Strona 1 z 1

1.8 16V & Digifant II

: czw sie 10, 2006 19:06
autor: AREKCT
Cala elektryka pochodzi z silnika 1.8 8V PF
Witam mam problemy z odpaleniem silnika,tzn. iskara jest wedle kolejnosci zaplonu, przewody zplonowe sa dobrze podpiete. Sterownik byl ze 3 razy sprawdzany tzn pzrewody sa ok.podpiete.
Sam sterownik sprawdzalem kiedys na innym aucie i dzilal.
parae rzeczy mnie zastanawia:
1) gdy krece rozrusznikiem dosc wolno sie obraca praktycznie pzreskauje tylko jakby nie mial sily(2podmienialem i to samo) , jak swiece wykrecilem dzilal jak powinien, ala musza byc wkrecone swiece zeby zaskoczyl!!! odpalaem nawet na kablach z innego odpalonego auta i troszke lepiej.
2)gdy wlanczam zaplon pompa pliwa dopompwuje paliwo i wylacza sie przekaznik od pompy czyli sterownik dzila.
3)z boku bloku milem 2 czujniki teperatury na 2piny napoczatku jak podpiolem do 1czujnika pompa paliwa chodzila caly czas potem przepiolem do 2 i pompa sie wylacza po wlaczeniu zaplonu po ok. 5s.
4) zastanawia mnie jedna rzezcz wtryski sa podpiete i teraz z wiazki przewodow od wtryslku sa 2 przewody jeden brazowy to z sterownika idzie a drugi czerwony pzrez przekaźnik. mam wlaczony zaplon i na obydwu przewodach jest +12V czemu tak jest???????. A NA 100% PODPIETE JEST DOBRZE
:D
PROSZE PORADE :D :D

: czw sie 10, 2006 21:54
autor: malolat
jak piszesz ze nie kreci ze swiecami, to albo akumulator, albo rozrusznik, albo - zaplon w zlym miejscu i odbija...

wyciagnij listwe i pokrec rozrusznikiem zobacz czy leci wacha...
jak leci a auto kreci dobrze, to ustaw lepiej zaplon...
jak juz wszystko sprawdzisz, zdenerwujes sie na maxa i juz nic ci nie pozostanie to ciagniesz go za jakims 2 autem, wrzucasz 3 i przy 50 delikatnie popuszczasz sprzeglo i musi odpalic :> - znaczy na holu :)

ja nad swoim siedzialem 2-tyg z przerwami zanim odpalil, a za nic nie chcial zalapac, byla iskra, bylo paliwo, sprezanie tez ok, a samochod mowil BLEEEE :)

ale tatus mnie pociagnal, silniczek zalapal i teraz z pierwszego dotyku pali...
konfig auta identyczny jak twoj :P pozdro i zdaj relacje jak odpalisz

Re: 1.8 16V & Digifant II

: pt sie 11, 2006 08:13
autor: szymonrs
AREKCT pisze: 4) zastanawia mnie jedna rzezcz wtryski sa podpiete i teraz z wiazki przewodow od wtryslku sa 2 przewody jeden brazowy to z sterownika idzie a drugi czerwony pzrez przekaźnik. mam wlaczony zaplon i na obydwu przewodach jest +12V czemu tak jest???????. A NA 100% PODPIETE JEST DOBRZE
:D
PROSZE PORADE :D :D
bo ecu steruje wtryskami masą. jak masz właczony zapłon to masz tam 12V aby nie było różnicy potencjałów i wtryski się nie otworzyły. sprawdz podczas kręcenia silnikiem/odpalania czy nie pojawia sie tam masa.

: pt sie 11, 2006 08:36
autor: AREKCT
Wiec tak
wtryski podczas krecenia silnikem dawkuja paliwo prucz jednego ,ktory zamiast robic mrzawke kropelkuje. wiec jeden musze wymienic wtrysk,a jak wniego popukalem to sikal caly czas a silnik niebyl krecony :bigok: .
wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach ma po 4bary a silnik lezal ze 6msc w garazu a wczesniej mail po 12 barow , tylko ztym ze jak mowie nie ma sily zakrecic mozna powiedziec ze przeskakuje tylko.

[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 7:24 pm ]
Nadal problem jest sprawdzlem jeszce raz dzis cisnienie jest ponad 8barow pompuje na kazdym cylinderku iskara jest zgodnie z zasada tlok przy swiecy iskre daje , dzis nawet troszko holowania bylo ale nic cos tam niby jakby zskakiwal lae to raczej takie brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr na 2 biegu a gdy sprzeglo wciskam milklo niechce cos zaskoczyc .??????????????????????
W czym moze byc problem???

: pt sie 18, 2006 19:36
autor: Arek GTI
no nic tylko sie pociąć 2 lata budowy autka i teraz nie możesz odpalić :((((

: sob sie 19, 2006 22:22
autor: AREKCT
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
ODPALILEM :grin: :grin: :grin:
Jeden maly bledzik w instalacji SCHEMAT pin 6 powinien byc polacziny z:06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4) wsztkie byly zlczone zesoba prucz hall pin 1 drukarka dala ciala i nie dodrukowla kreski. Wpadlem na to przegladajac schemat w ksiazce niebieskiej VW golf 2 .
Teraz tak sie rozruszal ze kreci silnikiem normqlnie zstal sie i dlatego niemial sily rozrusznik nim zakrecic.

-Jeszce jedno z zapalaniem jak ostygnie musze troszke pokrecic jak sade lambda odpiolem odrazu zalapal , (sada lambda nie jet wkrecona w wydech - wisi sobie narazie) czyzby bledy zczytywala ?
- Mama czujnik Teperatury ktory idzie do sterowania dygi II bialy wkrecony w glowice silnik 1.8 16V PL czy wrto zmieniac na Niebieski ktory byl orginalnie w VW 1.8 8V PF?? cos to da czy moze rezystancja ta sie niezgadza?? (nie moge znalesc opisow zakresow rezystancji tych dwuch czujników teperatury)???


Dziekue za info :okej: :okej: :okej:

: pn sie 21, 2006 10:02
autor: Borys
AREKCT pisze::grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
ODPALILEM :grin: :grin: :grin:
Jeden maly bledzik w instalacji SCHEMAT pin 6 powinien byc polacziny z:06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4) wsztkie byly zlczone zesoba prucz hall pin 1 drukarka dala ciala i nie dodrukowla kreski. Wpadlem na to przegladajac schemat w ksiazce niebieskiej VW golf 2 .
Teraz tak sie rozruszal ze kreci silnikiem normqlnie zstal sie i dlatego niemial sily rozrusznik nim zakrecic.

-Jeszce jedno z zapalaniem jak ostygnie musze troszke pokrecic jak sade lambda odpiolem odrazu zalapal , (sada lambda nie jet wkrecona w wydech - wisi sobie narazie) czyzby bledy zczytywala ?
- Mama czujnik Teperatury ktory idzie do sterowania dygi II bialy wkrecony w glowice silnik 1.8 16V PL czy wrto zmieniac na Niebieski ktory byl orginalnie w VW 1.8 8V PF?? cos to da czy moze rezystancja ta sie niezgadza?? (nie moge znalesc opisow zakresow rezystancji tych dwuch czujników teperatury)???


Dziekue za info :okej: :okej: :okej:
na oryginalnym czujniku tez bedzie jechał,

: wt sie 22, 2006 08:59
autor: AREKCT
Witam
Auto pali na dyk dzieki szymonowors :bigok: :bigok: :bigok:
1)mam teraz pyanko na temat czujników zboku bloku jedno pinowych na zwykla wsowke to sa do tep. wody?? i jeden od tylu bloku tez na jeden pin sisnienie oleju? 1,8bra chyba??
2)Podcisnienia jedno znjduje sie po stronie lewj pod rura kolektora ssacego i ono idzie na odme????, druga taka koncowka wychodzi z wtrysku rozruchowego i gdzie to ma isc??