Strona 1 z 2
MK2 MH (1.3) drobny wzrost mocy
: sob sie 19, 2006 15:40
autor: Pim
Witam
Dawno nie pisałem , z braku czasu poprostu.
Golfina moja stoi u lakiernika/blacharza , a jak wyjdzie to biorę się ostro za robotę(zabudowa audio od nowa + szerokie zderzaki + nowe fele i opony + zawiasy + sprzęgło i wieeele wiele innych ;] .
W związku z tym że autko trochę przytyło od wygłuszania i sprzętu(oj pewnie ze 50-80 kg łącznie) chciałbym dodać silnikowi trochę wigoru. Interesowało by mnie chociażby dodatkowe 10-20 koniszy.
Koszta- oby nie duże, nie chodzi mi o jakieś wielkie przeróbki .
Na swap się tak szybko nie zabieram(nie zależy mi na "sportowej" jeździe)(oj duży ten cudzysłów, duży), także nie marudzić;]
Pozdrawiam
A zapomniałem dodać że w silniku nic nie było zmieniane celem zwiększenia mocy - jest to "fabryka" .
: sob sie 19, 2006 18:27
autor: tauka
Pim, małym kosztem nic nie zrobisz
: sob sie 19, 2006 18:37
autor: Pinhead
10-20KM to dużo przy silniku który ma 55KM. Mały koszt i wzrost mocy o 20-40% jest nierealny.
: sob sie 19, 2006 18:40
autor: v-tec
A czym się rużni silnik w Polo 86c tam też jest 1.3 a posiada 75km. A tak wogule to polecam zmiane wałka rozrządu, obrubke glowicy i kolektorów
: sob sie 19, 2006 18:48
autor: Pinhead
v-tec, I zapłaci za to więcej niż za zakup i montaż 1.8 8V a wzrost mocy będzie nieporównywalnie mniejszy.
: ndz sie 20, 2006 01:37
autor: Pim
Rozumiem ;]
Na jakie koszta musiałbym się szykować przy chociażby 10 ps'ach w górę?
Nie chodziło mi oczywiście o 10-20 zł ;] Małe koszta - ze 200-400 zł. Nic z tych pieniążków nie dało by się wycisnąć?
Od razu zaznaczam że nie mam zielonego pojęcia o tuningu mechanicznym(tzn. co i po co by było dobrze ;] ).
: ndz sie 20, 2006 02:01
autor: malolat
walki, kolektor wydechowy, ~1500-2000 pln
silnik PF/PB + heble do tegoz w granicy 1000-1200 pln. a najlepiej jakiegos rozbitka kupic...
za 200-400 to sobie mozesz winyl strzelic :>
pozdro
: ndz sie 20, 2006 02:57
autor: tauka
Pim, tudzież głowica z leksza w dó, prawie do gwintu swiec, dzielone kółko rozrządu i kolektor wygechowy jakiś fajny. Coś koło 20 PS powinno się zakręcić. Ostatnio u kolesia coś takiego się odbyło. Wszystko było wykonane własnoręcznie. Tyleże był to mk3 1.6. Cóż można powiedzieć. Kopniaka ma nieporównywalnie wiekszego. Kiedyś ledwo jechał, a teraz na kółkach 16 i kapciach 215 laczka to się pali z dwójki tak od niechcenia. Jak wróci z nad morza to autko idzie na zestrojenie i wtedy hamownia i zobaczymy ile to dało kucyków.
: ndz sie 20, 2006 10:50
autor: marepako
v-tec pisze:A czym się rużni silnik w Polo 86c tam też jest 1.3 a posiada 75km. A tak wogule to polecam zmiane wałka rozrządu, obrubke glowicy i kolektorów
no w polo to jest i 1.3 113/115 KM
wracajac do tematu to te silniki (2F PY) to wogole inna jazda w porownaniu do MH.najprosciej jak mozna zrobic te 75KM to kupic silnik+cala elektryka wraz sterowaniem i zmienic
szczerze z MH yo przecinaka nie zrobisz i jak dla mnie to nie marnowalbym $ i odkladal np na 2F (o ile chcialbys pozostac przy poj. 1,3)
: ndz sie 20, 2006 20:28
autor: Grzegi Siedlce
PIM a msz instalacje gazową w swoim golfiku ? ile ci pali i jak sie sprawuje ten silniczek ?
: ndz sie 20, 2006 20:33
autor: marepako
Grzegi Siedlce pisze:PIM a msz instalacje gazową w swoim golfiku ? ile ci pali i jak sie sprawuje ten silniczek ?
ja mam takiego golfa z tym silnikiem i w gazie. silnik jak dla mnie totalnie wypasiony.zero awarii spala maks. 8kg gazu(przy normalniej jezdzie) moja kobieta tez ma MH i robi 6-6,5l beny w miescie
: ndz sie 20, 2006 22:06
autor: malolat
tauka pisze:mk3 1.6
tauka pisze:na kółkach 16 i kapciach 215 laczka to się pali z dwójki tak od niechcenia
jak by sie mialo ze 100 koni to moze, ale szczeze watpie...
110 konna mk2 przy wrzuceniu 2ki moze co najwyzej pisknac i zaraz dyszy
chyba ze stoisz i z 6000 obrotow strzelasz ze sprzegla
: pn sie 21, 2006 10:02
autor: Grzegi Siedlce
marepako pisze:spala maks. 8kg gazu(przy normalniej jezdzie) moja kobieta tez ma MH i robi 6-6,5l beny w miescie
Bo właśnie dopiero dziewczyna kupiła takie autko. ale jeszcze nie zakładaliśmy gazu,bo niewiem czy jest sens. a tak na trasie przy spokojnej jeżdzie 80-110km/h to ile spali ci gazu a ile benzynki ? niema problemów z instalacją w tym samochodzie ?
: pn sie 21, 2006 12:24
autor: tauka
malolat pisze:110 konna mk2 przy wrzuceniu 2ki moze co najwyzej pisknac i zaraz dyszy
Co moje 1.3 potrafi sobie pisknąc przy wrzucaniu dwójki