Strona 1 z 2

Problem z gleba / pytanie [MK2]

: wt lip 11, 2006 00:17
autor: Pimp_VW
Witam

Dzis walsnie co przyjechalem do domq i jestem zadowolony gdyz tylko co zminilem u siebie amortyzatory z przodu :) , sa to BILSTEIN B4 ,a moj samochodzik to VW Golf mk2 i mam o to takie pytanko czy do tych amortyzatorow moge wsadzic sprezynki 60/40 ? czy nie da rady i moge jedynie max 40/40 , pomoszcie i odpowiedzcie mi prosze
pozdro

: wt lip 11, 2006 04:05
autor: J3L3N
Wiesz wsadzic mozna wszystko! Ale szyciej bedzie ci siadalo zawieszenie! Lepiej proponuje -40/-40 albo zainwestuj juz w calosc z amorami!jak niemasz kasy to najpierw kup sobie przod -60 a potem tyl:)

: wt lip 11, 2006 10:39
autor: micab
nie wsadzaj 60 bo będą za krótkie, bilstein B4 to zamiennik seryjnego amora więc ma taką samą długość jak seria....a do serii obniżenie max to 40mm ;)

: wt lip 11, 2006 23:15
autor: Pimp_VW
a jakbym wsadzil 60 do tego amorka to co by sie stalo ?? po trzech miechach byl by kaput ? czy bedzie dobijac ??

: śr lip 12, 2006 00:32
autor: J3L3N
Szybko sie zuzyje zacznie przeciekac i bedzie dobijal! Nieinwestuj w to bo sie nieoplaci!

: śr lip 12, 2006 11:57
autor: Pimp_VW
aha czyli musze wsadzic ktortkie amorki , zeby bylo 60/40 :P czyli lipka moge tylko na tycha morkach 40 walnac ,tak jak mysalalem ...ale wolalem sie upewnic , bo spotkalem kilka osob co mowilo ze da sie wsadzic i bedzie ok jak wsadze 60 do B4 , pozdro i dzieki

: śr lip 12, 2006 13:16
autor: micab
poprostu jak założysz za krótką sprężynę na seryjnej długości amor....to po skręceniu kolumny sprężyna będzie miała luz, zamiast sztywno siedzieć w gniazdach.....takie rozwiązanie jest poprostu niebezpieczne....bo w czasie jazdy spręzyna może się przemiścić na hopce, albo po podniesieniu auta na lewarku i później po opuszczeniu może nie trafić dobrze w gniazdo....powodując później różne dziwne zachowania auta ;)
amor też sie szybciej zużyje...

: czw lip 13, 2006 00:10
autor: J3L3N
micab, ma racje! Kiedys cwaniak zalozyl wieksza glebe niz 40 na seryjne amory i ten mu sie jakos przekrecil ze przeicol cala opone w zdluz! Dobrze ze mial 30KM/H i dopiero ruszal kiedy to sie stalo!Gorzej jakby mial ze 100!Pomysl co sie wtedy mzoe stac!

Pimp_VW, A niemyslales o kupieniu calego zestawu? Moze najpierw kup przod a potem tyl!

: czw lip 13, 2006 23:30
autor: Pimp_VW
J3L3N pisze:Pimp_VW, A niemyslales o kupieniu calego zestawu? Moze najpierw kup przod a potem tyl!


kupilem nowki amorki do seryjnego zawiasu bo ni emam hajsu na gwint ani na kita i chce za jakis czas zalozyc sprezynki jak najnizej sie da na tych moich B4 , i widze ze musze 40/40 , bo wiecej nie da rady ... piszecie jak mysllem ze tylko 40/40 , ale mysle ze i tqak najgorzej nie bedzie
Macie moze jakies fotki mk2 pieciodrzwiowego na waskich zderzaczkach z gleba 40/40 ??
pozdro

: pt lip 14, 2006 00:03
autor: Bazyl GT
Czytam wasze posty chłopaki i ciągle powraca temat sprężyn 60 do seryjnych amorków, że luz, że jakieś przemieszczenia sprężyn... Ja mam 60/60! Nie mam problemów ( czyba że z krawężnikami :grin: ) nie ma mowy o przemieszczaniu się czy luzie nawet na podnośniku. Mam teraz właśnie nowe Bilstein B4 i wszystko nadal gra! Jedne amorki zajechałem (dlatego nie polecam na dłużej, a i komfort i własności jezdne na dziurach wątpliwe) - mam zamiar zmienic na kit lub gwint. Ale przy progresywnych springach da się to zrobić! Ale powtórzę : nie polecam! Chyba że autko będzie stało a nie jeździło i tłukło kilometry po polskich kraterach...

: pt lip 14, 2006 02:43
autor: J3L3N
Ja bym niematowal -60 i tyle tak jak Bazyl GT, mowi zajedziesz szybko amory! A ze niema luzow to pierwsze slysze no ale moze i tak jest! Pozatym Pimp_VW, nieinwestuj w glebe -40 bo niebedziesz zadowolony z efektu!odczekaj doluz i kup kit i po sprawie:) A gwintu niepolecam bo auto jak taczka jezdzi i do tego kolejny koszt dojdzie na rozporki tyl przod:P Moze niesa konieczne ale jak chcesz szybe stracic lub bude skrzywic to twoj problem:P

: pt lip 14, 2006 22:59
autor: Pimp_VW
slyszalem ze sie budy gna od zawiasu hiper twardego :bigok: lae to chodzi o to ze nie ma rozporek ?? ja myslelm ze poprostu taki zawias twardy , hehhehe :pub:
pozdro , a i ponawialm prozbo/pytanie o fotke gleby 40/40 w mk2 na waskich zderzakach , pozdro....

: pt lip 14, 2006 23:37
autor: micab
Bazyl GT, to nie wiem jak masz to zrobione....bo mialem kilka razy do czynienia ze sprężyną 60 na seryjnym amorku i zawsze był luz....

J3L3N na gwincie wcale nie musi się jeździć jak na taczce.....wszystko zalezy od firmy.....gwint może być bardziej komfortowy od kita i na odwrót ;)

: sob lip 15, 2006 17:51
autor: Bazyl GT
micab pisze:Bazyl GT, to nie wiem jak masz to zrobione....
Widzisz... ja sam się dziwie. To cud! [-o< Ale serio jest 60 i nie lata.
I oczywiście racja - dużo zależy od firmy, jak pisałeśJ3L3N, -owi.
Wystarczy spojrzeć na spręzynę Eibach i KW o tych samych obnizkach - Eibach jest "pleciony" z nieco grubszego pręta a to już wpływa na własności jezdne. Nie wspominam tu nawet o jakości metalu i jego hartowaniu....