Strona 1 z 1

[mk2] GTD IC co zeby byl mocniejszy!

: czw lip 06, 2006 00:57
autor: J3L3N
Co zrobic zeby GTD IC byl mocniejszy? Chce zeby byl mocniejszy ale przy tym zeby spalanie sie niezwiekszylo! Jakis prosty sposob na wzrost mocy! Jakis moze filtr powietrza? zCos co latwo i szybko zrobic domowym sposobem:)

: czw lip 06, 2006 09:15
autor: zaprzal
szukales chociaz troszeczke?
podpowiem, ze te same zasady stosuje sie w 1.6 td i w 1.9 td z ta roznica, ze Ty masz silniczek SB i masz juz dobra pompe, dobry bolec w pomie, zupelnie nic nie musisz zmieniac tylko krecic srobkami

http://forum.vwgolf.pl/search.php
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6376
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=20181
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=24555
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49700
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3812
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9564

dalej sam szukaj, jest tego wiecej

: czw lip 06, 2006 10:11
autor: wilk
zaprzal, mam nadzieje, że sie nie obrazisz jak wkleje, zacytuje Twój post...
(Bardzo dobrze opisałeś wszystko więc go sobie zapisałem)
zaprzal pisze:1. zwykle tarcze lub ewentualnie wentylowane od gti daja rade w golfie, nie trzeba koniecznie robic dodatkowych kosztow
2. to juz koledzy napisali, prosta przerobka. Swoja droga jaka masz wersje, ze jest intercooler i nie ma obrotomierza?
3. Przecinasz wężyk idący od turbiny do gruszki na pompie wtryskowej, wstawiasz trójnik i podłączasz sobie wskaznik. Wskaznij albo kupisz na allegro, albo zwykly manometr z Kujawskiej Fabryki Manometrow (model z kroccem tylnym do montowania w tablicach i wypelniony glceryna zeby wskazowka nie drgala).
4. temat rzeka jak juz bedziesz mial wskaznik doladowania to zwieksz cisnienie doladowania, bezpieczne granica to 0,9 bar, ale jesli umiesz dbać o silnik i nie będziesz cały czas deptał na gaz w czasie jazdy to możesz ustawić nawet 1,1-1,2 (opis znajdziesz na forum, albo regulujesz to kroccem wychodzacym z turbiny a jak nie ma regulacji to poprostu upuszczasz cisnienie idace rurka do zaworu upustowego - robisz w nim dziurke lub zakladasz zaworek od akwarium lub zaworek manual boost control) Zeby podniesc cisnienie na taki pułap będziesz też musiał przestawić zawór bezpieczeństwa - ma na samym środku śróbę na śróbokręt - wystarczy ją wkręcić a jak zabraknie regulacji to wkładasz pod spód kilka podkładek lub całkiem wywalasz zawór bezpieczeństwa a puste miejsce zastepujesz płaską oktągłą blaszką.

Zeby osiagnac takie cisnienie i zeby zwiekszyc moc (bo nie bierze sie bynajmniej z powietrza musisz zwiekszyc paliwo. Tu masz widok z tyłu pompy:
Fotka pt: "Pompa"
Obrazek
zaprzal pisze:Śróba 5 służy do zwiększania dawki paliwa. Luzujesz kontrę 13 i wkręcasz śróbokrętem zgodnie z ruchem wskazówek zegara śróbkę w środku (dosyć niewielki ruch powoduje spore zwiększenie dawki). Robisz to na rozgrzanym silniku. Dawkę zwiększasz do tego stopnia żeby silnik nie kopcił na czarno podczas jazdy z doładowaniem (po depnięciu na gaz ma prawo puścić chmurkę). Po zwiększeniu dawki automatycznie wzrosną Ci obroty biegu jałowego. Zmniejszasz je wykręcając śróbę 7, jak zabraknie regulacji to kręcisz śróbą 8. Śróba 6 nie służy do regulacji obrotów biegu jałowego

Teraz trzeba przejść na górę pompy. Odkręcasz 4 śróby i zdejmujesz pokrywkę, wyjmujesz membrankę. Pod nią masz taką plastikową podkładkę - sprawdź na tym bolcu po lewej stronie patrzac od przodu samochodu powinna byc delikatna ryska - zobacz czy ta rysa idzie do konca wciecia na bolcu - jezeli nie to spiłuj plastikowa podkładke o taką właśnie odległość jaką brakuje do końca wcięcia. Membranka ta jest wciskana pod wpływem ciśnienia z turbiny i podaje więcej paliwa. Obrazowo masz to wytlumaczone pod tym linkiem: http://faq.piranha-net.de...p?id=26&node=11 jak rozbierzesz to od razu bedziesz wiedzial o co chodzi przy zakladaniu membranki, wsadz ja tak, zeby miala jak najwieksze wciecie po lewej stronie patrzac od przodu samochodu.

Odczujesz na bank duza roznice. Tylko musisz miec teraz sprawne auto i wszystko elegancko wyregulowane Jak będzie za mało to można zapodać głowicę od 1.9 i grubszą uszczelkę i można dalej zwiększać ciśnienie. Poza tym jest jeszcze kilka innych modyfikaji pompy np. przesuniecie odciecia paliwa (ktore zaczyna ograniczac paliwo juz od 2,8tys obrotow - modyfikacja dosyc odczuwalna i wzglenie prosta, wzglednie ). Dobrze w tym silniku zamontować wydech przelotowy i zmienić kolanko wychodzące z turbiny bo jest odlane z żelaza i ma średnicę wewnętrzną poniżej 45 mm (za mało na td a już szczególnie ze zwiększonym ciśnieniem). Poza tym jest jeszcze sporo dalszych modyfikacji
Musisz jednak wziąć pod uwagę jedną bardzo rzecz. Samochod przy dawaniu w palnik będzie się mocno nagrzewał jeżeli ustawisz za dużą dawkę. Jedyny sposób żeby to sprawdzić to zamontowanie wskaźnika temperatury spalin EGT tylko że jest on drogi i raczej nie warto tego robić w golfie. Musisz mieć jednak świadomość, że możesz w bardzo łatwy sposób załatwić silnik - nawet wypalić dziury w tłokach lub rozwalić głowicę!

: czw lip 06, 2006 10:31
autor: zaprzal
dokladnie, ten temat ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=36096

widzisz J3L3N, wszystko da sie znalezc na forum

: czw lip 06, 2006 11:17
autor: wilk
zaprzal pisze:dokladnie, ten temat
No właśnie... Nie mogłem go znaleść :P

: sob wrz 05, 2009 15:44
autor: gwiazdor1234
Witam,sory ze odkopuje stary temat ale jestem nowy i za bardzo nie moge sie ogarnac,a wiec czy moglby mi ktos udzielic jakichs porad odnosnie modow pompy,z tym ze mam alfe romeo 155 1,9td ale ze zdjec pompa wyglada na bardzo podobna,z gory dziekuje za info i mam nadzieje ze cos z tego bedzie