Strona 1 z 1
planowanie glowicy w mkIII 1.8
: śr cze 21, 2006 17:57
autor: 123master
Witam!Jestem posiadaczem mkIII 1.8 aam.Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach (moze ktos sie orientuje jaki jest tego koszt) oraz najwazniejsze - ile nalezy splanowac aby odczuc roznice a nie obnizyc trwale wytrzymalosci silnika?Pozdrawiam!
: śr cze 21, 2006 18:28
autor: bongo
123master pisze:Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach
No a gdzie chciałeś,w domu papierem ściernym?Cena w granicach 100zł.A planujesz tyle żeby była prosta
Chyba że sie naczytałeś że planując głowice przybywa 20 kucy?
: śr cze 21, 2006 18:38
autor: TAZ
Planowanie to koszt 20zł no chyba, że chcesz zawieść całą głowicę nie rozebraną.
: śr cze 21, 2006 19:16
autor: pduren
zalezy gdzie sie mieszka bo u mnie na przyklad 50zeta( jesli rozebrana)
: sob lip 08, 2006 11:43
autor: silent_rob
a myslisz ze planowanie cos ci da ???
hmmm szkoda roboty , a do planowania dolicz koszt nowej uiszczelki pod glowice bo chyba starej nie bedziesz wkladal, a jesli juz sie uparles to nie przesadz z planowaniem bo moze ci detonacyjne spalanie nawet wystapic a wtedy jednyratunek to tnakowanie wyzej oktanowej benzynki :]
moje zdanie takie ze nie ma sesnu planowac glowicy, przynajmniej nie jesli jets to
jedyna modyfikacja
: ndz lip 09, 2006 23:14
autor: ukitech
Planowanie głowicy wg mnie ma sens wtedy gdy masz autko na gaz albo chcesz tankować paliwo o wyższej ilości oktanów (gaz ok 102 - 104 oktany), nie skraca ono wtedy żywotności silinka. Jeżli tylko planowane a paliwko kiepskie U95 to tak jak silent_rob napisł spalanie stukowe i pupa, wtedy tylko ratuje Cię cofięcie zapłou a to znacznie pogorszy osiągi a podniesie temp silnika.
: pn lip 10, 2006 07:27
autor: GTO
planowanie samo nie da nic i szkoda roboty i czasu .
: wt lip 11, 2006 00:03
autor: juby
GTO pisze:planowanie samo nie da nic i szkoda roboty i czasu .
Ale jeżeli odetkamy dolot i wydech wyniki mogą być widoczne. Ale wtedy tylko pb98
: czw lip 13, 2006 23:08
autor: wara99
u mnie planowanie 30zl ale jak pisza koledzy wyzej samo planowanie nic nie da
: pt lip 14, 2006 21:08
autor: Dziekan88
CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEC NACZYM TO POLEGA TE ODETKANIE WYDECHÓW I DOLOTÓW!!!
I JAKIE JESZCZE MODYFIKACJE NALEZAŁO BY WYKONAC !!!
: pt lip 14, 2006 23:47
autor: juby
Dziekan88 pisze:CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEC NACZYM TO POLEGA TE ODETKANIE WYDECHÓW I DOLOTÓW!!!
I JAKIE JESZCZE MODYFIKACJE NALEZAŁO BY WYKONAC !!!
Dolot odtykasz dając np. stożkowy filtr powietrza, ewentualnie wkładkę. Mniejszy opór przepływu pomaga zaopatrywać silnik w tlen. Wydech, klasyka kolektor 4w2, katalizator out, mniej rygorystyczne (czytaj przelotowe) tłumiki środkowy i końcowy. Można jeszcze pokusić się o wałek (wałki) rozrządu o ostrzejszych kształtkach i odelżenie koła zamachowego.
: sob lip 15, 2006 19:44
autor: 123master
Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
: sob lip 15, 2006 23:25
autor: juby
123master pisze:Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
A nie lepiej wypolerować kanały wylotowe i dolotowe? Polepszysz przepływ mieszanki w cylindrach i taki mod na pewno odczujesz. A planowanie, tak jak koledzy wcześniej pisali. Dużo nie da a może zaszkodzić. Także jeśli planowanie to delikatne. A jak już będziesz zwalał głowice koniecznie polerka kanałów.