Strona 1 z 3

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 13:11
autor: mentor1987
Siema załoga przestudiowałem niemal całe 37 stron tematu SWAP i im więcej czytałem tym głupszy się robiłem, stąd moje pytanie.
Niebawem zaczynam projekt golfa mk1 w klimacie german style :D Auto ma służyć mi do codziennej jazdy i wypadów za miasto bliższych i dalszych ale ma też być pięknym autem pokazowym na zloty :grin: i tu mam problem z wyborem silnika (oczywiście wszystko clean look). Pierwszą myślą kiedy zaczynałem marzyć o jedynce było wpakowanie do niej 1.9TDI z golfa 4 którą się bujam od jakiegoś czasu (bo ekonomiczne) ale okazało się że się że lubi się dość mocno zamulać ten silnik. Następnym marzeniem do niedawna był swap vr6 z sharana (w automacie bo są najmniej zajechane) wzięte pod uwagę za dobrą moc i ładny dźwięk, ale czytając dziesiątki albo setki postów wiem że te silniki są dość ciężkie i duże przez co prowadzenie nie jest już tak łatwe dodatkowo jako że miałoby być to auto na co dzień z niechęcią ale przymusem zagazowałbym je :( jednak im bliżej dotarcia do celu tym więcej dylematów i teraz dodatkowo zaprząta mi głowę myśl o jednostce 2.0 16V ABF i jak myśl o dizlu poszła szybko w zapomnienie tak wybór między VR6 a 2.0 16V nie daje mi spokoju.
Potrzebuje wsparcia w zestawieniu tych dwóch silników ze sobą nie mam wiedzy mechanicznej i nie jeździłem wieloma autami więc będę wdzięczny jeśli rzucicie mi tu plusy i minusy tych silników nie mówiąc o kosztach swapu bo z nimi się liczę.
Z góry dziękuję i czekam na wasze odpowiedzi :popcorn:

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 15:15
autor: kkkacper
mentor1987, abf dla mnie nie jedzie.. chociaz niska waga mk I troche pomoze.. z kolei tak jak napisales, wieszanie VR'a w jedynce z mety niszczy prowadzenie tego auta, takze odpowiedz sobie sam czy wolisz troche mniejsza moc i lepsza prowadzenie czy lepszy dzwiek i dynamike kosztem prowadzenia ;)

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 15:47
autor: mentor1987
@kkkacper na początku ta niższa moc by mi nie przeszkadzała zwłaszcza że mk4 1.9TDI którym jeżdżę ma 110kucy więc i tak byłoby dużo lepiej, i właśnie stąd ten post. Nie wiem, która z tych jednostek jest bardziej podatna na mody w przyszłości i czy w ogóle warto je rozważać, czy myśleć później o kolejnym swapie. Jak to wszystko zniesie portfel przy codziennej jeździe, bo wole zagazować jeden albo drugi motor aby to co zaoszczędzę pakować w auto. Tylko czy te silniki po zagazowaniu dadzą radę. jest dużo postów z podobnymi tematami ale właśnie przez nie mam ten dylemat. Część osób robi projekty tylko na wypady na zloty i niedzielne jazdy, a mi zależy na codziennym użytkowaniu zwłaszcza tego auta bo to mój pierwszy projekt i od zawsze zakochany byłem w "jedynce". Kiedyś na pewno rzucę się na jednostkę R32 bo ją również rozważałem ale nie na początek, nie do tej budy i nie na codzienne użytkowanie przynajmniej na razie.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 17:12
autor: kkkacper
Sam sobie odpowiedziales.. zadne n/a wedlug mnie nie jest podatne na mody ;)

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 17:57
autor: mentor1987
Nie żebym nie rozumiał o co Tobie kaman, ale po to zapytałem by poznać opinie ludzi którzy w tym temacie są już dużo dłużej ode mnie. Dzięki Tobie i mam nadzieje niebawem jeszcze kilku osobom poznam te różnice o których już sam wiem jak i inne i jak duże są rozbieżności miedzy jedna i druga jednostką i być może ktoś tez poradzi jak np poprawić prowadzenie VRki ku której bardziej bym sie skłaniał lub podnieść moc ABF.
Dziekuje za zaangażowanie i przepraszam za błędy pisze na szybko z telefonu.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 17:59
autor: luckash
Jeśli chcesz w przyszłośći r32 wkładać to teraz rozglądaj się za vr6. Zawsze to mniej przerabiania. I po co wkładać lpg skoro masz tdi do jazdy codziennej. Seria ABF w budzie mk1 też już ładnie jedzie. I nawet seria dobrze znosi podnoszenie mocy.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: śr maja 04, 2016 23:35
autor: spirit77
A ja powiem 1.8 T, nowsze silniki niż ABF i VR6 i bardziej podatne na mody. Widziałem kilka takich silników w Scirocco MK I i MK II, to tym bardziej wejdą do Golfa MK I gdzie trochę więcej miejsca pod maską. Tylko łapy polecam kupić za zachodnią granicą, bo te wykonywane w PL nie są p&p.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: czw maja 05, 2016 12:48
autor: mentor1987
Jeśli chcesz w przyszłośći r32 wkładać to teraz rozglądaj się za vr6. Zawsze to mniej przerabiania. I po co wkładać lpg skoro masz tdi do jazdy codziennej. Seria ABF w budzie mk1 też już ładnie jedzie. I nawet seria dobrze znosi podnoszenie mocy.
TDI dzielę z dziewczyną i jak pisałem zawsze marzyłem o golfie pierwszej generacji więc dlatego chce go do codziennego użytkowania.
A ja powiem 1.8 T, nowsze silniki niż ABF i VR6 i bardziej podatne na mody. Widziałem kilka takich silników w Scirocco MK I i MK II, to tym bardziej wejdą do Golfa MK I gdzie trochę więcej miejsca pod maską. Tylko łapy polecam kupić za zachodnią granicą, bo te wykonywane w PL nie są p&p.
Czytałem o tych silnikach również i byłbym skłonny pójść w tą stronę, ale ponoć baaaardzo ciężko znaleźć jednostki w dobrym stanie.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: czw maja 05, 2016 14:06
autor: kkkacper
mentor1987, a myslisz, ze abf'a czy vr'a znajdziesz? Hahaha.. licz sie z generalka na start.. kazda inna opcja na wstepie jest dla mnie strzalem w kolano.. poza tym mk I na daily z takim motorem, do tego gaz i te sprawy... kup sobie jakies normalne auto i nie wbijaj sie na sile w problemy.. odlozysz troche kasy to zrobisz sobie mk I na weekendy..

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: pt maja 06, 2016 14:10
autor: mentor1987
myslisz, ze abf'a czy vr'a znajdziesz? Hahaha.. licz sie z generalka na start.. kazda inna opcja na wstepie jest dla mnie strzalem w kolano.. poza tym mk I na daily z takim motorem, do tego gaz i te sprawy... kup sobie jakies normalne auto i nie wbijaj sie na sile w problemy.. odlozysz troche kasy to zrobisz sobie mk I na weekendy..
Podejście typowego stereotypowego Polaczka, zamiast pomóc czy wesprzeć to wyśmiać :/ dzięki mordo :) Jak na razie poza pierwszym postem nie wniosłeś żadnej konkretnej wiedzy czy odpowiedzi na moje pytanie. Mam świadomość że koszta nie są małe, ale dlatego odkładam kase od paru lat by zrobić to jak najszybciej i tak jak ja to sobie wymarzyłem więc daruj sobie tego typu posty ;)
BLESS YA MAN
Jeśli ktoś chciałby jeszcze udzielić mi konstruktywnej krytyki moich rozważań, bądź ułatwić wybór czy polecić coś co byłoby lepsze pod ten projekt to z niecierpliwością czekam :)

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: pt maja 06, 2016 17:26
autor: luckash
Kto Cię wyśmiewa? Po co wkładać tam dobry silnik i go gazować? Nikt Cię nie poprze w kwestii lpg. Co do silnika Twoje auto. Jeden powie 16v, inny vr6, 1.8t albo pg. Wybierasz jeden, wkładasz, jeździsz. Co za różnica który. Jak to nie to co chciałeś. Wywalasz i od nowa.

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: pt maja 06, 2016 17:35
autor: kkkacper
luckash, to trzeba wiedziec i rozumiec co sie czyta aby zrozumiec to co wlasnie zauwazyles ;) pisze raz jeszcze.. jesli liczysz na to, ze znajdziesz 15letni silnik w stanie idealnym i bez potrzeby chociaz malego remontu to tak, bede sie z Ciebie smial i nie widze w tym nic polaczkowego.. poza tym Ty chyba sam jie wiesz co chcesz uslyszec.. konstruktywne informacje? Otzymales wiekszosc w jednym poscie wiec przestan sie mazac i zdecyduj sam co jest dla Ciebie wazniejsze..

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: ndz maja 08, 2016 15:49
autor: kaczek77
Jeśli będziesz celował w moc to tak czy inaczej silnik do remontu. Jaki byś nie kupił. Tym bardziej vr czy ABF.
Choć ja osobiście nie pchał bym się w te silniki.
Chcesz ekonomicznie? to kup AFNa, zrób mu remont i podciąg go. Nawet przy dużej mocy spalanie zostanie w normie.
Jeśli nie chcesz dizla to wkładał bym 1.8t.
A gaz to jest dobry do zapalniczki. Wiem coś o tym bo sam teraz smigam 3.0 z podtlenkiem LPG

Dylemat: 2.0 16V czy VR6 do golfa mk1

: pn maja 09, 2016 21:01
autor: mentor1987
kaczek77 dzięki, mam świadomość że nie kupie nowego silnika i trzeba będzie trochę kasy w niego władować. Za długo jednak marzyłem o jedynce by zostawić ją sobie na okazjonalne przejażdżki. Więc odpuszczę sobie VR'kę i skupie się na nieco mniejszych silnikach, a z czasem będę myślał co dalej. Na ten moment coraz więcej osób doradza 1.8T i chyba decyzja za tą właśnie jednostką zapadnie. Teraz powoli zabieram się za poszukiwanie dawcy.