CIEKAWE?!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

MarcingolF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 12:39
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

CIEKAWE?!

Post autor: MarcingolF » pt sty 21, 2005 13:25

Ostatnio zmieniony pt sty 21, 2005 14:06 przez MarcingolF, łącznie zmieniany 1 raz.


MarcingolF

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt sty 21, 2005 13:42

Na pewno nie zaszkodzi - chociaż ten przyrost 1,3 % na mocy to nie jest gwarantowany!
Ja bym spróbował skoro 20 PLN!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » pt sty 21, 2005 14:33

A jak to jest w przypadku dolotów do gaznika tych plastikowych???!!!


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt sty 21, 2005 15:19

skuri pisze:A jak to jest w przypadku dolotów do gaznika tych plastikowych???!!!
no włąśnie


Obrazek

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt sty 21, 2005 16:14

Quatro7 pisze:
skuri pisze:A jak to jest w przypadku dolotów do gaznika tych plastikowych???!!!
no włąśnie
olac takie przeróbki potem pod maske palca nie włozysz i wydasz te 20 żł w bloto
lepiej se kupic pivo,

a gaźnik polecam zrobic tak
Obrazek

niedługo posatram sie zrobic fotki


www.vrservice.pl

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » ndz sty 23, 2005 00:14

Hmm jezeli im zimniejsze powietrze tym lepiej to rozwiazaniem dosc tanim byloby wsadzenie jakiegos radiatora w przeswit dolotu tak zeby kawalek wystawal na zewnatrz rury. Do tego podpiac modul peltiera i z drugiej strony tez radiator :) Powietrze by sie ochladzalo na zeberkach wewnetrznego radiatora, a cieplo by bylo odprowadzane na zewnatrz.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » ndz sty 23, 2005 01:25

czy ten moduł nie jest tym eynalazkiem, co jest montowany do chłodzenia procesorów w kompach? Z jednej strony im bardziej ciepły, to z drugiej bardziej zimny? Ile coś takiego kosztuje i o jakiej powierzchni? Możnaby tym, o ile pozwoli na to cena i kształt, poobkładać rury za turbiną i sam intercooler :bigok: tylko co w zimie? żeby mi od mrozu nie grzało intercoolera :/ Jak to dokładnie działa i czy przemiana temp jest symetryczna?


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » ndz sty 23, 2005 03:30

Dokladnie, stosowany jest przy prockach. "Bardziej zimny" oznacza temperature ok 0 stopni C. Co do ceny to zalezy od mocy modulu, niestety w przypadku samochodu trzeba by bylo sprawdzic doswiadczalnie jaki bylby potrzebny. Powszechnie dostepne sa o wymiarach ok. 4x4cm do 6x6cm, najslabsze ok. 30-50W mozna kupic w cenie ok 30zl, 90W to ok 60-70zl a wieksze 250W to ok. 150zl. Samymi ogniwami nie poobkladasz za bardzo, ale mozna zrobic radiator z blachy np.
Nie wiem co masz na mysli mowiac "symetrycznie"? Na stronie "cieplej" zawsze wydzieli sie troche wiecej energii niz pobrane bedzie na stronie zimnej, w zaleznosci od poboru pradu.

Niestety nie wiem jak zachowa sie modul gdy temperatura od strony zimnej jest nizsza niz temperatura normalnej pracy modulu. Prawdopodobnie nic, jednak jezeli bylby to problem to zawsze mozna zrobic wlacznik termiczny ktory bedzie odcinal prad w niskiej temperaturze np. ponizej 0 st. C. Wtedy bedzie po prostu zwykla plytka ceramiczna.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » ndz sty 23, 2005 12:58

aaaaaaaaaa ja myślałem, że to nie potrzebuje źródła zasilania i że samo z siebie ma takie właściwości.
Symetryczne: myślałem, że skoro latem z jednej strony dostaje ciepła a z drugiej generuje zimno, to zimą jak dostaje zimna, to na dolotach powietrza mogłoby generować ciepło... chyba się muszę nieco dokształcić na ten temat.
Patrząc na ceny, to chyba przestaje być tanim zabiegiem, żeby to zrobić A-Z.
DZIĘKI!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Sklarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw paź 28, 2004 22:15
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Sklarz » wt sty 25, 2005 14:49

jesli chodzi o doloty zimnego powietrza to u siebie załatwilem to tak
gaznik pierburg 2b5 seria obudowa + to co na zdjeciu . efekt na tyle dobry ze nalezalo przeregulować gaznik gdyż mieszanka byla zbyt uboga w paliwo :grin:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


http://www.cardomain.com/memberpage/730607

crash
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr gru 15, 2004 15:55
Kontakt:

Post autor: crash » wt lut 01, 2005 01:37

:bigok: a moze ochłodzic na zasadzie lodówki przełozyc cały ten mechanizm z lodowki do ssamochodu odpowiednio umiescic obok np stozka i czy zima czy lato bedzie chłodziło ...wrecz mroziło tak sie zastanawiam bo mam stara zepsuta lodówke moze by cos z tym zrobic ...i zawsze mozna miec zimne piwko w samochodzie np w schowku czy bagazniku .... Co Wy na to panowie ?? :rotfl: moze to nie głupi pomysł ??:d



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pt lut 04, 2005 00:05

Według mnie bomba...taki intercooler- do silnika niewiadomo ale do browara napewno...:grin:



crash
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr gru 15, 2004 15:55
Kontakt:

Post autor: crash » pt lut 04, 2005 00:21

MOZE KTOS TO SPRAWDZI ?? :D :bigok:



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pt lut 04, 2005 00:47

jeśli chodzi o wszelakie stare lodówki, to możnaby zastosować elementy z lodówki absorbcyjnej, tj z jednej strony im więcej ciepła, tym z drugiej bardziej zimno. Odpowiednie parowniki do tego i nawet klima będzie ;) Chyba zacznę nad tym móżdżyć, bo lato ma być wrednie gorące i to już od kwietnia... W sumie jak wszyscy nie moge się doczekać, ale pewnie zmienię zdanie po 3 tygodniach upałów ;P


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości