Strona 1 z 1

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: pn gru 09, 2013 19:56
autor: Buchaj
Witajcie.
Opiszę swojego pierwszego mk 2 1,8rp + turbo a następnie zadam pytanie. :bajer:

Był to projekt robiony na szybko bardzooo budżetowo. :los2:
Silnik nie odprężony, przerobiony kolektor, turbo od skody octavii I 1,9tdi.
Intercooler od transita. Chiński bloow, czerwone sprężyny seryjne amortyzatory i pusto w środku.
Jeden kubeł bimarco i pasy schroth 3 punktowe bez napinacza na sztywno.
I w zasadnie tyle. Hamulce seria, opony ze złomu za mała chłodnica wody, którą prawie całkowicie zasłonił intercooler. Filtr stożkowy wiecznie suchy.
Ale to się toczyło. Nie miał baku tylko butle z LPG.
Nawet z dmuchniętą uszczelką objeżdżał V-tecki.
Żył tak u mnie 3 miesiące potem go sprzedałem i po miesiącu padła przepustnica :bigok: potem skrzynia :ass: :jaja: a na końcu silnik się zatarł... Musiało tak być. :hehe:

Ale w czym rzecz. Przechodzę do sedna.
Instalacja LPG II generacji reduktor i wąż do filtra powietrza bez silnika krokowego.
U mnie lpg nie leciał do filtra bo przez ciśnienie z turbo 0,7bar nie dochodził gaz do silnika.
Więc gaz podłączyliśmy UWAGA przed turbiną!
Tzn sprężarka zasysała mieszankę powietrze-lpg i wdmuchiwała ją na cylindry.
Na początku bałem się to odpalać i jeździć ale sumasumarum działało.
Teraz mam podobny projekt z tym, że bardziej powiedzmy dopracowany na kompresorze m45.

I mam podobne obawy. Czy podłączać w ten sposób LPG czy robić sekwencję. Kompresor jest mechaniczny ma dwa wirniki i niech tam nie daj Boże pojawi się iskra...
Co myślicie??? (wiem, że głupie ale może z pośród postów wyrażających obrzydzenie moim projektem i wytykających mi brak rozumu znajdzie się chociaż kilka merytorycznych odpowiedzi ) :okej:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: wt gru 10, 2013 16:30
autor: bugalon
Pytanie z cyklu czy lepiej siedziec na bombie nie znając daty jej wybuchu czy dolozyc pare zloty i zapomniec o takim stresie :)

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: śr gru 11, 2013 16:42
autor: toffic
Przecież są systemy mieszalnikowe pracujące pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne, po co chcesz odkrywać Amerykę po raz drugi płynąć przez Pacyfik??

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: czw gru 12, 2013 18:24
autor: Buchaj
Rzeczywiście. Przyznam się nie miałem pojęcia.
Ale teraz pytanie:
Czy wystarczy zmienić reduktor i mikser czy całą instalacje muszę przerabiać?

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: czw gru 12, 2013 18:48
autor: toffic
reduktor, mikser, dolot LPG z butli odpowiednią średnicą rurki (nie fi 6mm :rotfl: )

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: pt gru 13, 2013 18:07
autor: Shmatan
Buchaj pisze:Więc gaz podłączyliśmy UWAGA przed turbiną!
Z tego co mi wiadomo, projekty TDI LPG też tak mają i jeżdżą

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: pt gru 13, 2013 21:04
autor: bugalon
Tylko ze w TDI gaz nie ulegnie samozaplonowi bo nie ma iskry a w benzyniaku to jednak jest troche inaczej :)

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: ndz gru 15, 2013 08:57
autor: Shmatan
bugalon, rozwiń proszę. Samozapłon występuje w wypadku ropy w silnikach wysokoprężnych, a iskra w benzyniaku występuje dopiero w komorze spalania więc niezależnie od tego gdzie podasz gaz, on w komorze spalania i tak się musi znaleźć.

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: ndz gru 15, 2013 15:27
autor: Buchaj
Zgadza się turbo spręża gaz z powietrzem i pcha na cylindry.
Ale w kompresorze są dwa wirniki i jeśli coś w nie wpadnie albo kompresor ulegnie uszkodzeniu i te wirniki spotkają się przy tak dużej prędkości obrotowej.
To wówczas zapali się gaz w kompresorze, dojdzie do reduktora, który najprawdopodobniej rozerwie. I w sumie więcej nic nie powinno się stać, ale degradacja komory silnika i wszystkich podzespołów będzie nieopłacalna w naprawie... :kac:

Zwłaszcza, że reduktor do turbo to koszt 450 zł (lavato), nie mogę znaleźć brc...
Rurka miedziana butla reduktor 100 zł
Mikser 120 zł
Jeszcze by się przydał sterownik zamykający w 80% dopływ gazu przy zamkniętej przepustnicy :P

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: ndz gru 15, 2013 16:39
autor: Shmatan
Buchaj, kompresor jest za filtrem powietrza - tam w założeniu nic nie może wpaść. Co do jego samego uszkodzenia i zaiskrzenia - cóż, tak samo możemy zakładać na przednią oś "bliźniaki" bo przecież pojedyncza opona może strzelić i możemy mieć wypadek

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: ndz gru 15, 2013 20:15
autor: bugalon
Silniki benzynowe zawsze walą iskrą bo iskra potrzebna jest do zaplonu. Fazy rozrzadu w silniku tak sa dobrane zeby iskra pojawiala sie przy zamknietych zaworach ssacych. Drobna awaria ktoregos z czujnikow (czy w przypadku ukladow rozdzielaczowych palca lub kopułki) moze spowodowac ze iskra pojawi się w benzyniaku przy otwartych zaworach ssacych. Wtedy mieszanka sie zapala od komory az po zrodlo paliwa (czyli w tym przypadku az przed turbine siegnie plomien).Jeszcze ciekawsza sytuacja jest w ukladach typu wassted spark. Wtedy za uboga mieszanka ktora nie ulegnie spaleniu a zostanie w dolocie wybuchnie nie w tym suwie co trzeba (tez zapalajac mieszanke w dolocie) W dieslu taka sytuacja nigdy nie bedzie miec miejsca bo bez sprężania (czyli bez zamkniecia zaworow ssacych) nigdy nie wystapi zaplon. Dlatego wpuszczanie gazu w dieslu przed turbine nie jest az takim ryzykiem.

LPG nie sekwencja i sprężarka.

: ndz gru 22, 2013 17:17
autor: Buchaj
OK reduktor BRC AT90E turbo jest najtańszy, Lovato Elektronik Major Turbo 100zł droższy Landi Renzo SE81 TURBO kosztuje tyle co lavato.
Przynajmniej w Tarnowie.
Mikser na przepustnice dorabiają plastikowy mają też gotowe aluMiksery.
Wyczytałem na forum audi, że seryjny tzn taki gotowy mikser w każdym aucie bardzo zwęża przepustnicę i polecają dorobić większy na wymiar.
Z tym, że gdy rozmawiałem z gaźarzami to twierdzą, że owszem za 100zł zrobią dowolny mikser ale to nie będzie działać bo ta zwężka jest celowa. Podciśnienie jakieś się robi a jak zrobią mi mikser wielkości przepustnicy to nie będzie autko zasysać gazu...

Link do tematu:
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=20627