pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni
: pt wrz 11, 2015 12:24
Cześć
Wyjaśnijcie mi taką oto kwestię.
Skąd się biorą i co dokładnie ma wpływ na pofalowanie krzywej momentu i mocy na wykresach z hamowni ?
Często jest tak, że wjeżdżają dwa podobne samochody ale jeden ma te krzywe stabilne i gładkie a drugi mocno sfalowane (najczęściej falowanie jest większe w górnym zakresie). I samo to jeszcze mnie tak nie dziwi ile fakt, że często po chipie przybywa mocy i momentu ale brak jest wyraźnej zmiany w pofalowaniu tych krzywych. Do tej pory byłem przekonany, że tuner ma wpływ na to pofalowanie i może je bardziej lub mniej skorygować (wygładzić), co jest porządane. Niestety ostatnio patrząc na różne wykresy mam coraz większe wątpliwości...
A odrębną kwestią jest to, np. na wykresach v-techu krzywe momentu oraz mocy są zawsze ultra gładziudkie - jakie auto by nie było hamowane.
Czy to jest kwestia urządzeń pomiarowych ? Może na nich można ustawiać czułość czy coś w tym stylu i stąd te różnice ?
Prosze o wyklarowanie tej kwesti Dzięki
Przyklad:
Wyjaśnijcie mi taką oto kwestię.
Skąd się biorą i co dokładnie ma wpływ na pofalowanie krzywej momentu i mocy na wykresach z hamowni ?
Często jest tak, że wjeżdżają dwa podobne samochody ale jeden ma te krzywe stabilne i gładkie a drugi mocno sfalowane (najczęściej falowanie jest większe w górnym zakresie). I samo to jeszcze mnie tak nie dziwi ile fakt, że często po chipie przybywa mocy i momentu ale brak jest wyraźnej zmiany w pofalowaniu tych krzywych. Do tej pory byłem przekonany, że tuner ma wpływ na to pofalowanie i może je bardziej lub mniej skorygować (wygładzić), co jest porządane. Niestety ostatnio patrząc na różne wykresy mam coraz większe wątpliwości...
A odrębną kwestią jest to, np. na wykresach v-techu krzywe momentu oraz mocy są zawsze ultra gładziudkie - jakie auto by nie było hamowane.
Czy to jest kwestia urządzeń pomiarowych ? Może na nich można ustawiać czułość czy coś w tym stylu i stąd te różnice ?
Prosze o wyklarowanie tej kwesti Dzięki
Przyklad: