Strona 1 z 1

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: wt wrz 30, 2014 11:37
autor: djMruczekk
Witam proszę o wyjaśnienie co trzeba zrobić z łapą skrzyni biegów bo czytałem trochę te forum i dowiedziałem się że silnik pasuje idealnie po obróceniu łapy skrzyni biegów. Więc moje pytanie o co z ta łapą chodzi dokładnie odkręcam i odwrotnie przykręcam ją czy jak? Bo elektryka ponoć pasuje jak się ma po 89 roczniku golfa kwestia pedałów to wiem wszystko.

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: czw paź 02, 2014 19:08
autor: RasPL
nie wiem o co chodzi z łapą ale nie da się jej przykręcić odwrotnie :helm: ja u siebie musiałem między łapę skrzyni biegów(skrzynia 02A z passat) a poduszkę skrzyni biegów dać blok aluminiowy który podwyższył ją (sanki od mk3 1.8). I też zapytam bo nie mam u kogo podejżeć

Czy łapa przykrecana do skrzyni 02A w passat b3 a mk3 jest inna ? nie potrafię w etce ich znaleźć

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: czw paź 30, 2014 20:30
autor: KoguT
Niewiem jak w innych skrzyniach ale mocowania skrzyni 020 w MK3 są takie same jak w MK2. Gdy swapowałęm bratu (MlodyKoguT) 9a do mk2 to siadło jak marzenie i nie było żadnych problemów.

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: pt paź 31, 2014 08:42
autor: bugalon
Weź sie Kogut zastanów. Swapowałeś bratu 9A z mk3 do mk2 ? Skąd wziąłeś 9A w mk3? Passat b3 to nie to samo co mk3 więc nie rób zamieszania.

1. Łapy przednie (te przy chłodnicy) pod skrzynie na hydraulike są takie same w passacie b3 i golfie mk2 g60 (bo tylko taki mial skrzynie na hydro). Łapa z golfa 3 w skrzyni hydro znacznie sie różni od tej z b3 i mk2 g60. Ma inny kąt nachylenia i w ogole ma inna konstrukcję.
2. Łapy przednie (te przy chłodnicy) pod skrzynie na linke -> tutaj nie mam pełnej wiedzy ale powinny się róznic między mk2 i mk3 podobnie jak w przypadku łap pod skrzynie na hydro (chyba że robili poduszki jakies inne przednie pod linki i pod hydro, to może siądą).
3. Łapy tylne silnika (strona pasażera) w mk3 i w mk2 są różne. Mk3 ma łapę na jedną srubę centralną a mk2 ma łapę na 3 śruby mniejsze
4. Łapy tylne skrzyni (strona kierowcy) nie róznią się (ani na hydro ani na linke)

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: pt paź 31, 2014 09:14
autor: RasPL
odnosnie 1 pkt.
Ja uciełem w łapie z mk2 na linki jedną tuleje gwintowaną i dorobiłem w innym miejscu dziurę i dospawałem nakrętkę bo rozrusznik + skrzynia wiszą na 3 śrubach w mk2 na linki a na hydro są 2 śruby i jeden ten nie potrzebny gwint(tulejka) wadzi o skrzynie.

odnosnie 4 pkt.
jak łapy się nie różnią jak nawet nie da się przykrecic łapy od skrzyni 020 na skrzynię 02A i odwrotnie. Są inaczej rozmieszczone otwory, gwinty na mechanizmie różnicowym. Ja własnie z tą łapą mam problem. Kiedyś przypadkiem oglądałem mk3 tdi i wydaje mi się że tam ta łapa idzie bardziej w dół niż w passat b3 z którego mam skrzynie z łapą.

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: pt paź 31, 2014 17:54
autor: KoguT
bugalon pisze:2. Łapy przednie (te przy chłodnicy) pod skrzynie na linke -> tutaj nie mam pełnej wiedzy ale powinny się róznic między mk2 i mk3 podobnie jak w przypadku łap pod skrzynie na hydro (chyba że robili poduszki jakies inne przednie pod linki i pod hydro, to może siądą).
ABA z Ventyla siadło normalnie na poduszkę w mk2.
bugalon pisze:3. Łapy tylne silnika (strona pasażera) w mk3 i w mk2 są różne. Mk3 ma łapę na jedną srubę centralną a mk2 ma łapę na 3 śruby mniejsze
To fakt. O tej łapie zapomniałem :pub:
I tutaj rada dla potomnych:
Jeśli SWAPujecie coś mocnego do MK2 to właśnie tą poduszkę warto wymienić na taką z Passata b3 2.0 16v bo jest mocniejsza i twardsza niż ta stosowana w mk2 z silnikami 1.6 i 1.8.
bugalon pisze:4. Łapy tylne skrzyni (strona kierowcy) nie róznią się (ani na hydro ani na linke)
Głównie o tej łapie myślałem pisząc wcześniejszego posta.

Re: 2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: pt paź 31, 2014 20:18
autor: RasPL
KoguT pisze: Jeśli SWAPujecie coś mocnego do MK2 to właśnie tą poduszkę warto wymienić na taką z Passata b3 2.0 16v bo jest mocniejsza i twardsza niż ta stosowana w mk2 z silnikami 1.6 i 1.8.
Ja dałem poduszkę z TDI ale jak pisałem sanie mam z mk3 dlatego tak się dało.

Re: 2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: ndz lis 02, 2014 20:38
autor: bugalon
Nie o to mi chodzilo. Lapy miedzy 020 a 02A nie sa ze soba zamienne. Ale lapa 020 z mk2 i z mk3 jest ta sama (w sensie ze pasuje do mocowan w jednym i drugim aucie razem ze skrzynia w komplecie). To samo z lapa 02A, ta z mk3 i z mk2 jest ta sama. Passat b3 tez ma to samo, to naprawde pasuje zamiennie bo mam u siebie oba typy z roznych aut i nie ma roznic.
RasPL pisze:odnosnie 1 pkt.
odnosnie 4 pkt.
jak łapy się nie różnią jak nawet nie da się przykrecic łapy od skrzyni 020 na skrzynię 02A i odwrotnie. Są inaczej rozmieszczone otwory, gwinty na mechanizmie różnicowym. Ja własnie z tą łapą mam problem. Kiedyś przypadkiem oglądałem mk3 tdi i wydaje mi się że tam ta łapa idzie bardziej w dół niż w passat b3 z którego mam skrzynie z łapą.

2.0 GTI 8v do golf 2 łapa wyjasnienie

: ndz lis 02, 2014 21:41
autor: RasPL
no to ja mam coś nie tak skoro mi łapa ze skrzyni CGY passat b3 2.0 16V wychodzi kolo 40mm nad poduszką, musiałem podłożyć miedzy nią a poduszkę blok aluminiowy. Cały silnik stoi prosto i ma odpowiednią wysokość (miska do ziemi) do pojedynczych mm względem orginalnego RP.