymalny moment obrotowy przenieść na wyższe obroty, czego skutkiem jest dramatycznie niski moment na obrotach w zakresie 1000-3000 i z tad te zamulenie w dolnym zakresie, prawdziwa jazda zaczyna sie dopiero powyżej 4000obr jak to zauwazył słusznie tortuga,
: pn sie 21, 2006 17:53
autor: TAZ
To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
: pn sie 21, 2006 18:59
autor: homsky
TAZ pisze:To jak w takim razie poprawić moment, żeby zszedł niżej w skali obrotów.
No niestety nie da sie tak zrobic żeby piekny moment był zarówno na wysokich obrotach jak i na niskich , tak to potrafią Japończycy w swojej technologii zmiennych faz rozrządu V-TEC.
MOzna zjechac z maksymalnym momentem na niższe obroty i poprawic dół, poprostu zmiana wałka rozrządu na inny o innych czasach otwarcia i zamkniecia zaworów, ale w ten sposób popsujemy moment na wysokich obrotach i jednoczesnie moc spadnie na łeb na szyję!
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.
[ Dodano: Pon Sie 21, 2006 20:13 ]
No i przedstawiam co by sie działo jakbysmy w KR zmienili wałek rozrządu na taki który nam przesunie maskymalny moment na 3000obr, do 3500obr silnik przewyższa mocą i momenten oryginał i napewno zapewni duzo lepsze przyspieszania , ale niestety po przekroczeniu 3500 nie jest juz dobrze , odzywa sie niedobór momentu króry przesunelismy na niższe obroty , efekt jest taki że zyskalismy na dole obrotów , ale niestety trzeba za to zapłacic nedzna moca 107 koni zamiast 139.
Kolor niebieski - oryginał KR
Kolor czerwony - KR po "przeróbce"
: pn sie 21, 2006 22:44
autor: evolution
mozna przeniesc moment wyzej, wtedy sie dzieje z moca... ale trzeba inny walek ssacy:D
: pn sie 21, 2006 23:18
autor: TAZ
Skoro jest jak jest to jak osiągnąć wyższą wartość momentu obrotowego najmniejszymi kosztami.
: pn sie 21, 2006 23:27
autor: evolution
wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory
: wt sie 22, 2006 10:18
autor: tortuga
Borys pisze:16V tak ma, u mnie tez w 9A jazda od 4 tys sie zaczyna...
cezarsa pisze:chyba wszystkie 16v tak maja ,to nie vw ale moj rover...
homsky pisze:No niestety to jest cecha silników które z niewielkich pojemności uzyskują duże moce...
evolution pisze:mozna przeniesc moment wyzej, wtedy
dzieki wielkie Panowie!
: wt sie 22, 2006 22:02
autor: Franko81
homsky pisze:
A tak z ciekawości zaraz zrobie symulację , co się stanie z mocą gdybysmy wałek rozrządu z KRa "przerobili" w taki sposób żeby swój moment max 168Nm który osiaga dopiero przy 4600obr , po "przeróbce" żeby osiagał juz przy 3000obr.
Tak mi się wydaje że jak z "obniżymy" ilość obr/min przy max momencie z 4600 na 3000 obr/min to otrzymamy RP-ka, czyli silnik który jak diesel żwawo się wkręca do 3500 tyś, a potem tylko wyje i buczy.
Za to ma też ceche mocnego benzyniaka - spalanie
: wt sie 22, 2006 22:19
autor: homsky
Franko81 pisze:Tak mi się wydaje że jak z "obniżymy" ilość obr/min przy max momencie z 4600 na 3000 obr/min to otrzymamy RP-ka, czyli silnik który jak diesel żwawo się wkręca do 3500 tyś, a potem tylko wyje i buczy.
No nie takiego RPka z tego KRa zrobimy , po takim osłabieniu mocy przez zjechanie z momentem w dół ten silnik dalej jest jak diabieł,
takie małe porównanie do silnika PF czyli GTI 1,8 8V , ten silnik ma dokładnie 107PS czyli tyle samo co nasz "osłabiony" KR i pewnie predkości maksymalne oba silniki beda miały takie same, ale osłabiony KR zniszczy PFa na przyspieszenia dzieki swoim 168Nm juz przy 3000obr, gdzie PF ma 157Nm dopiero przy 3800obr.
To taka mała dygresja że nie zawsze silniki o takiej samej mocy maksymalnej maja takie same osiagi, wązny jest jeszcze przebieg tej mocy/momentu w zaleznosci od obrotów silnika - no i tu przydałoby sie wkleic dodatkowo jeszcze na te wykresy charakterystykę PFa zeby zobrazowąc ładnie jakie sa róznice - ale niestety nie dyspunuje krzywą momentu PFa potrzebna do obliczeń
No dobra starczy tego teoretyzowania
: wt sie 22, 2006 22:27
autor: TAZ
evolution pisze:wystarczy opoznic zamkniecie zaworu ssacego
i przyspieszyc walek wydechowy
robi sie ladna charakterystyka...
moment lekko rosnie i do tego wyciaga sie do gory
Jak to najszybciej zrobić nie kupują wałków po 1000zł za sztuke ??
: wt sie 22, 2006 22:43
autor: tortuga
tak na marginesie: próbowaliście wykręcić KR-em przyspieszenie takie jak w książce, czyli 8,5 s.?