Strona 1 z 1

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 14:31
autor: leszek2107
Witam.
Moje pytanie kieruje do osob ktore maja doświadczenie ze sterownikami typu standalone. Wiec sprawa rozbija sie o to ze chce zakupic sterownik emumaster. Narazie w mkii siedzi silnik 1,8 rp ktory do czasu swapa na cos powaznego chcialbym postawic wlasnie na tym wtysku dla obycia sie z tym urzadzeniem jedyny problem ktory jak narazie mi sie nasunąl to brak czujnika obrotu walu czy jest mozliwosc wykorzystania czujnika halla z aparatu zaplonowego?? Biore pod uwage uszkodzenie silnika podczas nauki bo zeby sie nauczyc trzeba coś popsuć:P Jestem juz ladnych parelat mechanikiem w serwisie i cos juz o parametrach pracy silnika wiem więc chce ta wiedze poszerzac. Jeszcze jedno pytanie na koniec czy jest szansa wystrojenia tego silnika bez hamowni (nie oczekuje cudów po takim strojeniu ale czy ma to sznase jeżdzić??:)

Z góry dziekuje za wypowiedzi i porady w tym temacie:)

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 16:27
autor: toffic
Dużo lepszym rozwiązaniem niż montaż DETa jest przejście na Mono-Motronica

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 17:15
autor: leszek2107
Rozumiem Cie ale mono wtrysk jest w samochodzie, chodzi tu raczej o przygotowanie komory pod przyjecie w przyszlości prawie kazdego motoru bez pozniejszych problemow ze strojeniem bo jednak standalone daje ogromne mozliwosci. Montaż go do rp-ka z dolozeniem wielopunktu to tylko bardziej w celach dydaktycznych w celu oswojenia sie emumaster ecu. Jak tłok spłynie do miski to tez jakies doswiadczenie bedzie aby pozniej tego uniknac przy powazniejszych i drozszych konstukcjach:)
Dlatego pytam fachowców jak to jest z tym czujniikiem obotu walu:)

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 18:34
autor: bugalon
Czujnik o którym mowa w EMU (bo chyba o to ci chodzi bo ecumastery typu DET to tylko świnki), to zupełnie coś innego niż czunik halla w aparacie. Potrzebne do tego jest koło z wycięciami pokazującymi impulsy (coś jak w ABFie masz na wale)

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 19:29
autor: leszek2107
Nie, nie chodzi mi o świnke tylko wlasnie o samodzielny sterownik EMU:)
Czyli musial bym cos zadoptowac na kolo pasowe walu np. z seicento :)
Panowie czy jest szansa powoli samemu to ogarnac ?? Nie jestem zupelnym laikiem jesli chodzi o elektronike samochodowa, podlaczenie spokojnie sobie ogarne ze schematu. ustawienia czujników myśle ze spokojnie tez chodzi mi bardziej o samodzielne proby strojenia:)

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 20:49
autor: toffic
A jaki silnik masz w planie włożyć w przyszłości?? Bo to przede wszystkim powinno być brane pod uwagę

MkII montaż emumaster

: ndz sty 19, 2014 21:15
autor: jeryk10
leszek2107,Zapytaj firm które się tym specjalizują .Niektóre urządzenia na rynku,jakie oferują ,to możesz wykorzystać czujnik halla w aparacie .

MkII montaż emumaster

: pn sty 20, 2014 00:17
autor: Dziku VR6
http://www.racingforum.pl/EMU-t90262.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MkII montaż emumaster

: pn sty 20, 2014 15:37
autor: bugalon
Znajdz na racingforum goscia o niku guzior, odezwij się do niego, on Ci to koło załatwi - mowie o takim dokręcanym na pasowe (ma jakiegoś tokarza/frezera co takie rzeczy ogarnia). Poza tym guzior tym emu ostatnio stroi fury (wczesniej na vemsach jechali) to na pewno coś Ci podpowie jak od niego to kółko zamówisz. Bez tego koła i czujnika położenia wału nie uruchomisz auta. Pamiętaj że to nie tylko koło jest problemem, to koło łączy się z całym systemem zapłonowym (mam nadzieje ze się w tym orientujesz)

MkII montaż emumaster

: pn sty 20, 2014 21:34
autor: leszek2107
Wielkie dzieki chlopaki wlaśnie o taka odpowiedź mi chodziło :) Jeśli bede mial czujnik to wywale aparat zaplonowy i sprobuje zastosować cewki z audi a8 4,2 bo takie mam na stanie, myśle ze EMU spokojnie da rade nimi wysterwać :)