Strona 1 z 1

AAM Turbo problem z paliwem?

: ndz cze 15, 2014 23:23
autor: tom cio
Witam. Mam problem ze świeżo poskładanym aam turbo a więc: Na postoju kręci do 5000-5500obr i to tylko jak się wciśnie gaz, dojdzie do tych obrotów i puści, jak przytrzymam to schodzi na 4000obr i go muli, nie może wejść na obroty. Podczas jazdy max 2000obr czasem z łaską 3000obr, potem szarpie strasznie i nie ma siły. Gdy zdejmę rurę dolotową z turba to normalnie kręci do odcinki, ale podczas jazdy nie ma nawet tej siły co miał. Dodatkowe wtryski (2 szt) są z Calibry 2.0 8V, podłączone pod sygnał z oryginalnego monowtrysku przez diodę na stałe i załączane plusem po przekaźniku. Sprawdzałem i ładnie dawkują paliwo wraz ze wzrostem obrotów. Objawy które opisałem wyżej dzieją się zarówno jak wtryski podłącze na krótko jak i wtedy gdy są przez czujnik ciśnienia. Jak je odepnę całkiem to na postoju wtedy 4000obr to jest max. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale mam rozwierconą przepustnicę na 43mm i tokarz niestety pogiął łapki na wałku od czujnika położenia przepustnicy i złożyłem z dwóch przepustnic jedną. Zapłon początkowo ustawiłem lampą na ok 10 stopni ale potem jak nie chciał chodzić to kręciłem aparatem w lewo i w prawo bezskutecznie. Jutro jadę na szrot po pompę paliwa 3barową z 2 litrowego silnika, bo jeszcze seryjna 1.2b jest. Czy wyżej opisane objawy mogą być przez nią? Trochę się opisałem ale chciałem klarownie opisać sytuację, jakby ktoś potrzebował jeszcze jakichś info dot zestawy to piszcie.

Edit: pompa 3 bar załatwiła sprawę, jednak jest kolejny problem: spalanie stukowe, nawet przy 2k rpm jak gazu dodam to słychać piaseczek jak się sypie.

AAM Turbo problem z paliwem?

: wt cze 17, 2014 07:32
autor: bugalon
Mierzysz w ogole chociaz AFR ? Albo EGT ? Bo po tym co napisales to bardzo bym się zdziwil gdybyś nie miał juz podziurkowanych/stopionych tłoków .......

Nie możesz tego zrobic zgodnie z prawidłami sztuki tylko na czuja ? Bez informacji o składzie mieszanki nie jesteś w stanie się dowiedzieć o tym czy stukowe to problem zaplonu czy złego składu. Nawet nie wiem jak Ci pomóc - po prostu nie potrafię rozwiązać takich problemów bez urządzeń pomiarowych .....

AAM Turbo problem z paliwem?

: wt cze 17, 2014 12:13
autor: tom cio
To było bez mierzenia egt (ale zrobiłem max 4-5km bo jak tylko usłyszałem stukowe nie jeździłem), wskaźnik już do mnie idzie i będę coś więcej wiedział. Jak na razie i tak stoi bo nie będę miał teraz czasu pogrzebać. W przyszłym tygodniu myślę że coś więcej napiszę o egt, aa no i jeszcze wczoraj sprawdziłem i wałek musiał przeskoczyć o ząbek i jest opóźniony. Ustawię rozrząd i zapłon, sprawdzę egt i wtedy będę pisał ale to jak wyżej w przyszłym tygodniu.

AAM Turbo problem z paliwem?

: czw cze 19, 2014 07:58
autor: luckash
A turbo jakie siedzi? Załóż egt i pojedz najlepiej zbadać afr. Ale z dowalonym wtryskami to nie bedzie jeździć bez strojenia

AAM Turbo problem z paliwem?

: śr wrz 03, 2014 12:43
autor: tom cio
Dobra panowie, silnik jeździł nawet fajnie, ale się skończył (okazało się że już od jakiegoś czasu zapchany był smok oleju) i po złożeniu wszystkiego nie miał ciśnienia oleju (pompa musiała być już słaba, a dostał jeszcze chłodnicę oleju i turbo do smarowania to poległ), teraz szukam drugiego słupka silnika 1.8 AAM 75km, ale jest z tym nie lada problem. A sam mam inny silnik ale ABS 90km i tu moje pytanie: czy lepiej szukać AAM czy wkładać ten ABS? Ten słabszy ma mniejszy stopień sprężania (9.0:1 lub 9.5:1 różnie podają różne źródła w internecie), a ABS ma CR 10:1. Doładowanie w dalszym ciągu 0,4-0,5 bar. Myślałem też odprężyć ten ABS drugą uszczelką pod głowicę, ale wtedy CR wychodzi mi 8.3:1 (przy grubości uszczelki 1,7mm, bo tyle mają metalowe z AAZ czyli turbodiesla te na 3 dziury, gdzieś kiedyś widziałem topic że te na mniej dziur są cieńsze ale nie mogę go znaleźć i policzyć ile CR byłoby na cieńszych).

AAM Turbo problem z paliwem?

: ndz wrz 14, 2014 08:16
autor: spawacz
Poszukaj bloku z PG - ma natrysk tego juz nie zepsujesz :helm:

AAM Turbo problem z paliwem?

: ndz wrz 14, 2014 23:12
autor: tom cio
spawacz, był i taki pomysł, ale jak ma się robić dół PG to większości przyda się mniejszy lub większy remont, jak masz mocny dół to szkoda pakować na to monowtrysk więc głowica, osprzęt i elektronika do wymiany, i ewentualnego remontu i tym sposobem wydatki mnożą się szybko jak cholera. A ja chcę popróbować dalej z tymi silnikami bo po prostu jak zepsuję to koszta naprawy/wymiany są niskie. Co do wcześniejszego pytania złożę na jednej metalowej uszczelce z aaz (CR wyjdzie minimalnie poniżej 10, bo ori miękka uszczelka ma 1,53mm z tego co pomierzyłem (już po ściśnięciu i iluś tam km za sobą), a ta 1,71mm) i spróbuję dmuchnąć te 0,4b. Cały czas kieruję się tym że jak ten Lanos jeździł to i mnie w końcu się uda. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49393" onclick="window.open(this.href);return false;