Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
: pt sie 29, 2014 08:36
Chcę zrobić swap w passacie B2 kombi na 2.5TDi R5 (AEL) 140KM plus skrzynia 6 speed pochodząca z audi A6 C4 kombi. Od razu mówię że wiem co robię i nie jest to jakiś przyszły "spartaczony" mod z mojej strony.
A więc:
Półosie przespawanie ich nie ma problemu, zaznaczam że nawet gdyby trzeba było ciąć spawać/zgrzewać zgrzewarką karoserie to dla mnie też nie problem>
*** do "wszechwiedzących" krytyków"... darujcie sobie i nie ośmieszajcie się***
Post skierowany tylko do fachowców znających sie na rzeczy.
i tu moje pytania:
1. Jaki jest maksymalny dopuszczalny nacisk na przednią oś?? ciężko znaleźć szczegółowe dane tego modelu.
Czy przednie kielichy wytrzymają taki nacisk (biorąc pod uwagę zwiększone obciążenia na wybojach) dodam że passat ma w bardzo dobrym stanie zachowane kieliszki. W planie auto będzie podwyższone ( zamierzam założyć koła o średnicy zewnętrznej większej o ok 5-12cm dlatego że masa audi z takim silnikiem w wersji avant waży ok 1600kg a passat będzie ważył mniej więcej 1150kg - to dlatego aby uzyskać np: 1400/1500obr/min przy prędkości 100km/h) a na super przyspieszeniu mi aż tak nie zależy, od tego mam CRX'a. Twardość i skok amortyzatorów dobiorę do masy auta tak aby był proporcjonalny do masy audi.
1.1 Jeśli było by podejrzenie że kielich mogą być nadwyrężane czy dobrze będzie je wzmocnić? ( to już była by działka dla fachowca który takie rzeczy już robił) dodam że koszty mnie nie interesują.
2. Co proponujecie w związku z wahaczami? -wymiana? jak tak to jakie proponujecie? -wzmocnić je przyspawując wzmocnienia? (dodam że profesjonalnie tak aby na badaniu technicznym diagnosta nawet nie zauważył. czy może zaadoptować wahacze z innego mocniejszego modelu? oczywiście przy zachowaniu geometrii -może macie inne propozycje?
*** zależy mi od Was na fachowych przemyślanych poradach i wysokim poziomie debaty ***
Zaznaczam jeszcze raz to nie będzie fuszerka, rozrysowałem już rysunki techniczne wszystko pomierzone lecz przed przystąpieniem do modyfikacji chce mieć wszystko "czarne na białym" aby w trakcie swap'a nie okazało się że jest jakiś "twardy orzech do zgryzienia" i pauzować pracę bo tego nie lubię.
*dzięki bardzo za teksty typu "to sie nie opłaca" albo "wsadź 1.9tdi 130KM + czip" nie lubię wysilonych silników.
Z góry dzięki za użyczenie jakże cennych informacji i sugestii. Pozdrawiam.
A więc:
Półosie przespawanie ich nie ma problemu, zaznaczam że nawet gdyby trzeba było ciąć spawać/zgrzewać zgrzewarką karoserie to dla mnie też nie problem>
*** do "wszechwiedzących" krytyków"... darujcie sobie i nie ośmieszajcie się***
Post skierowany tylko do fachowców znających sie na rzeczy.
i tu moje pytania:
1. Jaki jest maksymalny dopuszczalny nacisk na przednią oś?? ciężko znaleźć szczegółowe dane tego modelu.
Czy przednie kielichy wytrzymają taki nacisk (biorąc pod uwagę zwiększone obciążenia na wybojach) dodam że passat ma w bardzo dobrym stanie zachowane kieliszki. W planie auto będzie podwyższone ( zamierzam założyć koła o średnicy zewnętrznej większej o ok 5-12cm dlatego że masa audi z takim silnikiem w wersji avant waży ok 1600kg a passat będzie ważył mniej więcej 1150kg - to dlatego aby uzyskać np: 1400/1500obr/min przy prędkości 100km/h) a na super przyspieszeniu mi aż tak nie zależy, od tego mam CRX'a. Twardość i skok amortyzatorów dobiorę do masy auta tak aby był proporcjonalny do masy audi.
1.1 Jeśli było by podejrzenie że kielich mogą być nadwyrężane czy dobrze będzie je wzmocnić? ( to już była by działka dla fachowca który takie rzeczy już robił) dodam że koszty mnie nie interesują.
2. Co proponujecie w związku z wahaczami? -wymiana? jak tak to jakie proponujecie? -wzmocnić je przyspawując wzmocnienia? (dodam że profesjonalnie tak aby na badaniu technicznym diagnosta nawet nie zauważył. czy może zaadoptować wahacze z innego mocniejszego modelu? oczywiście przy zachowaniu geometrii -może macie inne propozycje?
*** zależy mi od Was na fachowych przemyślanych poradach i wysokim poziomie debaty ***
Zaznaczam jeszcze raz to nie będzie fuszerka, rozrysowałem już rysunki techniczne wszystko pomierzone lecz przed przystąpieniem do modyfikacji chce mieć wszystko "czarne na białym" aby w trakcie swap'a nie okazało się że jest jakiś "twardy orzech do zgryzienia" i pauzować pracę bo tego nie lubię.
*dzięki bardzo za teksty typu "to sie nie opłaca" albo "wsadź 1.9tdi 130KM + czip" nie lubię wysilonych silników.
Z góry dzięki za użyczenie jakże cennych informacji i sugestii. Pozdrawiam.