Strona 1 z 1

[mk4] chip czy zmiana oprogramowania?

: ndz sie 13, 2006 17:57
autor: pasio
Witam mam pytanko gdzie w okolicach kraków/katowice moge zchipowac mojego golfika 1.9 tdi 90 km i za ile? chcialbym uzyskac z niego tak z 110 - 115 kucy. Qmpel robil u goduli nie narzeka ale troche drogo a do tego spotkalem sie z komentarzami ze teraz jada na opinii a niema zadnych rewelacji. Jeszcze mam opcje wgrania softu ze 110km od znajomego znajomego, ale niewiem czy wogole brac to pod uwage?

: ndz sie 13, 2006 20:34
autor: Apsik
Polecam ECUSOFT z Bielska. Profesjonalna firma z własną hamownia, no i przede wszystkim to oni robili soft do Golf'ow MK5 serii TDI Castrol CUP.

: ndz sie 13, 2006 23:58
autor: pasio
A znasz moze adres stronki albo orientujesz sie ile mogloby kosztowac to co chce zrobic?

: pn sie 14, 2006 17:39
autor: wozekGTD
u goduli jest drogo ale wydaje mi sie ze podchodza tam do sprawy profesjonalnie, dostarajaja samochod indywidualnie do potrzeb. andrzej goldula to czlowiek ktory zna sie takze dobrze na mechanice i masz pewnosc ze po 20k km silnika szlag nie trafi. powiem jedno omijaj firme v-tech bo to oni odwalaja straszna tandete a pozniej rysuja wykresy w corelu zwane "certyfikatami mocy" :rotfl: gdzie masz naprawde mase wirtualnych koni :rotfl: . Moj tata robil sobie paska AFN u goduli, fakt troche to kosztowalo ale oplaca sie, na hamowni wyszlo cos okolo 130KM ale w dolocie bylo chyba z 50 stopni celsjusza wiec napewno jest troszke wiecej niz te 130 a co ciekawe przy podobnych mocach auto zjada PD130 dosc mocno, radzi sobie takze z golfem 4 na tym silniczku. Ciekawym rozwiazaniem sa dwie mapy, jedna to program seryjny a "chip" wlacza sie dopiero na cieplym silniku i powyzej 75% wcisnietego gazu. Pozwala to oszczedzac silnik i mozna sobie pozwolic zeby druga mapa byla naprawde mocna :chytry:

Apsik a w golfach z TDI castrol cup nie siedza czasem boxy?

: pn sie 14, 2006 22:20
autor: Apsik
wozekGTD pisze:Apsik a w golfach z TDI castrol cup nie siedza czasem boxy?
http://www.vwracing.pl/strona/index.html?grp=497
modernizacja sterownika silnika - ECUSOFT.PL
Dodam jeszcze ze ECUSOFT jest przedstawicielem MTM
http://www.ecusoft.pl/

: wt sie 15, 2006 00:51
autor: pasio
Najbardziej jednak nurtuje mnie taka rzecz. Zakładając,że chi tuning u Goduli będzie mnie kosztował 2000 pln(za tyle zrobili peugeota 307 mojemu qmplowi) a znajomy znajomego wgra mi ten soft od 110 KM za 600 pln, czy ten chip będzie 4 razy lepszy od normalnego przegrania softu z golfa o większej mocy? I w sumie nie chodzi mi zabardzo o jakieś ponadprzeciętne osiągi bo chciałem kupic golfa z mocniejszym silnikiem a jednak trafił mi się ten i wydaje mi się że tych kilku kucy i Nm brakuje. Także pod tym względem uważam, że mam niewygórowane oczekaiwania.

: wt sie 15, 2006 12:18
autor: Piter.5
pasio, polecam firme http://www.vtech.pl/ z Krakowa, sam interesowalem sie zwiekszeniem mocy w swoim golfie III GT 1,8 90km ( zmiana oprogramowania czyli chip 8% na mocy oraz 10% na momencie obrotowym,badaniami na specjalistycznej hamowni) - koszt pełnej usługi 1000zł(brutto)

: wt sie 15, 2006 14:03
autor: wozekGTD
Jeszcze raz odradzam v-tech :chytry: . Powiem tak ze te 2000zł placisz za bezpieczenstwo a nie za 4x lepsze osiagi, zaoszczedzisz 1400zł a potem bedzie problem i zabulisz 3000zł za naprawe silnika. Polecam jeszcze firme Masters Tuning, chyba najwieksze doswiadczenie w pisaniu programow dla diesli.

: wt sie 15, 2006 14:42
autor: pasio
Ale takie wgranie softu z tego silnika 110 też chyba nie powinno się wiązać z jakimś zagrożeniem dla silnika bo z tego co wiem te silniki niczym się nie różnią oprócz oprogramowania?

: wt sie 15, 2006 16:04
autor: covacsxxx
Podlacze sie do tematu...Pasio...z tegoco ja wiem to te silniki 19.tdi 90 ps i 110 ps toroznia sie wtryskami,budowa turbiny (w 110 konnym jest zmienna geometria lopat turbiny)no i do tego jeszcze inny soft. Aco do firmy V-tech to na tyle co sie interesowalem to jest bardzo dobra firma...wypuszcza niezle samochodziki ktore naprawde "zamiataja ulice"

: wt sie 15, 2006 22:38
autor: pasio
A to zmienna geometria turbiny nie jest przypadkiem dopiero w 115 konnym? Cały czas mi się tak wydawało. Wogóle jaki wpływ na trwałość silnika może mieć takie "schipowanie"?

: czw sie 17, 2006 19:10
autor: wozekGTD
AFN ma juz zmienna geometrie, no i inne wtryski. Moze dobrym rozwiazaniem jest wsadzenie wtryskow od AFN + chip?

: sob sie 19, 2006 22:26
autor: Corvax
pasio pisze:Najbardziej jednak nurtuje mnie taka rzecz. Zakładając,że chi tuning u Goduli będzie mnie kosztował 2000 pln(za tyle zrobili peugeota 307 mojemu qmplowi) a znajomy znajomego wgra mi ten soft od 110 KM za 600 pln, czy ten chip będzie 4 razy lepszy od normalnego przegrania softu z golfa o większej mocy?
jesli myslisz o wgraniu softu z np. AFNa to niestety nie zadziała bo te silniki róznią sie od siebie znacznie, jesli chcesz natomiast gotowca do zgłoś sie do uysego z forum i bedziesz miał to zrobione rozsądnie za rozsadne pieniądze. U goduli masz program + indywidualne strojenie pod silnik i noge kierownika i za to sie płaci.
Ale takie wgranie softu z tego silnika 110 też chyba nie powinno się wiązać z jakimś zagrożeniem dla silnika bo z tego co wiem te silniki niczym się nie różnią oprócz oprogramowania?
Róznią sie wtryskami, układem podciśnienia, turbiną itp. Były co prawda 90ps ze zmienną geometrią i tu mozna by było coś porzeźbić...