Strona 1 z 1

KOLEKTOR RUROWY A SONDA LAMBDA

: czw lip 06, 2006 18:46
autor: gulba
MAM MAŁY PROBLEM, OTÓŻ ZAKUPIŁEM DO SWOJEGO GOLF II GTI 1800 16V SILNIK O OZNACZENIU PL, KOLEKTOR RUROWY NIEDŁUGO BĘDE GO MONTOWAŁ I TERAZ JEST PROBLEM, DO TEJ PORY NIE BYŁO ZAMONTOWANEJ SONDY LAMBDA.
I TU JEST PYTANIE W KTÓRYM MIEJSCU ZAMONTOWAĆ SONDE?.
I CZY KTOŚ WIE KTÓRE KABLE W INSTALACJI SĄ DO PODŁĄCZENIA SONDY, JAKIEŚ OZNACZENIA KOLORÓW.

Re: KOLEKTOR RUROWY A SONDA LAMBDA

: czw lip 06, 2006 23:13
autor: Borys
gulba pisze:MAM MAŁY PROBLEM, OTÓŻ ZAKUPIŁEM DO SWOJEGO GOLF II GTI 1800 16V SILNIK O OZNACZENIU PL, KOLEKTOR RUROWY NIEDŁUGO BĘDE GO MONTOWAŁ I TERAZ JEST PROBLEM, DO TEJ PORY NIE BYŁO ZAMONTOWANEJ SONDY LAMBDA.
I TU JEST PYTANIE W KTÓRYM MIEJSCU ZAMONTOWAĆ SONDE?.
I CZY KTOŚ WIE KTÓRE KABLE W INSTALACJI SĄ DO PODŁĄCZENIA SONDY, JAKIEŚ OZNACZENIA KOLORÓW.
sonde zamontowac trzeba za miejscem połączenia wszystkich rurek, nawet jesli bedzie to daleko od poczatku kolektora,
a sonda to wiadomo czarny sygnał

: pt lip 07, 2006 19:30
autor: gulba
okej a teraz troche inne pytanie, jaki powinien byc układ wydechowy za kolektorem rurowym, chodzi mi o średnice rur, tłumiki, mówimy o silniku 1.8 16v

: pn lip 10, 2006 07:31
autor: GTO
55-60mm

: pn lip 10, 2006 20:18
autor: gulba
taką średnice rur już mam (55mm) tylko teraz kwestia tłumników, czy może takie rozwiązanie jak- kolektor- strumienica- tłumnik ostatni, nie zaszkodzi silnikowi żeby nie stracił na mocy?

[ Dodano: Nie Lip 16, 2006 18:52 ]
No to już wiem jak bedzie wyglądał wydech do mojego 16v, jutro rozpoczyna sie montaż. Stary wydech został juz zdemontowany po tym jak na kjs-e odpadł ostatni tłumnik.
A więc na początek kolektor rurowy supersprint, rura wydechowa średnica 55mm, jako że tłumnik środkowy został wyrzucony na złom, w jego miejsce na długości rezonansowej zostanie wmontowana komora rezonansowa, coś podbnego do strumienicy(połaczenie dwóch stożków a pomiędzy nimi przewód cylindryczny) .Wynika to stąd iż likwidując środkowy tłumnik likwidujemy komore rozprężną która miała wytwarzać w układzie wydechowym podciśnienie.Dalej rura do ostatniego tłumnika, tłumnik miałem kupić nowy ale w starym (produkt ULTERA) obudowa okazała się w bardzo dobrym stanie, do niego wpakujemy wióry z tokarki, możliwe jak najdłuższe, gdyż wata która w nim była, juz dawno go opuściła. Jak bedzie to chodzić zobaczymy :grin: :grin: :grin:, po paru konsultacjach i wyliczeniach może być ciekawie.

[ Dodano: Nie Lip 16, 2006 18:55 ]
No to już wiem jak bedzie wyglądał wydech do mojego 16v, jutro rozpoczyna sie montaż. Stary wydech został juz zdemontowany po tym jak na kjs-e odpadł ostatni tłumnik.
A więc na początek kolektor rurowy supersprint, rura wydechowa średnica 55mm, jako że tłumnik środkowy został wyrzucony na złom, w jego miejsce na długości rezonansowej zostanie wmontowana komora rezonansowa, coś podbnego do strumienicy(połaczenie dwóch stożków a pomiędzy nimi przewód cylindryczny) .Wynika to stąd iż likwidując środkowy tłumnik likwidujemy komore rozprężną która miała wytwarzać w układzie wydechowym podciśnienie.Dalej rura do ostatniego tłumnika, tłumnik miałem kupić nowy ale w starym (produkt ULTERA) obudowa okazała się w bardzo dobrym stanie, do niego wpakujemy wióry z tokarki, możliwe jak najdłuższe, gdyż wata która w nim była, juz dawno go opuściła. Jak bedzie to chodzić zobaczymy :grin: :grin: :grin:, po paru konsultacjach i wyliczeniach może być ciekawie.