Strona 1 z 2

[Golf mkII] Swap na 9A

: czw lip 20, 2006 19:38
autor: Franko81
wiadomo, cały czas sie coś kmini aby poprawić osiągi.
Do wczoraj jedynym logicznym i osiągalnym finansowo był swap na PF/PB ale w sumie to tylko 15 kW więcej a roboty i tak jest troche.
Wczoraj mnie olśniło - 2.0 16V od passatów na rynku to się troche na rynku wtórnym przewija, i można by znaleść coś niezużytego w odróżnieniu od KR.
Wiem że był golf US-Version z tym silnikiem, wiec może problemów wiekszych by nie było.
Co o tym myślicie ?
Czy dostępne by były kolektory go tego golfa US, jeśli passatowkie są inne, obudowy filtra ?
Jak ze skrzynia ??
Moze już ktoś ten temat przerabiał, bo po co wywarzać otwarte drzwi :-)

: czw lip 20, 2006 22:10
autor: evolution
jest juz gotowy taki do sprzedania z obrobionym silnikiem wielkimi heblami i wzmocniona skrzynka... cwiartka spokojnie w 14.xx pomysl zajebisty:)

: czw lip 20, 2006 22:17
autor: juby
Franko81, z tego co wiem na kilku kolegów z forum ma zamontowane w swoich mkII takie silniki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6022
a tu temacik o swapowaniu silników VW :bigok:

Re: [Golf mkII] Swap na 9A

: czw lip 20, 2006 23:41
autor: Borys
ja mam taki endzin u siebie, bez wiekszych przygód przy swapie,

: pt lip 21, 2006 00:26
autor: TAZ
Dla chcącego nic trudnego tylko czasu trzeba mieć pod dostatkiem. Jedyne z czym będziesz musiał posiedzieć i się posiłować to podłączenie elektroniki od wtrysku.

: pt lip 21, 2006 08:49
autor: Franko81
juby pisze:Franko81, z tego co wiem na kilku kolegów z forum ma zamontowane w swoich mkII takie silniki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6022
a tu temacik o swapowaniu silników VW :bigok:
heh, ten temacik to dość dobrze znam :D
Znając księgowych VW, nie wydaje mi się aby w Golfie 2.0 16v US były montowane części które nie znajdywały się w innych golfach, passatach czy korkach.
Chciałbym się dowiedzieć jak by wyglądała sprawa ze skrzynią biegów (ta od RP zapewne dość szybko mogła by podziękować), sprzęgłem - czy to wszystko trzeba będzie wymienić ?
Jeżeli w skrzyni będzie impulsator to też lipa, bo nie widziałem licznika do golfa oprócz digi który by nie miał linki prędkościomierza?

Jeżeli kupie kompletny silnik z układem wtryskowym i osprzętem wzorując się na specyfikacji golfika 2.0 US to chyba nie powinienem spotkać się z większymi problemami ?
Sam niestety tego nie będę robił tylko oddać będę musiał samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu.
Kwestia zasilania paliwa, czy pompeczka da rade ?
Normalnie o czym nie pomyśle to wiem że moga być różnice.

Najchętniej chciałbym stworzyć kopie wersji 2.0 16v, aby nie było problemów eksploatacyjnych.

: pt lip 21, 2006 11:29
autor: TAZ
Z tego co zauważyłem u znajomego to skrzynia w RP jest dość krótka i z tym silnikiem to auto nadawać się będzie na wyścigi po mieście lub szybkie zakręty. Załóż lepiej skrzynie z diesla 4S lub 4T. Są to długie skrzynie i ja bynajmniej nie mogłem takiej zakatować żadnym silnikiem jaki miałem do tej pory. Teraz skrzynie 4S zakładam do silnika 9A tylko sprzęgło będzie 210mm, a jak siądzie to będą spieki.

: pt lip 21, 2006 12:01
autor: Franko81
o skrzynie to ja się nie martwie, bo jest ona jak na moje oko chyba dość długa - szukałem symbolu ale nie znalazłem, w każdym razie na 5 biegu przy 2 tys. obr ma 85-90 km/h.

: pt lip 21, 2006 12:22
autor: TAZ
To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.

: pt lip 21, 2006 12:57
autor: Borys
TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
nic sie nie stanie dla sprzegła.
wogóle to prosty swap jak pisałem juz wczesniej. z passat wszystko pasuje

: pt lip 21, 2006 18:05
autor: cyarnz
dokladnie :bigok: sprzeglo dac tylko 210mm i nie bedzie problemow, no i stara skrzynie mozna sobie zostawic;)

: pt lip 21, 2006 18:38
autor: gtx
TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
Sprzeglo spokojnie wytrzyma przeciesz kr-ce siedzi tarcza 210 tak samo jak w RP.

: pt lip 21, 2006 23:01
autor: evolution
Borys pisze:
TAZ pisze:To dość długa skrzynia. O sprzęgło należy się zmartwić, ale wszystko okaże się po włożeniu silnika do auta.
nic sie nie stanie dla sprzegła.
wogóle to prosty swap jak pisałem juz wczesniej. z passat wszystko pasuje
tu sie nie zgodze... bo w opisanym wczesniej mk2 sprzeglo odmowilo posluszenstwa mimo ze mialo przebiegu okolo 2 tysiow. a bylo 210 mm....
Cytat rozmowy telefonicznej po zalozeniu i wystrojeniu:M mechanik W wlasciciel
"M.. Sluchaj mam dwie wiadomosci,,, zla i dobra ktora dawac pierwsza???
W.. dobra:
M.. golf zapierdala okrotnie :)
W.. a zla???
M ... zbieraj kaske na nowe sprzeglo bo puscilo na 5 jak zalapal na kapciach:D..."

: sob lip 22, 2006 18:33
autor: Franko81
w passacie z tym silnikiem jest sprzegło 228 mm, czyli jest różnica, ale też jest to cięższy samochód...
Ale jeśli tylko w obudowie od skrzynisię się zmieści , to chyba nie ma problemu ze zmianą, obydwa to od golfa i passata mają po 28 zebów.

Chyba że się myle... na tym to ja zbytnio się nie znam
Trzeba by dorwać dokładną specyfikacje Golfa II 2.0 16v, ciekawe jakie tam sprzęgło zainstalowali fabrycznie.


Chwilke poszukałem po hamerykańskich stronkach i znalazłem coś takiego :
http://www.greedspeed.com/applications/ ... _Kit_Sport

wzmacniane sprzęgiełko do golfika 2.0 16v i ma 210 mm.... :chytry: