Strona 1 z 3

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob lut 15, 2014 12:38
autor: KoguT
Panowie natrafiłem na VWVortexie na dosyć ciekawą modyfikację komory spalania.
Obrazek

i link do opisu:
http://somender-singh.com/content/view/7/49" onclick="window.open(this.href);return false;

Wyczytałem że dokładniej spala się mieszanka, ale również podnosi się temperatura (chyba).
Na czym to polega?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: ndz lut 16, 2014 13:39
autor: bugalon
Wszelkie modyfikacje komory kończą się w 90% wypadków awarią. Nic tam nie dotykaj bo cos nachrzanisz. Wzrost temperatury w komorze przy maksymalnych obciazeniach przesuwa próg spalania stukowego na mapie zapłonowej. Wypolerujesz sobie komorę i będziesz musiał cofnąć zapłony (i stracic moc) zeby silnika nie uszkodzic.

Re: Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: śr lut 19, 2014 10:09
autor: Borys
bugalon pisze:Wszelkie modyfikacje komory kończą się w 90% wypadków awarią. Nic tam nie dotykaj bo cos nachrzanisz. Wzrost temperatury w komorze przy maksymalnych obciazeniach przesuwa próg spalania stukowego na mapie zapłonowej. Wypolerujesz sobie komorę i będziesz musiał cofnąć zapłony (i stracic moc) zeby silnika nie uszkodzic.

a ja znam tą metodę, kupiłem nawet tak zmodyfikowaną głowicę ABA, auto jeżdzilo i miało sie doskonale ale nadeszły czasy turbospręzarek i poszło na czesci,

mało osob bawi sie w modyfikacje wolnossacych silkonów, nie było mi dane stestowac

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: śr lut 19, 2014 11:20
autor: bugalon
Yyyy, w ogole nie pomyslalem o ssaku (a powinienem). Faktycznie w ssakach moze nie być tak źle bo tam jednak temperatury zupelnie inne.

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: śr lut 19, 2014 14:52
autor: KoguT
Borys, więc warto poddawać takiej modyfikacji głowicę? Mam właśnie ABA i czy jest możliwość zastosowania 2 takich rowków i do tego porting?

Re: Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 20, 2014 00:38
autor: Borys
KoguT pisze:Borys, więc warto poddawać takiej modyfikacji głowicę? Mam właśnie ABA i czy jest możliwość zastosowania 2 takich rowków i do tego porting?
jest, dzialaj

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 20, 2014 13:12
autor: KoguT
Borys, dzięki.
Głowicę planuję zrobwić w następujący sposób:
-porting,
-spasowanie kolektórów,
-polerka kanału wylotowego + tyle kolektora ile zdołam,
-ten mod o którym jest temat.


Obrazek
Tylko teraz pytanie:
Czy robić to w ten sposób jak zaznaczyłem na zdjęciu? Oczywiście na zdjęciu jest poglądowo.
Robić tylko dwa rowki zaznaczone na czarno? Czy dodać jeszcze ten przy świecy?

Robiąc porting zeszlifować prowadnice zaworów na równo z kanałami czy zostawić je i zrobić bardziej opływowe?
Wiem że prowadnice odprowadzają również ciepło z zaworów wydechowych więc może zebrać dolotowe na równo a wydechowe zostawić a obrobić tylko kanał?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 20, 2014 19:22
autor: RasPL
Ja tyle ze w rp skracalem wszystkie az do konca kanalu i jezdze do dzis i nic sie nie dzieje a minelo juz ponad 80k km

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 20, 2014 20:21
autor: KoguT
Lepiej jest skracać podczas portingu?
Czy powiedzieć gościowi który będzie planował głowicę żeby skrócił prowadnice i zaprasował krótsze?

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: czw lut 20, 2014 21:53
autor: RasPL
Jak skracac to na samym poczatku potem reszta czynnosci a na koncu planowanie i mycie. Prowadnice skracalem w glowicy bo mialem je idealne nie trzeba bylo wymieniac. Jezeli wymieniasz prowadnice to jak wolisz albo skracac i wprasowac albo wprasowac i skracac

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob lut 22, 2014 16:10
autor: KoguT
Ok rozumiem.

A tak +/- na wolnossącym silniku ile te modyfikacje mogą przynieść KM/nm? Jak na razie program nie będzie robiony.
Silnik ABA fabrycznie ma 116KM i 166nm. Ile ma w chwili obecnej tego nie wiem bo przed modami będzie hamowany w czerwcu na DynóVWce.

Czego mogę się spodziewać bez programu a ile po programie?

Do tej pory silnik nie jest modzony. Jedynie kilka nawiertów w puszce filtra powietrza i wypolerowana na lustro przepustnica.

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob lut 22, 2014 16:21
autor: spawacz
TEgo silnika nie robi sie w N/A on uwielbia T. Takie cos robilem w jesieni na 0.3b jezdzi lepiej od ABF. -Niezestrojony.

Obrazek

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob lut 22, 2014 16:41
autor: KoguT
Temat silnika znam bo ten Golf należał wcześniej do Baniaka.

No i niema porównania co do kosztów roboty N/A a Turbo...
A czy nie strojony T nie łapie byków?

Re: Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

: sob lut 22, 2014 19:45
autor: spawacz
Co do kosztow, to tak nie do konca , jak masz troszke wiedzy i checi to sam dasz rady, dobrze wiemy ile stoi turbo 13T z Volvo , 320 i kolektor pod 8V, fakt nie bedzie to kosztowac 100 ani 200 a radosc z jazdy jest warte kazde kasy !Co do tematu jak tak chcesz dlubac 8V to pomysl nad glowica z 1.6 101KM ,i wtedy sie baw